A The Witcher 3 tanult a Skyrim hibáiból

  • Írta: zoenn
  • 2013. február 18.
  • Érdekesség
Link másolása
A The Witcher 3: Wild Hunt nem titkoltan a The Elder Scrolls V: Skyrimből merít több ötletet is, mindazonáltal a rendező elmondta, hogy minden egyes döntésünknek következménye lesz a minket körülvevő világ sorsára nézve.

Konrad Tomaszkiewicz, a játék rendezője már a Game Informernek adott videóinterjújának elején leszögezte, hogy nem akar flameháborút indítani. A CD Projekt RED sokat tanult a Skyrimtől, hogy miként kell megalkotni egy hatalmas nyitott világot, de szerinte a Bethesda elszalasztotta azt a lehetőséget, hogy a játéka magával ragadó legyen.

A játéktervezésből adódó általánosan előforduló hiányosságok a Skyrimet sem kímélték. A rendező szerint az volt a baj, hogy rengeteg ugyanolyan küldetést kellett végigzongoráznunk a Bethesda RPG-jében, és az NPC-k nem voltak tisztában azzal, hogy a játékos mit tett korábban. A The Witcher 3: Wild Huntban ez nem így lesz: a beleélés elősegítése végett, az NPC-k reagálni fognak a múltbéli tetteinkre, így minden korábbi döntésünk kihatással lesz a minket körülvevő világra. A lakosok beszélni fognak tetteinkről, dühbe gurulnak, ha valami nem tetszett nekik, de akár dicsőíthetik is Geraltot.

Tomaszkiewicz azt reméli, hogy a The Witcher 3: Wild Hunt lesz a "tökéletes szerepjáték". A cím 2014-ben jelenik meg PC-re és vélhetőleg a következő generációs konzolokra.

26.
26.
Baysi
valaki javítson ki ha tévednék de a fallout 3-ban az npc-k szinte mindig tudták mennyire voltunk jók vagy rosszak addig és reagáltak is rá nem?? :D
szóval ez azért annyira nem forradalmi
25.
25.
Baysi
#24: azért az az igazság hogy miután megjelent a w2 elég komoly sikert is aratott játékosok és kritikusok tetszését is elnyerte... semmi oka nem volt szégyenkezni a skyrimmel szemben. Amúgy nem tudom de a két játék más és másért szeretem a kettőt. Az az igazság, hogy örülnék ha a játékiparban ez lenne a legnagyobb gond hogy egy kurvajó játékkal játszak vagy egy másik kurvajó játékkal. :D Mind a két címbe van még bőven potenciál és eddig egyik se okozott nekem csalódást maximum pozitívat.
24.
24.
Dragonborn
Azért anno a W2-re is azt mondták a fejlesztők hogy ez lesz az új RPG etalon azt 2011-ben jól odavert neki a Skyrim
De történet orientált lineáris RPG-k mezönyében pedig a Mass Effect verte le
Így nekem a nagy hype után nagy csalódás volt (de azért egy jó játék volt)
Szoval az tény hogy van még hova fejlödnie a TES-nek de a Witchernek meg pláne
23.
23.
drat576
Skyrimban is sok NPC emlékszik ránk, de ez nem tudom mért nagy dolog, én nagyon drukkolok a Witchernek, biztos hogy jó lesz, de nem egy ilyen dologtól, hanem a még rengeteg hasonló részlettől, a story remélem megint nagyon velős lesz, plusz a karakterek, dialógusok, döntések, zene stb stb..
22.
22.
Extol
Mekkora lámaság bevallani, hogy önerőből semmi újításra nem futja a koponyából, semmi egyedi ötlet, hanem másoktól lopkodnak, ez kb a játékfejlesztés legalja, mintha már azt sugallnák hogy nem lehet új dolgokat kitalálni. Sokszor egy-két ember nagyobb dolgokat tud csinálni mint több száz akik ott gubbasztanak napi 8-12 órát ugyanazon projekten. Nevetséges.

Hiába nem akartak flamelni csak sikerül. Meglátásom szerint a Skyrim egyetlen hibája az hogy nem minden embernek nyeri el a tetszését, és javarészt olyanoknak, akiktől maga a műfaj is olyan messze áll mint Makótól Jeruzsálem
A Morrowindet meg ne kezdjük már el szidni, miszter IQ bajnok
mrxten, mert egy óriási közösség van aki a mai napig nyomja vele, és gyárt tartalmat. Rengeteg új modell és textúra pakk van hozzá amivel korszerűsíteni lehet, csak aki nem néz utána annak be kell érnie a régi kinézettel.
21.
21.
Mariah
Jó nagyképű duma. :-D

A Witcher külső nézetes, ezért ami engem illet, teljesen érdektelen. Lehet, hogy jól néz ki, lehet, hogy érdekes és összetett a világa, lehet, hogy jók a karik benne, de én százszor inkább játszom a mára fájdalmasan elavult Morrowinddel, mert a belső nézet hangulatát a Witcher nem tudja pótolni semmivel. Ez persze én vagyok.
20.
20.
MrBenjamintoto
#16: De hiába lesz majd egy 3 éves játék vetélytársa addigra ez már senkit nem fog érdekelni!!
18.
18.
Teuton
#1: Szerintem meg dem vitted végig kétszer a Witcher2-t :D
17.
17.
Drazhar
A gondolat teljesen jogos, a Skyrim-ben valóban nem volt semmi ilyen reakció npc részről, remélem tényleg meg is tudják valósítani!
16.
16.
KőbányaKispest
#14: Megmagyarázod, amikor kijelentették, hogy épp a skyrim vetélytársának csinálják a játékot.
15.
15.
Conqvistador
Én azt olvastam hogy a Modderek dolgoznak a Skyrimon is elég rendesen pl a Nehrim Mod amit az Oblivionra már elkészítettek Skyrimban nagyot üthet.

"A Nehrim-ben hatvannál is több küldetés található, melyeknek a várható végigjátszási idejük több, mint 50 órára tehető. A srácoknak az a nem titkolt szándékuk volt a mod alkotásakor, hogy versenyre keljenek a többi nagy nevű RPG-vel. Minden megtalálható benne, ami az igényesen elkészített szerepjátékok velejárója: új páncélokat, fegyvereket, varázslatokat, fajokat, objektumokat, valamint speciálisan a Nehrim részére komponált zenéket és még sok minden mást is belepakoltak az alkotásukba. Az átvezetőkben és dialógusokban hallható beszédeket pedig profi szinkronszínészek segítségével vették fel." És mivel már vannak történet szál átdolgozások elöbb utóbb a Skyrimet is meg tudják tölteni az általatok elvárt teltséggel.
Remélem a Witcher 3 fejlesztői ezektől a modderektől is ellesnek pár dolgot és nem követik el az alapjáték hibáit :D
14.
14.
MrBenjamintoto
Engem csak az zavar, hogy állandóan a skyrimhez hasonlítják a witchert, de ez a két cím szerintem semmiben nem hasonlít a skyrim meg w3 is csak annyiban fog, hogy nyitott világú lesz.Meg lehet, hogy mire kijön a w3 addigra bejelentik az új TESt aztán akkor meg már bátran próbálhatják legyőzni a skyrimet már senkit nem fog érdekelni!
13.
13.
én úgy emlékszem, néha a Skyrimben is reagáltak az NPC-k a múltbeli tetteinkre...
12.
12.
KopyAti
Te Depi!
Egyszer úgy eldumcsiznék veled személyesen! :)
11.
11.
elfdefender
Ez így remekül hangzik az biztos, csak nehogy aztán valami nagyon elkúrt, hibáktól hemzsegő játékot adjanak ki jövőre. Szóval lehet, hogy a Skyrim hibáiból tanultak, de hogy más kiadóktól/fejlesztőktől - akik mindig megpróbáltak nagyobbat mondani a másiknál, aztán persze a release date előtt nem győzték magukat mentegetni, hogy vagy az idő vagy a pénz nem volt elég - nagyon nem. Azt gondolom, hogy nagy fába vágták a fejszéjüket, s bár az előző játékaik minőségiek voltak, és szurkolok nekik, azért egy kicsit aggódok is egyben.
10.
10.
metercsiken
Tökéleteset alkotni...háát, szerintem még nem jutott el odáig a játékipar, hogy ezt meg lehessen lépni, mert még rengeteget fejlődhet.
De az jó, hogy ők mindenképp azt akarnak csinálni.
Szerintem ha elkészül, nem is lehet majd rá nagy panaszunk.
Igaz, sajnos nem játszottam a Witcher egyik részével sem, de ha tényleg sikerül nekik egy Skyrim szerű, de jobb játékot készíteniük, akkor az baromi jó lesz!
Ja, és remélem mindegyik platformra kijön, mert ha nem akkor erről is lemaradok! : )
9.
9.
mrxten
#3: áradoztak nekem többen is a morrowind -ről gondoltam rendben elkezdem
játszottam vele 10-15 órát és olyan szinten meguntam, hogy az életben nem veszem elő többet
lehet, hogy amikor megjelent az volt a legjobb rpg meg korszakalkotó meg stb. stb. de a mai rpg -k tükrében egy kalap sz.r
nem a grafikára értem hanem az egész játékmechanizmusra 10 óra alatt minden lehetséges aduját kijátszotta és semmi érdekes nem történt már benne
a final fantasy meg pláne nem az én világom az egy rétegjáték
8.
8.
Giggsy
A Skyrim egy nagyon jó játék, rengeteg lehetőséggel, de a nyitott világú RPG-k korlátait a Bethesda nagyágyúi sem léphették át. Így is hatalmas munka lehetett összerakni a játékot, ezt megtölteni annyi karakterrel, hogy olyan élő legyen, mint egy Witcher, Mass Effect vagy akár Assasin's Creed (tudom, az nem szerepjáték, de nyitott világú) már-már lehetetlen lett volna.
7.
7.
azureknight0715
Egyetértek a többiekkel. Nekem ps3-on van meg csak az alap játék és azt kell mondanom hogy már a 4. nap után elvesztette a varázsát nálam. Valahogy én is üresnek éreztem pedig volt benne élet de valahogy nem éreztem azt. Meg nem tom elégé monoton volt. Igaz votl egy két jó küldi de a legtöbb annyi volt hogy menj ide beszélj ezzel-azzal, ürítsd ki a kirptád, öld meg a mumust stb. Sajnos a witcherel nem játszottam de ha valaha is lesz jobb gépem akkor tuti bepótlom majd.
5.
5.
KőbányaKispest
Egy dologban igaza van neki, és az az, hogy Sykrim tényleg pont ezért üres szar. Egy nagyon jó játék, egy kiváló alkotás, rengeteg moddal, grafikai tuning, minden. De üres. Egy idő után az az érzésed, hogy csak vagy vagy, mint egyetlen élő lény, mindenki egy fa(sz), gyilkolsz a semmiért, ölöd a dungentöket 100-ára, csinálod a questet, de miért?
4.
4.
Baysi
#1: szerintem lehetünk bizakodóak... látszik h tudják mit akarnak és ez jó iránynak is tűnik nyilván a tökéletes túlzás, de én azt mondom legyenek inkább maximalisták aztán kapunk egy közel tökéletes és jó játékot...
3.
3.
Griewer
Szegény Tomaszkiewicz...a legjobb szerepjátékról duplán (sőt!) is lemaradt. Ajánlom a figyelmébe például a Final Fantasy 7. részét, illetve a Morrowindet (vagy egy rakat másik szerepjátékot, amiket sosem fog fölülmúlni). :D

De azért csak hajrá!
1.
1.
LiMiT
Ez szép de szerintem annyiban fog megnyilvánulni, hogy mellékesen oda vágnak egy két mondatot az npck ha például megcsapkodtál egynéhány csirkét. ("Chicken Chaser...chickenchaser?", anyone?), vagy néhány mellékküldi végkimenetele más lesz, vagy egyáltalán fel sem lehet venni. A főbb küldetésekre is kihatással kéne lennie a tetteinknek és nem csak annyiban hogy ha jók vagyunk jobbra, ha rosszak akkor balra.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...