Skyrim - probléma a konzolos modkészítővel

  • Írta: InGen
  • 2011. április 21.
  • Érdekesség
Link másolása
Beleütközött a Bethesda a Microsoft és a Sony által felállított falakba, amikor a Skyrim modkészítő eszközét szerették volna megjelentetni konzolokra. Pontosabban még mindig szeretnék kiadni, csak egyelőre nem látják, miképpen lehetne, így tárgyalásokat folytatnak mindkét céggel.

A történet előzménye röviden: a Microsoft és a Sony nem enged csak úgy akármit megjelentetni az Xbox Live és a PlayStation Network platformokon (főleg az előbbi egy nagyon zárt és komolyan felügyelt rendszer), s ezzel már korábban számos kiadónak és fejlesztőnek meggyűlt már a baja, például akkor, amikor MMO-anyagokat próbáltak készíteni konzolokra. Most a Bethesda mondja azt, hogy egyelőre nem tudják hogyan megoldani a The Elder Scrolls V: Skyrim moddoláshoz szükséges eszközeinek megjelentetését a konzolokon.


Erről szokás szerint Todd Howard beszélt: "Az eszköz mindkét konzolon működik, de egyelőre sem a PS3-on, sem pedig az Xbox 360-on nincs rá mód, hogy megjelentessük. Beszéltünk a Microsofttal és a Sonyval, szóval van rá esély, hogy előbb vagy utóbb összejön a dolog, de nem valószínű, hogy a játék megjelenésekor."

Howard emelett elmondta, hogy a közönségük 90 százaléka már a konzolokon van, így szomorú lenne, ha a játékosbázis legnagyobb része nem láthatná a Skyrimhez készített fantasztikus modszerkesztőt.

36.
36.
Extol
Az én örök álláspontom az hogy a kontroller nem jó FPShez. Biztos a hiperkocka kis kínaiak jók vele, de én útálom.
35.
35.
Extol
Én a 10% része vagyok. Van konzolom de valahogy a Fallout nyomába sem ért annak amit PCn nyomtam olbivionban.
34.
34.
Daetnas
#30: Inkább azt mondanám, hogy a Daggerfall PC-s tábora megnőtt, de még az összegükhöz képest is 9x annyi konzolos csatlakozott az évek során.

VGAchartzon feltüntetett adatok a Fallout 3 (Az Oblivion PC-s verziójáról nem volt infó) eladásairól:
Xbox 360 - 3.41 millió
Playstation 3 - 2.58 -millió
PC - 0.84 millió
Összesen 6,83 millió eladott példány

Tehát a PC részesedése 12,3%.
33.
33.
K/G.
#32: Csak egy jó kezelőfelület kérdése.
32.
32.
Motig
"Howard emelett elmondta, hogy a közönségük 90 százaléka már a konzolokon van"
MI?
90 konzol 10 pc.. ezt hogy sikerült össze hozniuk?(az meg a másik hogy hogy lesz megoldva a modolás konzolon? mert én nem bírom elképzelni hogy gamepadal lehet majd modot csinálni...)
31.
31.
HorvathD
Az elején jobb modok,cheat-ek nélkül,de amikor már háromszor, négyszer kitolsz egy Obliviont, Fallout-ot akkor jó lenne felkeverni a játékot egy kis "csalással".
Elkezdeni a játékot egy maxra tolt karakterrel, végtelen élettel rohangálni.Növeli a szavatosságot és egy kis ízt ad hozzá, ha unatkozol.
30.
30.
mdr88
#27: ne értsd félre... én nem kifogásolom, hogy kiadják konzolra, semmi bajom ezzel, örülök is neki :)

A 90%-ról azért gondolom, hogy túlzás, mert azt jelentené, hogy azok közül akik eddig PC-n nyomták az ES sorozatot (mondok egy számot) 65000 emberkéből már csak 6500 játszana PC-n a többi meg átpártolt konzolra szerintem ilyen a mesékben sincs :)
29.
29.
IceColdKillah
Annak idején én is csináltam 2 ház módot, aztán észrevettem, hogy az elsőben van 1 nagy bug, azóta nem is foglalkoztam vele...:P
A másik aszem bugmentes... XD
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=27114 illetve, http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=27323
28.
28.
#12: Ne feltétlenül csak a grafikára gondolj, nézd meg pl. a Crysis első és második részét: csak azért, hogy konzolon is elfusson a második és hozzon egy viszonylagosan jó grafikai színvonalat mennyi mindent adott fel a Crytek a játékmenet, AI, járművek, terén. Kompromisszum kompromisszum hátán. Nem mondom, hogy rossz játék lett vagy, hogy a Skyrim az lesz (bár ez itt még a jobbik eset :) csak megint oda lyukadunk ki, hogy "nesze, kuss!" ! :)

#14: Nem feltétlenül gondolom, hogy a pc-sek hanyagolása miatt erősödne a warez: aki akar az már ma is warezol. Hosszútávon (már ha lesz "hosszú táv" ügye :) úgy gondolom a játékosok is egyre érettebbek lesznek és inkább csökkenni fog. Kíváncsi lennék pl. olyan kimutatásokra, hogy a Steam terjedésével és mondjuk olcsóbban elérhető játékokkal szemben miként változik a warez aránya. 3 éve én sem vettem egyetlen játékot eredetibe, most nincs olyan amit végigjátszottam és ne lenne meg (igaz egyet leszámítva egyik sem volt 5e huf fölött :).
27.
27.
Daetnas
#26: Hogy érted, hogy túlzás? Ismersz eladási adatokat platformra bontva az Oblivionról és Fallout 3-ról? Szerintem teljesen elképzelhető.

Egyébként nem értem, hogy miért rossz az, ha ki szeretnének adni konzolra egy olyan feature-t, amit PC-re már megerősítettek.
26.
26.
mdr88
Azt a 90% kijelentést erősen sértőnek érzem a PC-s Elder Scrolls rajongókra nézve... ez a kijelentés tényleg elég lesajnáló és abszolút túlzásnak vélem. De mindegy... engem nem igazán érdekel, hogy a mostani konzolgeneráció mennyire fogja vissza a fejlesztéseket PC-n, egészen addig amíg nem úgy készítenek játékot, hogy azt előbb megcsinálják a konzolok jelenlegi szintjén és igen SZ*R portolások jönnek PC-re, mert ez a része gusztustalan (persze ez nyilván olcsóbb mint külön fejlesztőcsapat minden platformra). A lényeg, hogy amikor megjelenik legyen jó és elégítse ki minden játékos igényeit... ennyi+egy bambi :)
25.
25.
huszti
#21: Jaja, emlékszem volt iylen fotó meg videó mod is. Filmeket meg képeket lehetett benne csinálni ,és volt benne animálás, meg tudtad animálni a karaktered, hogy mti csináljon a felvételen. Nagyon jó kis modok vannak hozzá. Még a GTA részek vannak ,amikhez nagyon jó modok szoktak lenni
24.
24.
Split
A PC egy hitvallás, ezt nem "hagyja" csak úgy ott akárki a konzolokért! :D (főleg nem a 90% <_< )
23.
23.
SSJ Gábriel
#18: URAMATYÁM!!!!!!!!!!!!!
EZ NAGYON DOBHÁRTYARONCSOLÓ!!!!!!!
Béke veletek.Megyek a síromba.Idegbeteg lehetsz ettől.
21.
21.
dareal
#9: Az oblivionhoz rengeteg a jó mód - mint az elder scrolls játékoknál ez lenni szokott. Nem ilyen kis vacak modok vannak, új területek, városok. Némely jóval jobb mint amit a fejlesztők betettek. Kocsmaverekedések, barát/ellenség rendszer (barát npc-ket hívhatsz küldizni, stb), sárkányok, új fajok, kasztok (rangerrel állatokat trénelhetsz stb), hajózás, számtalan plusz.
20.
20.
vytros
#19: Elfelejtitek hogy ezek nem igazán nevezhetők modoknak, inkább "cheatek".
19.
19.
Teuton
#17: Sokszor van hogy a modok teljesen logikátlanok vagy felborítják a játék egyensúlyát: Stalkereknél van olyan hogy 5000 lőszeres tár, mindenre 100-as kopásálló pajzs, játékos 1000 kilót bír el, egyik frakció tagjai hallhatatlanok, hogy csak a legmeredekebbeket említsem meg.
18.
18.
vytros
#16: http://www.nyan.cat/

Figyelmeztetlek, te akartad.
17.
17.
PolluxHUN
#9: Hogy mi? o.O "a módok sokszor csak elrontják a játékokat"? és pont az Oblivionnál mondod ezt!
Ennél jobb szavatosság kibővítést nem tudok elképzelni a világon mint amit lelkes amatőr csináltak anno (és a mai napig) az Oblivionnal. hihetelen sok +küldi, +kaszt, fegyver, páncél, +időjárás effect, textúra pack stb, készült hozzá amivel brutál mód ki lehetett tolni az amúgy sem rövid játékidőt.
És igen haaajjon éhen a Sony meg a Microsoft a csíra köcsög monopólrendszerükkel...így hígul a gémer társadalom.
16.
16.
SSJ Gábriel
#4: Mi az a nya nya nya nya nyan? :D
15.
15.
princeps27
#13: Ez se fogja kihasználni a dx11-et, csak gyorsabb lesz alatta.
14.
14.
Teuton
xyz -) warez -) konzolon adunk el -) játék konzolosodik -) PC-s megsértődik, nem veszi meg -) csökkenő eladások PC-n -) még erősebb konzolosodás -) még több megsértett PC-s -) némelyik sértett már nem hajlandó fizetni a szemkiszúrásért -) warez -) még erősebb konzolosodás -) PC-ről kivonulás -) stb stb stb

Majd összeállítok már egy ilyen nyilazós képet és kiteszem, hátha leszűrnek belőle valamit páran.
13.
13.
Hab
Szerintem a Bethesda-ra még mindig nem lehet panaszunk. Egyrészt PC-re rögtön lesz moddolás, másrészt örüljünk neki hogy egyáltalán lesz vmikor DX11 patch. Hány olyan játék van ami kihasználja a DX11-et?

Ez a Nyan Cat meg borzasztó...
12.
12.
K/G.
#11: Én értelek. Ez a tendencia tényleg érezhető, ahogy az is, hogy a konzolgeneráció bizony elkezdte visszafogni a fejlődést, legalább is a grafika terén. (abba most ne menjünk bele, hogy ha már nem lehet egyre szebb játékot csinálni, hiszen mindenhol kb ugyan-úgy kell kinézni, akkor miért nem lehet inkább igazán innovatív játékokat készíteni. ) Kéne lassan az új generáció, az majd nagy technikai ugrást fog hozni.
De, én mondjuk teljesen meg tudom érteni a fejlesztőket is, hiszen neki az a jó, ha minnél kisebb a költség és minnél nagyobb a profit. Ezért sem fektetnek nagy pénzeket abba, hogy adott multiplatform játékból kihozzák a legtöbbet pcn, hiszen sokkal kisebb eladásokat fog produkálni ott, mint konzolon,
11.
11.
#5, #6, #7: Srácok, érezzétek az iróniát már fene azt a száraz komor beleteket :)))

Alapvetően nem utálom a konzolokat, csak azt a tendenciát amivel szépen minden "el-konzolosodik" és pl. a Bethesda (érted, pont a Bethesda (!!!), de mondhattam volna akár Crytek-et is) amikor pc-s kiegészítőről / funkcióról van szó akkor lesajnál minket, amikor valami nem megy konzolon akkor meg hisztérikus pánikban tör ki, hogy jajj-világvége.

Engem egyszeri pc játékost azért bosszant a dolog, mert megtisztelem őket azzal, hogy eredetiben játszom a programjaikkal, de akkor ne nézzenek valami másodrangú lesajnált majomnak ("...ááá pc-s, kapsz csontot, ülj már le a sarokba!")

Ja és NYAN NYAN NYA NYA NYA NYAN ! :) Nyan cat-ot nem lehet megunni :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...