A THQ láthatóan komolyan gondolta a stratégiaváltást, amiről a vezetői az utóbbi pár hónapban beszéltek. Számos stúdiót zártak be az elmúlt időszakban, s az ott dolgozó emberek egy részét máshova csoportosították át. Legutóbb például két ausztrál THQ-stúdió munkája fejeződött be: ezek közül az egyik egy filmes játékon, a másik pedig egy gyerekeknek készülő anyagon dolgozott. A THQ pénzügyi vezetője szerint a hasonló játékok már nem illenek bele a cég új stratégiájába.
Paul Pucino ugyanis elmondta, hogy mostantól azt tervezik, hogy kevesebb, de nagyobb költségvetésű, kizárólag tripla-A kategóriás játékokat készítenek. Évente terveznek legalább két olyan anyagot bemutatni, melyek saját szellemi tulajdonra épülnek, majd ezekhez két, két és fél évente készítenének folytatásokat.
Az átszervezések célja ezen kívül, hogy az egyes stúdiók minél hatékonyabban működjenek, így valamelyest csökkenhessen a nagy fejlesztések költsége: "A montreali stúdiónk létszáma 150 főről 400-ra fog nőni a következő években. Itt aztán körülbelül 40 százalékkal kevesebb pénzből tudunk majd játékokat fejleszteni, mint néhány más stúdiónkban" - fejezte be Pucino.
A THQ eddig sem volt az üzleti stratégia abszolút királya, de úgy néz ki, hogy a vezetői váltásokkal és a stratégia átalakításával most talán végre a helyes irányba mozdulnak - a játékosok, azaz a mi szemszögünkből legalábbis biztosan. Kevesebb, de jobb és nagyobb játékot ígérnek.
Csak idő kérdése.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.