Az Epic Games alapítója, Tim Sweeney a Polygonnak adott interjút, amiben a Microsofttal kapcsolatos aggodalmairól és a VR-szemüvegek jövőjéről is beszélt.
Aggódom a Microsoft jövőjéért
Sweeney szerint aggasztó, hogy a Windows 8 zárt lett: "Őszintén aggódom a Microsoft jövőjéért. Lezárták a Windows 8-at. Azt mondják, a jövő fejlesztőinek ide kellene koncentrálnia, de közben csak a Microsoft engedélyével és jóváhagyásával, a Microsoft boltjában adhatod ki a fejlesztésed. És ez szívás ahhoz képest, hogy a PC egy nyitott platform volt korábban."
Sweeney pozitív ellenpéldaként a Valve Steam Machine koncepcióját hozta fel, ami szerinte "a legnyitottabb high-end játékos platform" manapság. Mint mondta, alapvetően bízik a Microsoftban, és a cég új vezérigazgatójától is sokat vár ezen a téren, de B-tervnek mindenképpen ott lesz a Valve.
"Az elmúlt hat hónapban megújulást érzek a Microsoft részéről. Beszélgettem például a DirectX-csapattal, és hoztak néhány olyan zseniális döntést a DirectX 12 kapcsán, hogy az hatékonyabb és nyitottabb lehet, mint korábban bármikor."
A VR megváltoztatja a világot
Sweeney a VR-szemüvegekről azt mondta, hogy ez a technológia minden játékra és platformra hatással lehet majd, sőt arra is komoly esély van, hogy nagyobb forradalmat jelentenek majd a világ számára, mint az okostelefonok.
Sweeney szerint ezek a kütyük úgy terjedhetnek majd, mint az iPhone: generációról generációra kapunk egyre csiszoltabb eszközöket, amik egyszersmind egyre nagyobb és nagyobb tömegekhez juthatnak majd el.
Vagy nagyon csapni akarta a szelet a Steam-nek, vagy csak szimplán nem tudja miről beszél.
A Windows 8 szoftverkiadás terén nem változott a 7-hez vagy az XP-hez képest. Pontosan ugyan úgy megy. Az a zártság amiről ő beszélt, az a Windows Runetime alkalmazásoknál van jelen, ami nem váltotta le az eddig nyitott rendszert, hanem attól függetlenül, mellette működik. A mobil eszközöknél megszokott rendszert hozta be az Ms, mert nyitni akartak a táblagépek felé.
De ha valaki ír egy játékot, vagy bármilyen más szoftvert, az továbbra is kiadhatja úgy ahogy neki tetszik, a WinRT használata nélkül is.
A Valve Steam Machine-je meg játék funkcionalitás terén pontosan annyit tud mint egy Windows (8) feltelepített Steam alkalmazással.
A VR-el meg még mindig megvárnám az első komolyabb támogatott játékot, mielőtt a bugyimba élvezek...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.