Imádunk a téli vadonban túlélni, ezért nagyon örülünk a 2012-ben alakult québeci Parabole bemutatkozó alkotásának. Noha a Kôna alapjában véve egy epizodikus megjelenésű, narratíva-vezérelt alkotás, legalább olyan nagy szerepe lesz a túlélésnek is.
A bejárható téli táj ezernyi titkot rejt, de ezt a történet elején hősünk, a koreai háborút megjárt veterán, Carl Faubert még nem tudja. A fickó most magánnyomozóként keresi a kenyerét, aki egy rutinmegbízás keretében utazik le az észak-kanadai Atamipek Lake-be. Ügyfele egy gazdag rézbánya-mágnás, W. Hamilton, aki azzal vádolja a helyi Cree-közösséget, hogy tönkretette és kirabolta a vadászkastélyát. A helyieknek erre jó oka volt, szerintünk Hamilton feldúlta a szent földjüket haszonszerzés céljából.
A Kôna nagy kanállal merít a modern túlélőjátékokból, ugyanakkor mély történetmeséléssel és fejtörőkkel spékelik meg - a cél az, hogy a műfajok közti határok elmosódjanak. A környezetünket nekünk kell felfedeznünk, de meg kell küzdenünk az elemekkel is, ha nem akarunk halálra fagyni. A játékból nem hiányzik a járművezetés és a lövöldözés sem.
A fejlesztők négy epizódot terveznek, egyenként 1-2 óra játékidővel és VR-támogatással. A hangulatos zenei aláfestést a québeci népi együttes, a Curé Label szolgáltatja majd.
Az első epizód, a Kôna: Day One januárban landol PC-n.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.