Az ARK: Survival Evolved fejlesztői nem panaszkodhatnak, az Early Accessben debütált dinós játékból már 2,5 millió példány fogyott, és az egyik első képviselője az Xbox One hasonló kezdeményezésének. Mindez azt is jelenti, hogy az ARK már a korai változat révén ki tudja termelni a fejlesztési költségeit, jóllehet a készítők erre sosem törekedtek tudatosan, és óva intenek attól, hogy valaki finanszírozási formaként tekintsen az Early Accessre.
A Studio Wildcard társalapítója, Jesse Rapczak a GamesIndustrynak adott interjúban beszélt erről: "A modell lehetőséget ad arra a fejlesztőknek, hogy még az iterálás során, relatíve készen adják ki a játékukat, begyűjtsenek egy csomó visszajelzést, fejlesszenek tovább, és így megbizonyosodjanak arról, hogy mire elkészül, olyasvalami sül ki belőle, amit imádni fognak az emberek. Nem kell a rajtig várni arra, hogy kijöjjenek a dizájnnal vagy a balansszal kapcsolatos problémák."
"Arra is alkalmas persze, hogy bevételt hozzon a fejlesztés során, de nem ajánlom, hogy bárki is finanszírozási formaként tekintsen az Early Accessre. Ezt nem szabadna félvállról venni, bizonyos értelemben végleges megjelenésként kellene gondolni rá, ahol már nincs visszaút, mindenképpen befejezzük a játékot és kiadjuk azt. Amennyiben finanszírozási formaként használjuk, az kockázatokat hoz magával [...], és ha egyre több olyan Early Access-játék lesz, ami nem tud végül megjelenni, a modellnek is annyi."
Egyetértetek vele?
Ez majdnem ugyan az mint a kickstarter. Csak itt mar a penzt se kapod vissza, mert kaptal erte valamit.
Csak mert ha nincs még kész a játék, akkor ahogy ő is mondta, milyen alapon kérnek pénzt? Az ARK pl híresen optimalizálatlan még, közel sincs a kész állapothoz. Nem véletlenül fog majd valamikor jövőre "megjelenni".
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.