A nemrégiben szabadalmaztatott technológiát egy japán rendezvényen leplezték le, az Edge magazin pedig utána járt a dolgoknak. A házon belül hegesztett Luminous Engine-t csak úgy emlegetik, hogy "fotorealiszitkus", de ez nem minden, elvégre a funkciói között szerepel a ruha és a folyadék-szimuláció, a valós idejű tükröződés és az új tesszellációs technológiák. A 3D-modellek egy újabb szintre lépnek az engine-ben, miközben a memóriahasználatot nem növelik. Igazán beszédes képek landoltak minderről, összehasonlítva a valóságot és az ingame látnivalókat.
A Luminous támogatja a motion-capture eljárást, a motor emellett képes automatizálni néhány számítási feladatot a paraméterek beállításával, ezzel megkíméli a processzort a felesleges műveletektől. Így ha az animátor változtat valamit a karaktermodellen, a test többi része is alkalmazkodik hozzá, egy nehezebb fegyvertől a mozgás is nehézkesebb, egy könnyűt markolva pedig szinte futkározik az illető. A motorhoz tartozik még skálázható mesterséges intelligencia, natív DirectX 11 támogatás jár hozzá és megbirkózik a programozható shaderekkel is. A technológia egyes részei már beépítésre kerülnek a Final Fantasy Versus XIII-ba, így joggal hihetjük azt, hogy a jelen generációs konzolokkal is kompatibilis lesz a Luminous Engine.
Lassan a játékosok már mindent okolnak a jelenlegi trendek véget:
Pc-sek a konzolokat , grafikai fejlődést, kiadók pénzéhsége, casual játékosok elszaporodása és azok igényeit kiszolgáló játékfejlesztőket, stb
De ha még így is van maradéktalanul, akkor is találni jó játékot, csak éppen lehet nem havi bontásban.
Megfigyelhető az is, hogy mára az igények nagyon magasak játékélmény , komplexitás és grafika terén és ezt a szintet ma nehezebb megugrani mindhárom szinten, mint régen(szerintem), hiszen sokkalta több a játék felhozatal és sokkal bonyolultabb a technika is a belefeccelt pénz meg egyre nagyobb a fejlesztési idő meg egyre több a foglalkoztatok száma pedig folyamatosan nő..
Ráadásul - szvsz - minél inkább hasonlít a valóságra valami, annál inkább észrevehetőbbek a hibái.
Summa summarum: Manapság több múlik a grafikusokon, mint a programozókon. (Lásd, C64-re tegnap jött ki az első Prince of Persia. A technikai korlátok közé szorított programozók elérték, hogy egy totálisan inkompatibilis eszközre is portolni lehessen ezt a játékot! )
Na rákerestem.. Nemtom igaze, aki tud angolul az segíthetne ,hogy miket írnak, mert ez durva..:
Techdemo:
http://www.youtube.com/watch?v=Yj9XjdPOH-A&feature=related
valamilyen írás:
http://www.siliconera.com/2011/08/26/introducing-square-enix-japans-new-engine-luminous-studio/
Mindegy, ez még lehet javítva lesz, szóval szót se többet róla.
Ellenben egy üres, berendezetlen szobáról én még nem vonnék le messzemenő következtetéseket, ugyanis végignézve a képeken ezeket akár egy kis textúra-hack-el is megoldhatták (fények / árnyékok).
Természetesen nem egy Samaritan szintű bemutatóról van itt szó, így inkább csak annyit mondanék, hogy majd meglátjuk mi lesz belőle.
(Lehet egyébként többet értenék most ezekből a képekből, ha hallom / látom / olvasom a prezentáció szövegét)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.