Noha a VR egyelőre úri huncutságnak számít, a háttérben már kőkemény platformcsata zajlik, ahol az előretolt állások természetesen maguk az exkluzív játékok. Az Oculus hivatalos játékboltjában megvásárolt címek például alapesetben nem támogatják a konkurens eszközöket, így elsősorban a HTC Vive-ot. De!
Az egyik felhasználó gondolt egyet, és Revive néven összerakott egy szoftvert, hogy a Vive-tulajok is hozzáférhessenek ezekhez a címekhez. Az Oculusnak ez érthető módon nem tetszett, és úgy védekezett, hogy május végén a hardverellenőrzés is a DRM része lett; vagyis az Oculus Store játékai minden esetben ellenőrizték, hogy Oculus Rift-felhasználó próbálja-e elindítani őket.
Fontos megemlíteni, hogy bár a Revive-ba bele lehetne kötni jogilag, kalózkodásra nem lehetett használni, a Vive-val is meg kellett venni az Oculus-játékokat. Legalábbis eleinte. A fejlesztője a hardverellenőrzés bevezetésére úgy reagált, hogy átalakította a Revive működését, így a teljes DRM-et megkerülve tette lehetővé, hogy a Vive-osok továbbra is játszhassanak az Oculus-játékokkal. Az úriember szerint nem ez volt a célja eredetileg, de attól még tény: ezzel a kalózkodásnak is utat nyitott.
Részben emiatt, részben az elképesztő közösségi nyomás miatt az Oculus végül bejelentette a minap, hogy kivette és nem is hozza vissza a hardverellenőrzést az Oculus Store-játékok DRM-ébe. Virágnyelven persze azt is hozzátette, ettől még lesznek exkluzív játékaik, de ez alapján úgy tűnik, megpróbálnak együtt élni a gondolattal, hogy azokkal a Vive-osok is játszhatnak majd.
"A motion controller OPCIONÁLIS pont mint a Riftnél" akkor nem kéne enélkül is árulni? Mert ha kötelezően megvetetik, az azért más. ( Persze ha enélkül is kapható, akkor nem szóltam )
A kábelvezetéses mizériád egy paródia, nem tudom milyen szempontból lehet bármiféle hátránya vagy előnye, hogy az a darab kábel most hármasosztású, vagy egybe tokozott.
Nem tudom ki a Jani, de a Rift és a Vive ugyanolyan kijelzőket használ, ha gondja van a színekkel, tanulja meg beállítani.
Kompaktabbnak, kompaktabb, cserébe nem is tud annyi funkciót, a kényelem szempontjából szinte mindenhol a Vive-ot hozták ki győztesnek, vita csak azon volt, hogy egy kicsit vagy nagyon. Az olcsóság meg abból ered, hogy a motion controllert a Rift külön fogja árulni. Azzal együtt, nagyjából pariban lesz a Vive-val.
Ez a leversz vele dolgokat, meg nem jó az irányítás hisztit meg nem is értem. Elszótagoljam neked? A Vive-ot is pont ugyanúgy tudod használni Xbox One kontrollerrel mint a Riftet. Vagy joystickkel, kormánnyal... amivel tetszik. A motion controller OPCIONÁLIS pont mint a Riftnél. Ha a Rifthez is motion kontrollert használsz, hogy nem fogod vele leverni a dolgokat? Itt hozzátenném, hogy a Vive érzékeli a környezeted és szól ha neki akarsz menni valaminek, illetve a beépített kamera képes a valós szoba képét megjeleníteni neked a virtuálisban, pont azért, hogy ne verj le semmit. Ezen funkciókat a Rift egyáltalán nem tudja.
Igazából a dolog nagyon egyszerű. Ha csak fotelben ülős VR-t szeretnél akkor vegyél Riftet. Ha viszont olyan VR-t akarsz ami efölött még egy sokkal immerzívebb térbeli mozgást is lehetővé tevő VR-t akarsz, akkor csak a Vive jöhet szóba.
Igaz, ez engem annyira nem fog érinteni, mert ha VR-ra adom a fejem, akkor az úgyis az lesz, amit az Xbox-hpz fognak készíteni és a jelek szerint az az Oculus lesz, de kétlem, hogy az Xbox Store-ba Vive-os játékot lehet majd venni. A PC-seknek persze nem lesz akadály, ha fordítva is megcsinálják.
Továbbá az OC mögött a Facebook áll, ami nem titkoltan reklám célokra akarja használni (a Rift EULA-jában benne van, hogy a Facebook rögzítheti és marketing célzattal felhasználhatja a felhasználó mozgásadatait). Ellenben a Vive-ot a Steam támogatja aki csak játékokat akar eladni.
Mily szörnyűek ezek a billentyűzetek... utat nyitnak a kalózkodásnak.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.