Tíz év telt el a Raccoon Cityben történt események után. Chris Redfield jelenleg a BSAA-nél (Bioterrorism Security Assessment Alliancenél) teljesít szolgálatot, életébe pedig akkor csöppenünk bele ismét, mikor Afrikába küldik, hogy derítse fel egy különös baleset részleteit. Hősünk valahol Etiópia környékén veti bele magát a munkába, azonban megérkezése után nem sokkal egy vulkánkitörés forgatja fel a környéket. Mint később kiderül, a rettegett T-Vírus alapja erről a vidékről származik, a vulkán pedig most ismét a világra szabadítja az egészet.
A vírus hatalmas embertömegeket változtat át zombivá, Chris pedig kénytelen ismét ezreken átlőni magát, hogy megállítsa a fertőzést, és eltűnjön erről a mocskos helyről. Feladatában azonban nem lesz egyedül, dekoratív kolleginája, Sheva Alomar is a segítségére lesz a harcok során, sőt visszatér Albert Wesker, és a második részben megismert Sherry Birkin is.
A játékmenet leginkább a Resident Evil 4-hez fog hasonlítani, azzal a különbséggel, hogy itt folyamatosan két szereplő lesz jelen, akik egymást segítik majd a különböző feladatok megoldásában. Természetesen ez azt jelenti, hogy a másik szereplő irányítását bármikor átveheti majd egy haver, lehetőséget adva így a teljes sztori mód online co-opban való végigtolására.
Az ötödik rész legnagyobb újítása, hogy az események ezúttal nem éjszaka, hanem többnyire nappal fognak történni. Az ember nem is hinné, hogy napfény mellett lehet-e bármi félelmetes, de az E3-on látott két pályás demó bebizonyította ennek ellentétét. A szuper-fényes afrikai környezet egy eddig sosem látott drámai élményt kölcsönöz a zombihorda támadásának, a hangulat pedig valószínűleg örökre beleírja majd magát emlékezetünkbe.
Az újgenerációs konzolokra írt motor nagyszerűen fog teljesíteni, jól kihasználja majd a PS3 és az Xbox 360 erőforrásait. A kamera mozgása teljesen dinamikus lesz, és ha elkap egy zombi, akkor minden korábbinál közelebbről nézhetjük majd végig, ahogy átharapja hősünk gigáját. Az új motor egy másik erőssége a lighting effektekben rejlik majd. Egyéni megvalósítása, hogy ha eleget töltünk sötétben, akkor a szemünk – vagyis a kamera – hozzászokik ehhez, és egyre jobban látunk majd. Ez a hatás fordítva is igaz lesz, ha ugyanis kiérünk a napra, akkor az először elvakít majd, aztán szépen lassan visszahúzódnak a glowing effektek, és teljesen kiélesedik a kép.
Korábban úgy volt, hogy az irányítás az előző rész megoldásait örökli, Jun Takeuchi, a Capcom szócsöve viszont azt nyilatkozta nemrégiben, hogy a Resident Evil 5 ezen a téren is újat fog mutatni. A "Gears-szerű" megoldást az idei TGS-en leplezik majd le, az egyik legnagyobb újítás pedig, hogy Chris immáron fedezékbe is tud majd bújni. A menürendszer szintén megújul, fegyverválasztáskor például egy félig átlátszó popup ablak jelenik majd meg, miközben megy tovább a játék – nem sok idő lesz tehát a válogatásra.
Az E3-on látott demó mindkét pályája egy zombikkal teli kis afrikai faluban játszódott. Ezek tanúsága szerint többnyire emberi zombi ellenfeleink lesznek, a klasszikus Resident Evil szörnyek ezúttal háttérbe szorulnak majd. Az atmoszféra azért hasonlóan durva és kegyetlen lesz, a demóban például végig kellett néznünk, ahogy egy fertőzött lefejez egy ártatlan embert. Jó lesz készülni rá, mert a baltás fickó később velünk is összeakad majd, megölni pedig kicsit sem lesz könnyű, pedig ő őrzi a továbbjutáshoz szükséges kulcsot.
Jókat lehet majd nosztalgiázni azon a részen, ahol a menedékházunkat körbeveszik a zombik, nekünk meg vissza kell őket verni. A Resident Evil 4-ben is volt ilyen, folyamatosan támadtak, volt hogy az ablakot törték be, volt hogy az ajtón próbáltak beözönleni. A bejáratokat itt ugyanúgy el kell majd torlaszolni könyvespolcokkal, asztalokkal, meg egyéb berendezési tárgyakkal.
A zenét Kota Suzuki írja, többnyire elektronikus lesz, de a betétdalok között nem egy komolyzenei szám is szerepelni fog. Ezeket a 20th Century Fox Hollywood Studio Symphony zenekarának előadásában hallhatjuk majd, a stílusa pedig leginkább a Hitman muzsikáira fog hasonlítani. Igazi moziélményre számíthatunk tehát ezen a téren is, erre mérget vehet bárki!
A Resident Evil 5 a merész nappal játszódó eseményeivel új korszakot fog nyitni a túlélő műfajban, hiszen a Dead Rising kivételével nemigen volt még ilyen – bár az messze van a horror stílustól. Érdemes meglesni a gameplay videókat, hiszen a nyári kiállítások alatt nem egy ilyen került napvilágra, és bár hibák azért vannak bennük dögivel, messze még a megjelenés, valószínűleg kijavítják mindet. A játék jövő év március 13-án érkezik, és hogy egy kis misztikum is legyen a dologban, a premier napja pont péntek 13-ra fog esni.
A játékmenet leginkább a Resident Evil 4-hez fog hasonlítani, azzal a különbséggel, hogy itt folyamatosan két szereplő lesz jelen, akik egymást segítik majd a különböző feladatok megoldásában. Természetesen ez azt jelenti, hogy a másik szereplő irányítását bármikor átveheti majd egy haver, lehetőséget adva így a teljes sztori mód online co-opban való végigtolására.
Az ötödik rész legnagyobb újítása, hogy az események ezúttal nem éjszaka, hanem többnyire nappal fognak történni. Az ember nem is hinné, hogy napfény mellett lehet-e bármi félelmetes, de az E3-on látott két pályás demó bebizonyította ennek ellentétét. A szuper-fényes afrikai környezet egy eddig sosem látott drámai élményt kölcsönöz a zombihorda támadásának, a hangulat pedig valószínűleg örökre beleírja majd magát emlékezetünkbe.
Az újgenerációs konzolokra írt motor nagyszerűen fog teljesíteni, jól kihasználja majd a PS3 és az Xbox 360 erőforrásait. A kamera mozgása teljesen dinamikus lesz, és ha elkap egy zombi, akkor minden korábbinál közelebbről nézhetjük majd végig, ahogy átharapja hősünk gigáját. Az új motor egy másik erőssége a lighting effektekben rejlik majd. Egyéni megvalósítása, hogy ha eleget töltünk sötétben, akkor a szemünk – vagyis a kamera – hozzászokik ehhez, és egyre jobban látunk majd. Ez a hatás fordítva is igaz lesz, ha ugyanis kiérünk a napra, akkor az először elvakít majd, aztán szépen lassan visszahúzódnak a glowing effektek, és teljesen kiélesedik a kép.
Korábban úgy volt, hogy az irányítás az előző rész megoldásait örökli, Jun Takeuchi, a Capcom szócsöve viszont azt nyilatkozta nemrégiben, hogy a Resident Evil 5 ezen a téren is újat fog mutatni. A "Gears-szerű" megoldást az idei TGS-en leplezik majd le, az egyik legnagyobb újítás pedig, hogy Chris immáron fedezékbe is tud majd bújni. A menürendszer szintén megújul, fegyverválasztáskor például egy félig átlátszó popup ablak jelenik majd meg, miközben megy tovább a játék – nem sok idő lesz tehát a válogatásra.
Az E3-on látott demó mindkét pályája egy zombikkal teli kis afrikai faluban játszódott. Ezek tanúsága szerint többnyire emberi zombi ellenfeleink lesznek, a klasszikus Resident Evil szörnyek ezúttal háttérbe szorulnak majd. Az atmoszféra azért hasonlóan durva és kegyetlen lesz, a demóban például végig kellett néznünk, ahogy egy fertőzött lefejez egy ártatlan embert. Jó lesz készülni rá, mert a baltás fickó később velünk is összeakad majd, megölni pedig kicsit sem lesz könnyű, pedig ő őrzi a továbbjutáshoz szükséges kulcsot.
Jókat lehet majd nosztalgiázni azon a részen, ahol a menedékházunkat körbeveszik a zombik, nekünk meg vissza kell őket verni. A Resident Evil 4-ben is volt ilyen, folyamatosan támadtak, volt hogy az ablakot törték be, volt hogy az ajtón próbáltak beözönleni. A bejáratokat itt ugyanúgy el kell majd torlaszolni könyvespolcokkal, asztalokkal, meg egyéb berendezési tárgyakkal.
A zenét Kota Suzuki írja, többnyire elektronikus lesz, de a betétdalok között nem egy komolyzenei szám is szerepelni fog. Ezeket a 20th Century Fox Hollywood Studio Symphony zenekarának előadásában hallhatjuk majd, a stílusa pedig leginkább a Hitman muzsikáira fog hasonlítani. Igazi moziélményre számíthatunk tehát ezen a téren is, erre mérget vehet bárki!
A Resident Evil 5 a merész nappal játszódó eseményeivel új korszakot fog nyitni a túlélő műfajban, hiszen a Dead Rising kivételével nemigen volt még ilyen – bár az messze van a horror stílustól. Érdemes meglesni a gameplay videókat, hiszen a nyári kiállítások alatt nem egy ilyen került napvilágra, és bár hibák azért vannak bennük dögivel, messze még a megjelenés, valószínűleg kijavítják mindet. A játék jövő év március 13-án érkezik, és hogy egy kis misztikum is legyen a dologban, a premier napja pont péntek 13-ra fog esni.
Kapcsolódó cikkek
14: Képzeld PS2n én is warezolok, mert nem gazdag anyuci meg apuci és nincs pénzük nekem játékot venni hetente! Igazán takarodhatnál már te elkényeztetett kis pöcs! Kibaszott irritáló a viselkdésed, meg a folytonos ugatásod! Meg se érdemled azt a PS3at!!!!!!!! Már ha van nem csak kitaláltad, hogy itt felvágj!
15: A warez pöppnyit nagyobb pc-n mint boxon (ps3on ugye nincs is még)
Amúgy meg tök felesleges dolgokon tudtok ám összeugatni! Nekem végül is nem baj mert Némelyikőtökön nagyokat lehet ám nevetni! :) (értsd:általánosan akik ilyen % ságon problémáznak!!!)
nagyszerű előzetes lett, élmény volt olvasni :)! Ha az irányítás olyan lesz mint a GoW-ban, inkább megvárom a PC-s verziót.
3# Gondolom hogy ezt az effektet nem rég rakhatták bele, ezért nem látható a videókban. Szerintem erről fognak egy külön mozgóképpel szolgálni, csak hogy bemutassák hogy na még is milyen lett!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.