A Valve nemrégiben egy felmérést tett közzé a Steam VR fórumán, amire több mint kétezer felhasználó válaszolt. Az eredmények meglepőek: a cég szerint a válaszadók 42 százaléka nyilatkozta azt, hogy nem fejlesztik a jelenlegi konfigurációikat a virtuális valóság kedvéért, és csupán 20 százalék gondolta úgy, hogy új PC-t épít a VR miatt.
A következő kérdés azért is érdekes, mert a Valve-féle Vive szemüveg a Lighthouse technológiát használja, amely az egész szobát egy virtuális térré alakítja. Korántsem mindegy, hogy milyen alapterületű helyiségben használjuk. Ehhez képest nem túl jó jel, hogy a felhasználók 42 százaléka a hálószobájában tartja a PC-jét, 69 százalékuknak esze ágában sincs átvinni máshova.
Az adatok nélkülözhetetlen segítséget nyújtanak a VR-játékok fejlesztőinek. Persze tény, hogy a játékosok szokásai idővel változhatnak, lévén a technológia csak a jövő év elején kezd majd elterjedni közöttük. Pluszban a konzolok esetében mások lehetnek a szokások, hiszen egy Xbox One vagy egy PS4 általában a nappaliban lapul a TV alatt/mellett.
Mik a húzó címek PC-n? egyikhez sem ad hozzá semmit
nem csoda hogy nem igen fejleszt senki emiatt
.
Én lehet öreg vagyok de maradok a szokásos monitor/tv kombonál.
VR nélkül.
Lehet, hogy a VR hosszú távon óriási áttörés lesz, de nekem ez az eredmény nem tűnik meglepőnek.
Nekem van külön szoba, igaz 22-es monitorral és kb 4x3 méter térrel amiben még benne van a két asztal+szék is :D De mivel -2es a szemem ezért nem is lesz soha nagyobb tv / monitorom lényegesen, mert már például a Battlefrontban így is hunyorogtam néha a sok aljadék kempeső távcsöves miatt... Hiába a nagy TV, a távolság miatt nekem a kisebb részletek már elvesznek 3-5 méterről...
Gépből is csak majd vga-t kell fejlesztenem, mert a 6 éves HD5770-em nem túl combos már, de ennek csak az időhöz van köze, mert már öreg. Ha majd lesz jó áron VR mindenképp szeretnék egyet, de gépet fejleszteni nem szándékozok csak az miatt...
Konzolról meg csak annyit, hogy bár a mai konzolok tényleg nem túl izmosak, de ott viszont megvan az az előny, hogy normálisan be tudják lőni, hogy mit bír a vas. Lehet, hogy nem sokat, de azért az pont elég lesz ahhoz, hogy még így is látványos dolgokat csináljanak. Ettől függetlenül, annyira lesz ez támogatott és elterjedt, mint a kinekt. Standard-á soha nem fog válni, egy kellemes mellékág lesz, nem több...
Viszont az eddigi plusz eszközökből kiindulva (pl. Kinect). Első Kinect meg Wii konzol meg Ps Move nagy siker volt, meg volt mindegyiknek a varázsa, viszont a második felvonás egyiknek sem jött be. A VR ennek fejében még rohadt drága is lesz. Rövid távon lehet, hogy felkapott lesz, de ezek is csak egyszer használatos újítások. Mire eléri a technológiai, hogy ezt felhúzza egy magasabb szintre, már mindeki magasról tesz rá.
DE mire lesznek normális AAA játékok addig elfog telni vagy 3 év.Ebben a konzol generációba nem nagyon várok el sok mindent a VR-től.
Mint itt is, az idő igazolja, hogy mennyire életképes a cucc, a te általad felsoroltak már lecsengtek, azonban ez vélhetőleg más lesz, mint ami eddig volt, nem csak játékra használható, mekkora hasznot fog ebből húzni még mondjuk a *pornó*, de ez csak az egyik véglet.
Addig elvagyok i3-al meg GTX 960-al.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.