CastleStorm: Free to Siege mobilos teszt
- Írta: zoenn
- 2014. szeptember 30.
Ha
nem ismeretlen számodra a CastleStorm neve, akkor nagyjából tudod, mire számíts
Androidon vagy iOS-en. Ha nem, hát elmondjuk: egy végletekig polírozott, ékes
magyar felirattal élvezhető tower defense programról van szó, amely korábban
sikeresen vette be a Steamet és a konzolokat. Az új platformon viszont
free-to-play modellt használ az alkotás, de ne ijedj meg, minden küldetés
valódi pénzmag befektetése nélkül is végigtolható és csak a türelmetlenek
kényszerülnek különféle boostok megvásárlására. A Zen Studios egyike kishazánk legsikeresebb
fejlesztőstúdióinak, eddig leginkább a flipperjátékokban jeleskedtek, de azért
a budapesti brigád más műfajokban is kipróbálta magát – nem is rosszul.
A
CastleStorm: Free to Siege remekül kihasználja az érintőképernyő adta
lehetőségeket, a célzás játszi könnyedségű, senki sem gondolná, hogy korábban
mindezt a kurzorral viteleztük ki. Habár oldalról látjuk az eseményeket,
voltaképpen egy 3D-s világ tárul a szemünk elé (pontosabban 2.5D-s), minden
misszió előtt szereplőink különféle poénosnak szánt átvezetőben értekeznek a
világ nagy dolgairól. A srácok humorával nincs gond, bár az igazsághoz
hozzátartozik, hogy egy-két poén túlságosan erőltetettnek hat, azonban a
könnyed hangulat így is garantált. A történet szerint a múltban két szomszédos
királyság hadakozott egymással, mígnem két védelmező drágakő véget vetett a
csetepaténak, ám amikor az egyik eltűnik, súrlódások veszik kezdetüket.
Kezdetben vikingek és farkasok portyáznak a várkapuinknál, később más népek is
csatlakoznak a játszmába - gyors iramú csaták várnak ránk, még akkor is, ha
csak öt perc szabadidőnk van. Minden
kampányban más frakciót irányítunk, a tartalomból nincs hiány, csupán a
változatosságba törhet bele a bicskánk.
A
játékban a legtöbb időt a várunk védelmezésével töltjük, pontosabban a
hajítógépek kezelésével. Nem kell nagy dologra gondolni: kiválasztjuk a kívánt
lövedéket, becélozzunk az ostromlókat és várjuk a végkifejletet. Az ellenség
pedig folyamatosan özönlik, püföljük is rendesen a képernyőt, időnként
varázslatot is bevethetünk pl. egy jól irányzott villámcsapással tizedelhetjük
meg a csapatokat, de lesz itt meteoreső és minden más is. Természetesen a mágiát
csak bizonyos időközönként süthetjük el, meg kell várnunk míg újratöltődnek,
inkább a hagyományos módszerek (értsd. balliszta) lesznek túlsúlyban. Minden
megölt enemy után bizonyos számú élelmiszer üti markunkat, amiből katonákat
toborozhatunk, s kiküldhetjük őket a várból, egyenesen a harcmezőre. A sima
gyalogosok gyengék, de nagy számban képesek meglepetést okozni, az íjászok
fontosságát nem kell ecsetelni, aztán ott vannak a paladinok, akik lassúak, de
legalább erősek. S ez még csak a kezdet, ahány nép, annyiféle katonatípus, gólem és miegyéb.
A
hősöknek is nagy szerep jut, őket manuális is irányíthatjuk, ilyenkor a játék
átvált egy sima oldalnézetes beat’m uppá. Karakterünk többféle támadástípusra
képes, ám ha védekezünk, tutira ő kerül ki győztesen az összecsapásokból. De
térjük vissza a várfalra! Ballisztánkba többféle lőszert tölthetünk: a
szigonyokkal fejlövésekre is törekedhetünk, pontosabban csak így hatásosak,
amúgy nem túl nagyot sebeznek. A sorozatlövésekkel szépen lehet aprítani, a
szikladarabok szépen elsodorják a delikvenseket, ám az igazi poén a bárány,
talán a legveszedelmesebb töltet a játékban. Időnként az ellenség várát is
célba vehetjük, igazi pusztítást végezve, ha sikeresen eltaláljuk a kritikus
pontokat. Minden sikeres küldetés után pénz üti a markunkat, amiből a várunkat
és az egységeinket fejleszthetjük. Valutából nincs túl sok, így alaposan meg
kell gondolnunk, hogy mire költünk. Várunk elrendezését is testre szabhatjuk,
új helységekkel bővíthetjük, melyek bizonyos bónuszokat adnak, illetve a
szerkezet variálásával jobban ellenállhatunk az ostromoknak.
Egyedül
az a zavaró, hogy a játék elindításakor és két misszió között folyamatosan
ajánlatokkal bombáznak minket, a pár száz forintos VIP-tagság esetén ezek a kényelmetlen
tényezők megszűnnek, és még hetente némi arany és drágakő üti a markunkat. A
CastleStorm: Free to Siege a látványosabb mobilos címek közé tartozik,
részletes környezet és karikatúraszerű karaktermodellek várnak ránk, ráadásul
az optimalizáció is kiválóra sikerült, az anyag reccenéstelenül futott a
négymagos készülékemen, minimális töltésidők mellett. Ha egy tempós és
átgondolt, több kampányon végigívelő tower defense-re vágysz, a CastleStorm magasan
kiemelkedik a mezőnyből. Tesztidőszak alatt naponta visszatértem a váram
menedzseléséhez (ennek persze nem volt köze a napi jutalomhoz, dehogy) –
manapság sokan dobálóznak a „letehetetlen” kifejezéssel, de még szigorú szemmel
nézve is, ez a CasteStromra tökéletesen ráillik.
A CastleStorm: Free to Siege-t az ASUS PadFone 2 készülékén teszteltük, melyet az ASUS Magyarország biztosított számunkra.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.