A PlayStation-üzletágat magába foglaló Game & Network Services részleg 3,17 milliárd dolláros bevételt ért el a szeptember 30-án véget ért negyedévben, ami 11 százalékos visszaesés a tavalyi üzleti év második negyedéhez képest. Az üzemi nyereség 20 százalékot csökkent éves szinten, 188 millió dollár volt.
A visszaesés részben az árfolyam-ingadozással magyarázható, de emellett a PlayStation 4 árcsökkentése is betett a cégnek; a konzol ráadásul nemcsak olcsóbbá vált, de 100 ezer példánnyal kevesebb fogyott belőle, mint egy évvel ezelőtt. A Sony persze így sem panaszkodhat, a negyedévben 3,9 millió PS4 talált gazdára, összesen pedig 47 millió eladással büszkélkedhet a cég, és a játékeladások is jobban pörögtek most.
A számokat az is lefelé húzta egyébként, hogy a negyedévben a játékostábor és a Sony is a PlayStation VR és a PlayStation 4 Pro megjelenésére készült - előbbi egyszerűen kevesebbet költött, utóbbi pedig épp ellenkezőleg, többet, az új masinák marketingkampányára.
A teljes Sony árbevétele 16,7 milliárd dollár volt a negyedévben, ami 10,8 százalékkal kevesebb, mint tavaly, míg a profit 85 százalékkal csökkent, mindössze 48 millió dollár volt.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.