Először nem akartam hinni a szememnek mikor megláttam, hogy az új Burnout kizárólag csak PS2-re és PSP-re fog kijönni, de mivel imádom a kis PSP-met, ezért nem sértődtem meg annyira, amennyire kellett volna. Azután átgondoltam egy picit a dolgot és rájöttem arra, hogy a pénzéhes EA nem véletlenül hagyta ki a sorból a jó öreg XBox-ot. Mivel a Microsoft megölte őt, XBox rest in peace, jó volt veled…
Egy ilyen szomorú bevezető után már csak jókat lehet írni, az első és a legfontosabb jó hírem: Burnout fanatikusok, itt van egy új Burnoooooooooout IGEN! El sem hiszem annyira fel vagyok dobva miatta. Főleg mikor megláttam a dobozban fekvő kis űrlapot, ami azt hirdette, hogy már elő lehet rendelni a Burnout 5-öt. EZAAAZ! Úgyhogy nemsokára már azzal is tolni lehet. Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én annyira imádom ezt az őrült játéksorozatot, hogy arra szavak nincsenek. Kb. annyira, mint a Halo-t és ez kérem szépen nagy szó! Lássuk akkor, hogy milyen újdonságokat rejt nekünk a kis UMD, „…let the domination begin!"
Új Burnout rendszer:
Ami ha egy picit jobban megnézzük nem is annyira új, hiszen legfőképpen a második részből lett átvéve. Ennek a lényege nem más, mint hogy képesek vagyunk láncreakció-szerűen folytonosan fenntartani a burnoutunkat. Mégpedig úgy, hogy ha nem nyomjuk állandóan a gyorsítást, hanem szépen megvárjuk, míg eléri a maximumot (supercharge), akkor mikor kéken ég, kezdünk csak bele az igazi mókába. Ilyenkor nem kell mást tennünk, csak őrült módjára veszélyesen vezetnünk és a csíkunk újra és újra fel fog töltődni. Ekkor leszünk képesek többszörös burnoutokra, ami valami eszméletlenül poénos és gizda dolog, de nagyon nehéz megtartani.
A legkönnyebben úgy fog menni, ha a szembe forgalom sávjában maradunk, minden kocsihoz közel megyünk, kicsúszunk a kanyarban és végül, de nem utolsó sorban ha leszedjük egy versenytársunkat, ami instant feltölti a csíkunkat. De vigyázat, ebben a részben nem valami könnyű leszedni a többi versenyzőt! Szóval vége van az aranyidőknek, amikor rátapadt az újunk az „X"-re és le sem vettük a verseny végéig. Egy sokkal komplexebb és összetettebb, érettebb burnout rendszerrel lesz dolgunk, amit nem olyan egyszerű kezelni, mint az előző részekben. További töltődési lehetőségek; ha minél tovább vagyunk a levegőben, ha az ellenfeleink seggében maradunk, ha hátulról, oldalról, elölről cserélünk velük festéket és végül, de nem utolsó sorban, ha signature takedown-t csinálunk velük, de erről majd később.
Újdonságok:
Az első és talán legfontosabb dolog, ami mindenkinek fel fog tűnni, hogy a Dominator rendesen át lett szerkesztve, a jó PSP-s szokásoknak megfelelően ismét egy rendkívül eredeti turmixot fogunk kapni a pénzünkért. Mert míg a Legends főleg a harmadik rész játékélményének és a negyedik rész zenéjének a mixe volt (plusz a második rész chase-es része is benne volt), addig ez a második, harmadik és negyedik rész remek kis összekeverése lett. Mindegyikből a legjobb elemeket kilopva. Leginkább a második rész hangulatát véljük majd felfedezni a harmadik rész jutalom rendszerével megspékelve, és a negyedik rész designjával és takedown-jaival megfűszerezve. Szóval egy meglehetősen komoly marketing mixet fogunk, szó szerint kézhez kapni. Először is lássuk, hogy milyen új versenyekkel fogunk találkozni:
Mania: Ennek a versenynek a lényege, hogy minél őrültebb módon vezetünk, annál több pontot fogunk kapni. Vagyis a szembe forgalom sávjában kell lennünk, minden létező kocsit súrolnunk kell, ki kell csúszni a kanyarokban, a lehető legfanatikusabb módon kell vezetnünk. További extra pontokat kapunk, ha mindezt supercharge módban tesszük.
Drift challenge: Itt arra kapjuk a pontokat, hogyha a kanyarokban kidobjuk a farunkat, további extra pontokat kapunk, ha mindezt supercharge módban tesszük.
Burnout challenge: Ez az egyik legnehezebb verseny, mert itt a burnoutokra kapjuk a pontokat, amit csak akkor tudunk goldra teljesíteni, ha mindvégig supercharge-ban vagyunk, amihez nem egyszerű rutinra van szükségünk.
Near miss challenge: Itt arra kapjuk a pontokat, hogyha minden egyes közlekedő autóhoz közel megyünk, további extra pontokat kapunk, ha mindezt supercharge módban tesszük.
Dominator challenge: Ez sem valami egyszerű verseny, ezeket csak akkor tudjuk unlockolni, ha egy adott szériában az összes kocsit megszereztük. Itt minden korábbi szabály érvényes, tehát érdemes folyamatosan supercharge-ban maradni, folyamatosan csúszkálni, közel menni a közlekedő vasakhoz és olyan őrülten vezetni, ahogy csak tudunk. Abban az esetben, ha sikerül goldra megcsinálni, nyerni lehet egy dominator vasat, amire mindenképpen szükségünk lesz, ha részt akarunk venni az utolsó szériában a Dominatorban!
Egy további kellemes kis újítás, hogy a signature takedown-okat, amiket a korábbi részekben nagyon nehéz volt megszerezni, felcserélte a signature shorcut. Ennek az a lényege, hogy minden egyes pályán van két olyan pont, ahol ha sikerül leszednünk egy ellenfelet, akkor nem csak hogy kapunk róla egy jó kis fényképet, de még a pályán lehetőségünk lesz egy újabb útrövidítéssel előnyt szerezni a versenytársainkkal szemben. Ez jó kis ösztönzés arra, hogy megszerezzük ezeket a takedown-okat, de előre szólok mindenkinek, hogy direkt csak erre menni szinte lehetetlen, leginkább csak akkor fognak ezek sikerülni, ha Road Rage közben véletlenül pont ott azon a pontot szedünk le valakit. Ha sikerült, akkor viszont a lerövidítések valóban nagyon jól tudnak jönni, főleg a játék vége felé, amikor már nagyon felgyorsultak az események.
Summázva:
A Bunrout Dominator egy remek kis program, ami mind addon-ként, mind önálló játékként megállja a helyét a piacon. Nem tartalmaz olyan nagy újdonságokat ami miatt örökre be fog égni az agyunkba a címe, de a korábbi részekből olyan remekül ki lettek választva a szabályok, hogy sok-sok kellemes órát fogtok eltölteni a PSP társaságában. Még annak ellenére is, hogy ellentétben a korábbi Legends grafikájával ez most egy kissé pixelesre sikeredett. Mégis a remekül összeválogatott soundtrack, a hangulat, ami egy burnouttal jár összességében egy olyan feelinget ad nekünk, amit semmilyen más autós játékhoz nem lehet hasonlítani. Az is igaz, hogy ez a játék már tényleg a profiknak fog a legtöbb örömet szerezni, nem véletlenül Dominator a címe. Viszont sajnos van egy jókora feketeleves is, mégpedig a crash hiánya. Mindenkinek a kedvence, ami ezúttal ki lett hagyva. Ez nagyon sokat elvesz a játék összképéből és nem utolsó sorban a szavatosságból is.
Sajnos nem állt módomban letesztelni az online részét a játéknak, de állítólag ez is nagyon komolyan össze lett rakva. Én szívem szerint minimum olyan 9.5 pontot adtam volna rá, de nem az a dolgom hogy elvakult legyek, innen a végleges értékelés. Addig amíg megjön az ötödik rész nyugodt szívvel ajánlom minden rajongónak és azoknak is, akik először találkoznak a szériával!
Új Burnout rendszer:
Ami ha egy picit jobban megnézzük nem is annyira új, hiszen legfőképpen a második részből lett átvéve. Ennek a lényege nem más, mint hogy képesek vagyunk láncreakció-szerűen folytonosan fenntartani a burnoutunkat. Mégpedig úgy, hogy ha nem nyomjuk állandóan a gyorsítást, hanem szépen megvárjuk, míg eléri a maximumot (supercharge), akkor mikor kéken ég, kezdünk csak bele az igazi mókába. Ilyenkor nem kell mást tennünk, csak őrült módjára veszélyesen vezetnünk és a csíkunk újra és újra fel fog töltődni. Ekkor leszünk képesek többszörös burnoutokra, ami valami eszméletlenül poénos és gizda dolog, de nagyon nehéz megtartani.
A legkönnyebben úgy fog menni, ha a szembe forgalom sávjában maradunk, minden kocsihoz közel megyünk, kicsúszunk a kanyarban és végül, de nem utolsó sorban ha leszedjük egy versenytársunkat, ami instant feltölti a csíkunkat. De vigyázat, ebben a részben nem valami könnyű leszedni a többi versenyzőt! Szóval vége van az aranyidőknek, amikor rátapadt az újunk az „X"-re és le sem vettük a verseny végéig. Egy sokkal komplexebb és összetettebb, érettebb burnout rendszerrel lesz dolgunk, amit nem olyan egyszerű kezelni, mint az előző részekben. További töltődési lehetőségek; ha minél tovább vagyunk a levegőben, ha az ellenfeleink seggében maradunk, ha hátulról, oldalról, elölről cserélünk velük festéket és végül, de nem utolsó sorban, ha signature takedown-t csinálunk velük, de erről majd később.
Újdonságok:
Az első és talán legfontosabb dolog, ami mindenkinek fel fog tűnni, hogy a Dominator rendesen át lett szerkesztve, a jó PSP-s szokásoknak megfelelően ismét egy rendkívül eredeti turmixot fogunk kapni a pénzünkért. Mert míg a Legends főleg a harmadik rész játékélményének és a negyedik rész zenéjének a mixe volt (plusz a második rész chase-es része is benne volt), addig ez a második, harmadik és negyedik rész remek kis összekeverése lett. Mindegyikből a legjobb elemeket kilopva. Leginkább a második rész hangulatát véljük majd felfedezni a harmadik rész jutalom rendszerével megspékelve, és a negyedik rész designjával és takedown-jaival megfűszerezve. Szóval egy meglehetősen komoly marketing mixet fogunk, szó szerint kézhez kapni. Először is lássuk, hogy milyen új versenyekkel fogunk találkozni:
Mania: Ennek a versenynek a lényege, hogy minél őrültebb módon vezetünk, annál több pontot fogunk kapni. Vagyis a szembe forgalom sávjában kell lennünk, minden létező kocsit súrolnunk kell, ki kell csúszni a kanyarokban, a lehető legfanatikusabb módon kell vezetnünk. További extra pontokat kapunk, ha mindezt supercharge módban tesszük.
Drift challenge: Itt arra kapjuk a pontokat, hogyha a kanyarokban kidobjuk a farunkat, további extra pontokat kapunk, ha mindezt supercharge módban tesszük.
Burnout challenge: Ez az egyik legnehezebb verseny, mert itt a burnoutokra kapjuk a pontokat, amit csak akkor tudunk goldra teljesíteni, ha mindvégig supercharge-ban vagyunk, amihez nem egyszerű rutinra van szükségünk.
Near miss challenge: Itt arra kapjuk a pontokat, hogyha minden egyes közlekedő autóhoz közel megyünk, további extra pontokat kapunk, ha mindezt supercharge módban tesszük.
Dominator challenge: Ez sem valami egyszerű verseny, ezeket csak akkor tudjuk unlockolni, ha egy adott szériában az összes kocsit megszereztük. Itt minden korábbi szabály érvényes, tehát érdemes folyamatosan supercharge-ban maradni, folyamatosan csúszkálni, közel menni a közlekedő vasakhoz és olyan őrülten vezetni, ahogy csak tudunk. Abban az esetben, ha sikerül goldra megcsinálni, nyerni lehet egy dominator vasat, amire mindenképpen szükségünk lesz, ha részt akarunk venni az utolsó szériában a Dominatorban!
Egy további kellemes kis újítás, hogy a signature takedown-okat, amiket a korábbi részekben nagyon nehéz volt megszerezni, felcserélte a signature shorcut. Ennek az a lényege, hogy minden egyes pályán van két olyan pont, ahol ha sikerül leszednünk egy ellenfelet, akkor nem csak hogy kapunk róla egy jó kis fényképet, de még a pályán lehetőségünk lesz egy újabb útrövidítéssel előnyt szerezni a versenytársainkkal szemben. Ez jó kis ösztönzés arra, hogy megszerezzük ezeket a takedown-okat, de előre szólok mindenkinek, hogy direkt csak erre menni szinte lehetetlen, leginkább csak akkor fognak ezek sikerülni, ha Road Rage közben véletlenül pont ott azon a pontot szedünk le valakit. Ha sikerült, akkor viszont a lerövidítések valóban nagyon jól tudnak jönni, főleg a játék vége felé, amikor már nagyon felgyorsultak az események.
Summázva:
A Bunrout Dominator egy remek kis program, ami mind addon-ként, mind önálló játékként megállja a helyét a piacon. Nem tartalmaz olyan nagy újdonságokat ami miatt örökre be fog égni az agyunkba a címe, de a korábbi részekből olyan remekül ki lettek választva a szabályok, hogy sok-sok kellemes órát fogtok eltölteni a PSP társaságában. Még annak ellenére is, hogy ellentétben a korábbi Legends grafikájával ez most egy kissé pixelesre sikeredett. Mégis a remekül összeválogatott soundtrack, a hangulat, ami egy burnouttal jár összességében egy olyan feelinget ad nekünk, amit semmilyen más autós játékhoz nem lehet hasonlítani. Az is igaz, hogy ez a játék már tényleg a profiknak fog a legtöbb örömet szerezni, nem véletlenül Dominator a címe. Viszont sajnos van egy jókora feketeleves is, mégpedig a crash hiánya. Mindenkinek a kedvence, ami ezúttal ki lett hagyva. Ez nagyon sokat elvesz a játék összképéből és nem utolsó sorban a szavatosságból is.
Sajnos nem állt módomban letesztelni az online részét a játéknak, de állítólag ez is nagyon komolyan össze lett rakva. Én szívem szerint minimum olyan 9.5 pontot adtam volna rá, de nem az a dolgom hogy elvakult legyek, innen a végleges értékelés. Addig amíg megjön az ötödik rész nyugodt szívvel ajánlom minden rajongónak és azoknak is, akik először találkoznak a szériával!
Memóriakártya: 160 KB
Wireless Kompatibilis: Igen
Game Share: Igen
Wireless Network: Igen
PSP Danger: * *
Wireless Kompatibilis: Igen
Game Share: Igen
Wireless Network: Igen
PSP Danger: * *
PSP-n akkor ezekszerint van online mód?! A PS2-ből ezt szépen kihagyták! :((( Viszont helyette készítettek remek offline multit.. Végezetül tényleg iszonyatosan jó a Burnout Dominator és régebbi társai.. Mivel rabja vagyok ennek a játéknak, én is csak ajánlani tudom mindenkinek.. :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.