A Nintendo elnöke a VentureBeatnek nyilatkozott a japán konzolgyártó és a térbeli megjelenítés kapcsolatáról. Bár a Nintendo eddig egyetlen 3D-s géppel - a hatalmasat bukott Virtual Boyjal - jelentkezett a piacon, a cég sok más formában is próbálkozott a 3D-vel. Iwata elismerte, hogy a Virtual Boy nem vált be, viszont ez sem tántorította el a japánokat attól, hogy tovább kísérletezzenek.
A látószög-korlát elvén működő kijelzővel már a GameCube idején is próbálkoztak, a Luigi's Mansion 3D-s változata el is készült, és állítólag igen meggyőzően festett. A piacradobás ötletétől viszont elállt a Nintendo, mert nem tartották valószínűnek, hogy a GameCube mellé még egy extra megjelenítőt is vásárolnának majd a játékosok. Ekkor vették az irányt a kézikonzolok felé, Iwata szerint a GameBoy Advance 3D-s prototípusa, még most is ott fekszik a fiókjában: ez azért nem jelenhetett meg, mert a látvány terén abszolút leszerepelt a gyenge hardvernek köszönhetően - ezek után meg sem fordult a tervezők fejében, hogy a DS-be is beleerőszakolják a 3D-s kijelzőt, ráadásul akkor úgy érezték, hogy az érintőkijelző bőven elegendő lesz az új konzolhoz.
Az addigi sikertelen próbálkozások után szkeptikusan, de a 3DS tervezésekor - ha nem is rögtön - elővették a 3D-s kijelzőket, s örömmel konstatálták, hogy a technológia odáig fejlődött, hogy a 15 éves ötlet végre tökéletes formában valósuljon meg. Iwata a Nintendo 3DS árát továbbra sem hajlandó elárulni (elemzők szerint 250-300 dollárra számíthatunk), de azt elmondta, hogy valószínűleg többe kerül majd, mint most egy DS, és hogy nem kell majd áron alul eladniuk a gépet. A konzolgyártóknál (is) bevett szokás, hogy a konzolokat veszteségesen árulják, a játékeladásokból származó bőséges profit reményében. A Nintendo esetében ez nem volt mindig igaz, ugyanis a gyártó jellemzően olcsó hardverekkel dolgozik, nem véletlen, hogy a 3DS grafikus chipje is négy éves már.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.