A biometrikus érzékelés mindenkit foglalkoztat a játékiparban, de úgy tűnik, nem sokan tudják, hogy mihez kezdjenek vele. A Nintendo ugye el is jutott a Vitality Sensor bemutatásáig, de mégsem dobta piacra a kütyüt, a Microsoft egy szabadalma szerint a felhasználók azonosításához használt volna biometrikus érzékelőt.
A Sonynál is hallottunk ilyen híreket, és bár a CVG anno jól informált bennünket arról, hogy a gyártó alaposan belenyúl a DualShock kontroller kialakításába, a biometrikus érzékelőről érkezett pletykák alaptalannak bizonyultak a PlayStation 4 bemutatója után.
Vagyis nem egészen.
A PlayStation 4 atyja, Mark Cerny a Stuffnak adott interjúban árulta el, hogy a DualShock 4 tervezésekor valóban szóba került, hogy biometrikus érzékelőket építenek a kontrollerbe, azonban a végleges dizájnból már kimaradtak ezek. Cerny szerint több különböző módszert is kipróbáltak, amik a játékosok érzelmi állapotát mérték volna fel (például izzadtság alapján), és mindegyikről kikérdezték a fejlesztőket. Ezek szerint egyik sem vált be.
FPS-re teremtették
Egy másik érdekes téma is előkerült az interjúban, Cerny azt is elmondta, hogy az új kontrollert az FPS-rajongók elvárásait szem előtt tartva tervezték meg, ennek tükrében változtak meg a ravaszok és az analóg karok is. Cerny szerint a Sony rengetegszer hallotta, hogy a DualShock kontrollerek alkalmatlanok FPS-ezésre, a negyedik generációs irányító kapcsán viszont még nem kaptak negatív kommentet.
Pl. miért érdekes mérni az "érzelmi"állapotomat?
Csak tudom, hogy tetszik e egy játék, vagy épp mennyire félelmetes,vagy ilyesmik az számomra? : )
És az adatokból mit szűrnének le a fejlesztők?
( persze biztos jó lehet valamire...? )
Én örülök, hogy nincs benne ilyen, mert gondolom akkor drágább is lenne!?
A változtatások viszont jók, bár én a DS3-al is meg vagyok elégedve!
http://www.gamekapocs.hu/hir/35547/battlefield_4_egerrel_es_billentyuzettel_ps4_en
Nem olvasnak elég magyarnyelvű fórumot... :D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.