A Sonyt is foglalkoztatta a biometrikus érzékelés

  • Írta: fojesz
  • 2013. július 17.
  • Hír
Link másolása
Pletykaszinten már korábban hallottunk róla, most pedig a Sony is megerősítette: a DualShock 4 tervezésekor különböző biometrikus érzékelők alkalmazása is szóba került a gyártónál.

A biometrikus érzékelés mindenkit foglalkoztat a játékiparban, de úgy tűnik, nem sokan tudják, hogy mihez kezdjenek vele. A Nintendo ugye el is jutott a Vitality Sensor bemutatásáig, de mégsem dobta piacra a kütyüt, a Microsoft egy szabadalma szerint a felhasználók azonosításához használt volna biometrikus érzékelőt.

A Sonynál is hallottunk ilyen híreket, és bár a CVG anno jól informált bennünket arról, hogy a gyártó alaposan belenyúl a DualShock kontroller kialakításába, a biometrikus érzékelőről érkezett pletykák alaptalannak bizonyultak a PlayStation 4 bemutatója után.

Vagyis nem egészen.

A PlayStation 4 atyja, Mark Cerny a Stuffnak adott interjúban árulta el, hogy a DualShock 4 tervezésekor valóban szóba került, hogy biometrikus érzékelőket építenek a kontrollerbe, azonban a végleges dizájnból már kimaradtak ezek. Cerny szerint több különböző módszert is kipróbáltak, amik a játékosok érzelmi állapotát mérték volna fel (például izzadtság alapján), és mindegyikről kikérdezték a fejlesztőket. Ezek szerint egyik sem vált be.

FPS-re teremtették

Egy másik érdekes téma is előkerült az interjúban, Cerny azt is elmondta, hogy az új kontrollert az FPS-rajongók elvárásait szem előtt tartva tervezték meg, ennek tükrében változtak meg a ravaszok és az analóg karok is. Cerny szerint a Sony rengetegszer hallotta, hogy a DualShock kontrollerek alkalmatlanok FPS-ezésre, a negyedik generációs irányító kapcsán viszont még nem kaptak negatív kommentet.

12.
12.
metercsiken
Ez a biometrikus dolog jól hangzik ugyan, de tényleg nem látom( láttam volna ) sok értelmét.
Pl. miért érdekes mérni az "érzelmi"állapotomat?
Csak tudom, hogy tetszik e egy játék, vagy épp mennyire félelmetes,vagy ilyesmik az számomra? : )
És az adatokból mit szűrnének le a fejlesztők?
( persze biztos jó lehet valamire...? )
Én örülök, hogy nincs benne ilyen, mert gondolom akkor drágább is lenne!?

A változtatások viszont jók, bár én a DS3-al is meg vagyok elégedve!


11.
11.
DON GONDOCS
#10: ezzel csak arra utaltam hogy ps4 kontroller egér billentyűzet minden platformon lehet használni. És igen imádom BF (BAD COMPANY!) ahogy a többi FPS-t adatlap játékaim lista mindent elárul!
10.
10.
RangerFox
#5: Amúgy nem csak BF van a világon "faék -.-"
9.
9.
RangerFox
#5: Nyugi nem vagyok pc fan ne haragudjatok hogy leírtam a szubjektív véleményemet... De higgyétek el hogy örülök a kontrollernek.. Nem akarok vitát szítani félre ne értsetek!
8.
8.
adam6751
#7: Azé' kell legyőznie hogy legyen min vitázni.
7.
7.
simon 555
#4: Nem tudom, de szerintem nem is kell legyőzniük őket, mivel soha az életben nem fogsz PS-en kontrolerrel egér-bill kombó ellen multizni. Akkor hol a probléma? Miért kellene legyőznie?:)
6.
6.
simon 555
Nem sűrűn érdekel mit bűvészkedtek össze a ravaszokkal, én ha lőni kell maradok az R1-L1 kombónál. Kellenek a francnak a ravaszok, max autós játékhoz jók, de lőni szerintem förtelem velük.
5.
5.
DON GONDOCS
#4: egyszerű vagy mint a faék -.-
http://www.gamekapocs.hu/hir/35547/battlefield_4_egerrel_es_billentyuzettel_ps4_en
4.
4.
RangerFox
PS.... FPS! XD De komolyan: egér+billentyű kombót nem győzik le a kontrollerek. De örülök hogy javították a DS3 hibáit.
2.
2.
Split
"...negyedik generációs irányító kapcsán viszont még nem kaptak negatív kommentet..."

Nem olvasnak elég magyarnyelvű fórumot... :D
1.
1.
DON GONDOCS
FPS-re teremtették? ajaj, maradjunk inkább az RPG és akció-kaland játékoknál.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...