A japán készítők a Resident Evil legutóbbi trilógiájával lezártak egy korszakot, mindezt pedig gyönyörűen szemléltették az E3 expón, ahol lerántották a leplet a várva-várt hetedik epizódról.
Már most egy minden eddiginél megosztóbb címről beszélhetünk, ami homlokegyenest más, mint amiket eddig megszokhattunk a Capcomtól. Biztosra veszem, hogy 2009-ben még senki nem gondolta volna, hogy a sorozat ilyen irányt vesz, hiszen a már-már Silent Hillsre és Outlastre hajazó légkör teljesen szembemegy az elmúlt évek megszokott tendenciáival. A soron következő részig viszont van még egy kis időnk, nem csoda, hogy addig is a fejlesztők minden lehetőséget kihasználnak egy kis plusz bevétel érdekében. Kaptunk felújított játékokat és multiplayer mellékágat, sőt a legutóbbi három felvonás is felmelegítésre került. Lássuk, hogy a Capcomnál mit tudtak még csiszolni a számozott epizódok egyik legszebb ékkövén!
Túlságosan nem szeretnék belemenni a történet részleteibe, mivel kollégám anno alaposan kivesézte, de egy bekezdés erejéig azért nézzük meg, mivel is van dolgunk. A főszereplőnk ugye nem más, mint Chris Redfield, ex-S.T.A.R.S.-tag, aki jelenleg a B.S.A.A. (a Capcomnál külön szótárat kéne nyitni ezekből a nevekből) csoport ügynöke. A szervezet célja nem más, mint a csúnya Umbrella vállalat mocskainak eltakarítása, ebből az apropóból jut el hősünk egészen Afrikába, ahol a B.S.A.A. ottani emberével, Sheva Alomarral találkozik, majd indul útnak. A duó missziója Kijujuban, hogy megtalálják és elkapják Ricardo Irvinget, aki Bio-Organikus Fegyvereket akar a feketepiacon elpasszolni. Chris a terrorista hajkurászása közben még nem is sejti, de sokkal bonyolultabb az ügy, mint ahogyan azt az elején gondolta. A múlt folyamatosan kísérteni fogja, ugyanis találkozik halottnak hitt partnerével és szembekerül nemezisével is (nem, nem azzal a Nemesissel), akitől ráadásul meg kell mentenie az egész világot.
Sokan szidják a széria kétezres évek óta uralkodó (illetve hanyatló?) színvonalát, így a legutóbbi trió is kapott hideget-meleget. A veterán rajongók most biztosan keresztre vágnának, de be kell valljam, hogy nekem mind a mai napig az egyik kedvencem az ötödik rész. Itt éreztem azt, hogy a Capcom tökéletesre csiszolta azt a játékmenetet, amit a Resident Evil 4-gyel elkezdett - kár, hogy utána a hatodik résszel végül csorbított az összképen. Chris és Sheva történetét nagyszerű grafikával, pörgős és izgalmas játékmenettel kísérhettük végig, és nem utolsó sorban egy emlékezetes főgonoszt is kaptunk 2009-ben. Állítom, hogy Albert Wesker a legkarakteresebb rosszfiúja a sorozatnak, sem az előző, sem pedig az azutáni epizódok ellenfelei sem tudták megközelíteni az istenkomplexusban szenvedő, napszemüveges szöszit.
Na, de térjünk rá a lényegre, mi változott az előző generációs és a jelenlegi verzió között? Az új kiadásban a mondhatni már megszokott változtatásokkal találkozunk. Közel nyolc év után végre konzolon is 1080p-ben és 60 fps mellett csodálhatjuk a játékot, végeredményül pedig egy nagyon impozáns látványvilágot kaptunk. Ennek a „kis” tupírozásnak hála, szinte folyik előttünk a kép, persze összességében nézve erre az alapjáték alatt sem eshetett panasz, mivel a Resident Evil 5 a generációjának egyik legszebb játéka volt. Mai szemmel ez természetesen nem mondható el, de a látvány még így is korrekt. Túl sok mindenbe nem is igazán tudok belekötni, csak pár kivetnivalóm van; sajnos a nagyobb akcióknál az a bizonyos 60 fps néha leesik, a mesterséges intelligencia még mindig nem az igazi, ráadásul a béna fedezékrendszeren egy cseppet sem sikerült javítaniuk a fejlesztőknek. Ezeket leszámítva viszont szép munkát végeztek a japán srácok.
A kötelező technikai fejlesztésen kívül megkaptuk még a 2009 után megjelent tartalmakat is.
Ebben benne van a két sztori-DLC, de a PC-exkluzív plusz játékmódok, illetve egyéb kiegészítők, kosztümök és karakterek is járnak a csomaghoz. Ha végigvittük a körülbelül tizenkét órás cselekményt, akkor folytatásképpen ott vannak nemcsak a Versus és a Mercenaries módok különböző változatai, hanem a már említett két kiegészítő is. Az első a Desperate Escape címet viseli, ami párhuzamosan fut az ötödik rész sztorijának második felével (Jill Valentine és Josh bőrébe bújva menekülhetünk nagyon-nagyon elkeseredetten), míg az utolsó (és egyben a legjobb bővítés) nem más, mint a Lost in Nightmares. Utóbbi lényegében egyfajta flashback, vagyis egy visszatekintés a múltba, ahol megtudhatjuk, hogy pontosan mi történt Jill, Chris és Albert Wesker között a Spencer Estate-ben.
Anno a Resident Evil 5 egyik legnagyobb vonzereje az online-offline kooperatív mókában rejlett, nincs ez másképp 2016-ban se. A Mercenaries keretein belül szinte ugyanazokon a pályákon játszhatunk, amikkel a történet során is találkozunk, ebben az esetben viszont maga az idő lesz a legnagyobb ellenfelünk. A Mercenaries United mód ötvözi a Reunion és a sima verziót a még élvezetesebb és keményebb játékélmény érdekében. A veteránok jól ismerhetik a dörgést; plusz időt a pályákon szétszórt homokórák és majinic szétlövésével/ütésével érhetünk el, minden ellenfél után pedig (és ez hatványozottan igaz, ha fent tudjuk tartani a combót) bizonyos mennyiségű pontot kapunk, amivel felkerülünk a világranglistára.
Ha valaki úgy érzi, hogy mindez menne még nehezebb körülmények között is, nos, akkor annak az úgynevezett No Mercy biztosan elnyeri majd a tetszését. Itt a sima Mercenaries módban megszokott 150 ellenség helyett összesen 400 darab fog jönni, ráadásul a keményebb fertőzöttekből is több lesz egyszerre a pályán. Lehetőségeinknek ezzel még mindig nincs vége, ha esetleg nem lenne elég a Resident Evil hordaszerű opciója, akkor ott van a menük között szereplő Versus, amiben hőseinkkel hús-vér emberek ellen vívhatunk pokoli tűzharcokat.
A Resident Evil 5 még mindig egy nagyon jó játék, hiába a megannyi hosszú év, végül kicsit sem éreztem megporosodottnak Chris és Sheva kalandját. A játékmenet még mindig élvezetes és pörgős, a sztori továbbra is magával ránt, ez a rengeteg plusz kiegészítő és mód pedig akár hónapokra is lekötheti a sorozat rajongóit. Ajánlom-e hatezer magyar egységért a felújított változatot? Akinek esetleg még nem lett volna hozzá szerencséje, azoknak mindenképpen, mert ennyi pénzért több tucat órányi tartalmat kapnak. Akinek viszont megvannak ezek az előző generációs gépén (vagy PC-n), azok sajnos sok újat nem fognak tapasztalni, hiszen végeredményben a Resident Evil 5 új kiadása még mindig ugyanaz, mint az évekkel ezelőtti, csak itt-ott picit jobban csillog.
A Resident Evil 5 PC-re, PS3-ra és Xbox 360-ra már korábban is kapható volt, most azonban PS4-en és Xbox One-on is tiszteletét tette a játék. Az utóbbi változattal futottunk egy kört.
Kapcsolódó cikkek
Pfejj...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.