2005-ben már vészesen közeledett a generációváltás, az akkori E3-on a Sony bemutatta a PlayStation 3-at, a Nintendo a Revolutiont, a Microsoft az Xbox 360-at.
2005-ben már vészesen közeledett a generációváltás, az akkori E3-on a Sony bemutatta a PlayStation 3-at, a Nintendo a Revolutiont, a Microsoft az Xbox 360-at.
Persze mindez csak az előszele volt az igazi bemutatóknak, még a viszonylag régóta ismert PlayStation 3 sem volt játszható állapotban ekkor. A Sony rengeteg új címet jelentett be a bivalyerősnek vélt konzolra, de a játékok többségéről csak egy renderelt trailert tudott mutatni. Itt bukkant fel először a hírhedt "ingame, de mégsem" Killzone 2 előzetes, és a Final Fantasy VII valószínűleg soha el nem készülő remake-jének kedvcsinálója. A Sony utolsó Forma 1-es játéka is itt mutatkozott be, de az első PS3-címek között volt még a Heavenly Sword, a Resistance (akkor még i8), a Motorstorm, az új Warhawk és a Vision Gran Turismo is, amely később Gran Turismo HD néven jelent meg Japánban - ide nem jutott el, mi csak Prologue-ot kaptunk. A Sony egyébként tonnányi új címet - mint a Fifth Phantom Saga, a Ni-Oh, a Killing Days, az Eyedentify, az Eight Days vagy a The Getaway 3 - mutatott be még akkor, de sokuk elkallódott út közben: vagy törölték őket, vagy szüneteltetik a fejlesztésüket. A Sony akkor még a PlayStation 2-tulajdonosok számára is tartogatott egy hatalmas meglepetést, mégpedig az ICO fejlesztőinek új játékát, a Shadows of the Colossust.
A másik két konzolgyártó visszafogottabb bulit csapott akkor, noha mindketten elárulták, hogy új gépen dolgoznak. A Nintendo a Revolutiont, azaz a Wii mutatta be 2005-ben, és bár sokat nem lehetett még tudni róla (még azt sem, hogy mozgásérzékelős kontrollerrel érkezik!), az már gyakorlatilag biztosra vehető volt, hogy a The Legend of Zelda: Twilight Princess meg fog jelenni rá. A japánok a Geist és a Mario Baseball bejelentés mellett a GameBoy Micro bemutatójával is borzolták a kedélyeket, noha a DS már régen kapható volt. A Microsoft sem eresztette bő lére az Xbox 360 bejelentését, mindenki azt várta, hogy amit az első dobozzal nem, azt az újjal véghezviszi a redmondi cég és borsot tör a japánok orra alá. Két nyitójátékot - a Kameót és a Perfect Dark Zerót - a Rare fejlesztett nekik, illetve ekkor jelentették be, hogy a Remedy új játéka, az Alan Wake is tiszteletét teszi majd a gépen - igen, az a játék, amelyik pár hete jelent meg.
Játékfolytatásokból jutott bőven 2005-re is, a 2K Games bejelentette a The Elder Scrolls IV: Obliviont, a Civilization negyedik részét, a Top Spin 2-t, a Serious Sam és a Vietcong folytatását. Csináltak egy izgalmasnak tűnő akció-kalandjátékot Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth címmel, emellett a Human Head Studios közreműködésével elővették a 3D Realms Prey nevű projektjét, és be is fejezték azt. Az Activision továbbra is öntötte magából a Tony Hawk-játékokat és a képregényadaptációkat, de a közönséget a Call of Duty 2 (konzolokra Big Red One alcímmel jelent meg egy hasonló játék) és a Quake IV tudta csak meggyőzni. Ígéretes alkotásnak tűnt az új, Quake-univerzumban játszódó Enemy Territory és Peter Molyneux The Movies nevű projektje is.
Az Atari a zseniális Fahrenheitet mutatta be, leleplezték a Test Drive Unlimitedet, és nem különösebben sikerült rosszul a Matrix: The Path of Neo és a Marc Ecko's Getting Up sem. A Capcom akkor még csak PlayStation 3-ra (jóhogy) mutatta be a Devil May Cry negyedik részét, a leendő Xbox 360-tulajoknak a Dead Risinggal akartak kedveskedni. A német cdv-ről most külön megemlékezünk, mert amellett, hogy bemutatták a Blitzkrieg 2-t, kiállították a magyar fejlesztésű War Front: Turning Pointot is. A Codemasters egyik legérdekesebb projektje a The Lord of the Rings Online volt, sokan a World of Warcraft trónfosztását remélték tőle, ami persze nem jött össze neki, pedig nem rossz a játék, ráadásul ősztől ingyenes lesz. A Kódmesterek bemutatták az Operation Flashpoint 2 egy korai verzióját is (aminek köze sem volt a ma kapható játékhoz), de az új részt már nem az eredeti csapat fejlesztette, Bohemian ugyanis az Armed Assaultot hegesztette akkor.
Az Eidos szintén készült egy magyar projekttel, nevezetesen a Battlestations: Midway-jel, kár hogy a idővel felvásárolt srácokat később lapátra tették. Bemutatták még a Total Overdose-t, először játszhattunk az első Just Cause-zal, és az újgenerációs éra felé tartott a Tomb Raider: Legend és a Hitman: Blood Money is. A Commandos: Strike Force egy esetlen próbálkozás volt az egykor kiváló második világháborús sorozat feltámasztására, de az FPS-formula nem jött be a játékosoknak. Az Electronic Arts bemutatta a szokásos sportjátékos felhozatalát, ám az új címek között már szerepeltek az első újgenerációs címek is, mint például a FIFA 06 és a Fight Night Round 3 PlayStation 3-as átirata. 2005-ben mutatkozott be a Criterion új Burnout-játéka, a Revenge, emellett egy FPS-t is, a Blacket is bejelentették a srácok. A Battlefield 2 megkapta a maga konzolos változatát a Modern Combat képében, bemutatkozott a Need for Speed: Most Wanted, a Keresztapa játékváltozata, a Medal of Honor: European Assault és Will Wright új projektje, a Spore.
A Funcom az Age of Conant, a Majesco az Advent Risingot, a Jowood pedig a Gothic szörnyen sikerült harmadik részét mutatta be. Az NCsoft a Tabula Rasával és a City of Villains-szel rukkolt elő, míg a Sierra az azóta teljesen átalakított Timeshifttel és az év harmadik nagyobb projektjével, a Joint Task Force-szal készült az expóra. A Webzen a valószínűleg soha meg nem jelenő Huxley-t mutogatta már akkor is, míg a THQ legérdekesebb projektje a Saints Row nevű GTA-klón volt, igaz, a Destroy All Humans!-t is szerettük.
A Konami a Metal Gear Solid 3 bővített változatát, a Subsistence-t jelentette be, továbbá bemutatták az új Castlevaniát, a Curse of Darknesst is. A japán vonalon maradva muszáj megjegyeznünk, hogy a Namco már akkor bejelentette a Tekken hatodik részét (az sem régen jelent meg), illetve PlayStation 3-ra készítették még a Mobile Suit Gundam: Crossfire-t. A kurrens generáció játékosainak a Soul Calibur harmadik részével készültek. A Tecmo a Ninja Gaiden: Blacket és a Fatal Frame harmadik részét jelentette be, illetve Xbox 360-ra bemutatták a Dead or Alive 4-et.
A Midway az akkor még Unreal Tournament 2006 néven futott harmadik UT-t mutogatta bőszen, de 2005-ben leplezték le a Mortal Kombat: Shaolin Monks-ot, a Suffering folytatását és az amerikai focis Blitzet ia. A Vivendi továbbra is a F.E.A.R.-t sztárolta, kiállította a Starcraft: Ghostot, de kiemelt bizalmat szavazott a Radical Entertainmentnek is, akik az új Hulk-játékot és a Scarface-t hozták magukkal. A Ubisoft bejelentette a Blazing Angels nevű repülős játékot, bemutatta a Heroes of Might & Magic V-öt, az új Brothers in Armsot, a Far Cry konzolos változatát, a kiválóan sikerült King Kongot és az újgenerációs Prince of Persia sorozat befejező részét.
2006-ban pedig ténylegesen átléptünk a hetedik generációba.
Persze mindez csak az előszele volt az igazi bemutatóknak, még a viszonylag régóta ismert PlayStation 3 sem volt játszható állapotban ekkor. A Sony rengeteg új címet jelentett be a bivalyerősnek vélt konzolra, de a játékok többségéről csak egy renderelt trailert tudott mutatni. Itt bukkant fel először a hírhedt "ingame, de mégsem" Killzone 2 előzetes, és a Final Fantasy VII valószínűleg soha el nem készülő remake-jének kedvcsinálója. A Sony utolsó Forma 1-es játéka is itt mutatkozott be, de az első PS3-címek között volt még a Heavenly Sword, a Resistance (akkor még i8), a Motorstorm, az új Warhawk és a Vision Gran Turismo is, amely később Gran Turismo HD néven jelent meg Japánban - ide nem jutott el, mi csak Prologue-ot kaptunk. A Sony egyébként tonnányi új címet - mint a Fifth Phantom Saga, a Ni-Oh, a Killing Days, az Eyedentify, az Eight Days vagy a The Getaway 3 - mutatott be még akkor, de sokuk elkallódott út közben: vagy törölték őket, vagy szüneteltetik a fejlesztésüket. A Sony akkor még a PlayStation 2-tulajdonosok számára is tartogatott egy hatalmas meglepetést, mégpedig az ICO fejlesztőinek új játékát, a Shadows of the Colossust.
A másik két konzolgyártó visszafogottabb bulit csapott akkor, noha mindketten elárulták, hogy új gépen dolgoznak. A Nintendo a Revolutiont, azaz a Wii mutatta be 2005-ben, és bár sokat nem lehetett még tudni róla (még azt sem, hogy mozgásérzékelős kontrollerrel érkezik!), az már gyakorlatilag biztosra vehető volt, hogy a The Legend of Zelda: Twilight Princess meg fog jelenni rá. A japánok a Geist és a Mario Baseball bejelentés mellett a GameBoy Micro bemutatójával is borzolták a kedélyeket, noha a DS már régen kapható volt. A Microsoft sem eresztette bő lére az Xbox 360 bejelentését, mindenki azt várta, hogy amit az első dobozzal nem, azt az újjal véghezviszi a redmondi cég és borsot tör a japánok orra alá. Két nyitójátékot - a Kameót és a Perfect Dark Zerót - a Rare fejlesztett nekik, illetve ekkor jelentették be, hogy a Remedy új játéka, az Alan Wake is tiszteletét teszi majd a gépen - igen, az a játék, amelyik pár hete jelent meg.
Játékfolytatásokból jutott bőven 2005-re is, a 2K Games bejelentette a The Elder Scrolls IV: Obliviont, a Civilization negyedik részét, a Top Spin 2-t, a Serious Sam és a Vietcong folytatását. Csináltak egy izgalmasnak tűnő akció-kalandjátékot Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth címmel, emellett a Human Head Studios közreműködésével elővették a 3D Realms Prey nevű projektjét, és be is fejezték azt. Az Activision továbbra is öntötte magából a Tony Hawk-játékokat és a képregényadaptációkat, de a közönséget a Call of Duty 2 (konzolokra Big Red One alcímmel jelent meg egy hasonló játék) és a Quake IV tudta csak meggyőzni. Ígéretes alkotásnak tűnt az új, Quake-univerzumban játszódó Enemy Territory és Peter Molyneux The Movies nevű projektje is.
Az Atari a zseniális Fahrenheitet mutatta be, leleplezték a Test Drive Unlimitedet, és nem különösebben sikerült rosszul a Matrix: The Path of Neo és a Marc Ecko's Getting Up sem. A Capcom akkor még csak PlayStation 3-ra (jóhogy) mutatta be a Devil May Cry negyedik részét, a leendő Xbox 360-tulajoknak a Dead Risinggal akartak kedveskedni. A német cdv-ről most külön megemlékezünk, mert amellett, hogy bemutatták a Blitzkrieg 2-t, kiállították a magyar fejlesztésű War Front: Turning Pointot is. A Codemasters egyik legérdekesebb projektje a The Lord of the Rings Online volt, sokan a World of Warcraft trónfosztását remélték tőle, ami persze nem jött össze neki, pedig nem rossz a játék, ráadásul ősztől ingyenes lesz. A Kódmesterek bemutatták az Operation Flashpoint 2 egy korai verzióját is (aminek köze sem volt a ma kapható játékhoz), de az új részt már nem az eredeti csapat fejlesztette, Bohemian ugyanis az Armed Assaultot hegesztette akkor.
Az Eidos szintén készült egy magyar projekttel, nevezetesen a Battlestations: Midway-jel, kár hogy a idővel felvásárolt srácokat később lapátra tették. Bemutatták még a Total Overdose-t, először játszhattunk az első Just Cause-zal, és az újgenerációs éra felé tartott a Tomb Raider: Legend és a Hitman: Blood Money is. A Commandos: Strike Force egy esetlen próbálkozás volt az egykor kiváló második világháborús sorozat feltámasztására, de az FPS-formula nem jött be a játékosoknak. Az Electronic Arts bemutatta a szokásos sportjátékos felhozatalát, ám az új címek között már szerepeltek az első újgenerációs címek is, mint például a FIFA 06 és a Fight Night Round 3 PlayStation 3-as átirata. 2005-ben mutatkozott be a Criterion új Burnout-játéka, a Revenge, emellett egy FPS-t is, a Blacket is bejelentették a srácok. A Battlefield 2 megkapta a maga konzolos változatát a Modern Combat képében, bemutatkozott a Need for Speed: Most Wanted, a Keresztapa játékváltozata, a Medal of Honor: European Assault és Will Wright új projektje, a Spore.
A Funcom az Age of Conant, a Majesco az Advent Risingot, a Jowood pedig a Gothic szörnyen sikerült harmadik részét mutatta be. Az NCsoft a Tabula Rasával és a City of Villains-szel rukkolt elő, míg a Sierra az azóta teljesen átalakított Timeshifttel és az év harmadik nagyobb projektjével, a Joint Task Force-szal készült az expóra. A Webzen a valószínűleg soha meg nem jelenő Huxley-t mutogatta már akkor is, míg a THQ legérdekesebb projektje a Saints Row nevű GTA-klón volt, igaz, a Destroy All Humans!-t is szerettük.
A Konami a Metal Gear Solid 3 bővített változatát, a Subsistence-t jelentette be, továbbá bemutatták az új Castlevaniát, a Curse of Darknesst is. A japán vonalon maradva muszáj megjegyeznünk, hogy a Namco már akkor bejelentette a Tekken hatodik részét (az sem régen jelent meg), illetve PlayStation 3-ra készítették még a Mobile Suit Gundam: Crossfire-t. A kurrens generáció játékosainak a Soul Calibur harmadik részével készültek. A Tecmo a Ninja Gaiden: Blacket és a Fatal Frame harmadik részét jelentette be, illetve Xbox 360-ra bemutatták a Dead or Alive 4-et.
A Midway az akkor még Unreal Tournament 2006 néven futott harmadik UT-t mutogatta bőszen, de 2005-ben leplezték le a Mortal Kombat: Shaolin Monks-ot, a Suffering folytatását és az amerikai focis Blitzet ia. A Vivendi továbbra is a F.E.A.R.-t sztárolta, kiállította a Starcraft: Ghostot, de kiemelt bizalmat szavazott a Radical Entertainmentnek is, akik az új Hulk-játékot és a Scarface-t hozták magukkal. A Ubisoft bejelentette a Blazing Angels nevű repülős játékot, bemutatta a Heroes of Might & Magic V-öt, az új Brothers in Armsot, a Far Cry konzolos változatát, a kiválóan sikerült King Kongot és az újgenerációs Prince of Persia sorozat befejező részét.
2006-ban pedig ténylegesen átléptünk a hetedik generációba.
Jah de egyet mégis tudok: Condemned: Criminal Origins
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.