Amerikai toplista: visszaelőzött a PS4

  • Írta: zoenn
  • 2017. július 21.
  • Toplista
Link másolása
Véget ért a Nintendo Switch uralkodása, a konzoleladások terén ismét a PlayStation 4-é lett az első hely az amerikai piacon. A játékok között a Tekken 7, az Injustice 2 és a Crash Bandicoot-gyűjtemény vitte a prímet.

A NPD Group közzétette az amerikai piac júniusi teljesítményére vonatkozó jelentését. A hardvereladások erősek voltak: az előző év hasonló időszakához képest 27 százalékkal növekedtek, az év első felének forgalma pedig 19 százalékkal nőtt éves szinten. 1,4 milliárd dollárra ugrott, köszönhetően a Switch debütálásának.

A teljes júniusi forgalom 765 millió dollár lett, ami 7 százalékkal több, mint mint tavaly. Szinte minden kategóriában növekedés történt a hónap folyamán.

Ezúttal a PlayStation 4 került ki győztesen, a Nintendo Switch több hónapig tartó uralkodása véget ért. A Sony konzoljának alapmodelljét 250 dollárért kínálták, és az 1 TB-os aranyszínű masina is sok játékost vonzott, de a Switch így is jelentős számban talált gazdára a vizsgált hónapban.

A hordozható konzolok eladásai viszont 40 százalékkal csökkentek.

Ami a szoftvereket illeti, a bevételek csak 1 százalékkal, 375 millió dollárra nőttek tavaly júniushoz képest. A Tekken 7 letaszította a trónról az Injustice 2-t, míg a harmadik helyre a Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy futott be. Ez utóbbi cím azért is érdekes, mert a fizikai példányok eladásai terén világszerte nem talált legyőzőre az előző hónapban.

A teljes lista:

  1. Tekken 7
  2. Injustice 2
  3. Grand Theft Auto V
  4. Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
  5. Arms
  6. Legend of Zelda: Breath of the Wild
  7. Mario Kart 8
  8. Overwatch
  9. NBA 2K17
  10. Horizon: Zero Dawn


A platformonkénti bontást itt tudod megnézni.

20.
20.
Firsttime
#19: A pilygon szam csak egy azaz egy példa volt. De ezt irtam is... Ha figyelmes lettél volna irtam, hogy sokminden massal is tobb a meló...
19.
19.
Csoki80
#11: A poligon szám növekedés és a felbontás csak kis részét teszi ki egy játéknak. Semmivel nem fontosabb az irányíthatóságnál, történetnél, kihívásnál illetve a művészi tervezésnél. Nem az a baj, hogy sokáig tart egy játékot elkészíteni, hanem hogy módosítgatják, hogy a legtrendibb réteget tudják megcélozni a nagyobb bevételért. Ezért sokszor eltérnek az eredeti tervektől és nem mernek bevállalni új ötleteket. Ezek után meg kiadnak 17.000 forintért egy félkész szart. Emiatt a PS2 korszak vége óta nem vagyok hajlandó venni semmit, amig ki nem próbáltam valahogy, sok csalódástól megmentett már ez. Érdemes leszelektálni azt az 5-6 szuper játékot ami van egy évben és abba ölni az időt (ami drága) mint szutykokra pazarolni, még ha neves készítők is csinálták, mert ma ez már nem garancia kivéve 1-2 cég. De tuti biztos, hogy előbb utóbb ahogy nőnek úgy kurvulnak el majd ők is, mert a nagy céghez nagy befektetők jönnek és náluk a profit van az előtérben...
18.
18.
cannondale
#16: Mert nem tudsz szelektálni. Ezért téged még mindíg ltudnak húzni. Ugyanúgy, mint 20 éve :D
17.
17.
cannondale
#16: Kevesebb lett a lehúzosjáték youtubenak köszönhetően. Biztosan!
16.
16.
PaprikaJancsi
#13: Mik estek ki a sorból ? :'D
Nyugi még mindig vannak lehúzós játékok....CS:GO, Filmes játékok, Mobilos játékok több mint a fele...stb.
15.
15.
cannondale
Online is tovább bírja. (Régen online se volt semmi)
14.
14.
cannondale
#5: Youtube alapítva 2005 február. Te döntöd el, h nem éri megvenni a játékot. Miután belenéztél, amennyit csak akartál.
13.
13.
cannondale
#3: Mivel már youtube-on is utána lehet nézni játékoknak megvétel előtt, érdemes-e megvenni vagy sem.
Így a tipikusan tucat "lehúzós" játéok kiestek a sórból. Végre.
GTA 5 odaütögette őket a kősziklához.
12.
12.
Firsttime
11.
11.
Firsttime
#7: Ez a ritkulás max annak tudható be, hogy egy mai játék ezerszer komplexebb minden téren mint egy ezredfordulos. Egyszerű példa. Amíg 2000-ben mondjuk egy karakter elment 5000 polygonbol, addig ma már a 60000 polygonosra is képesek ramondani emberek, hogy baltával faragott szögletes szar. Textúrák mérete, kidolgozottsaga sokkal de sokkal nagyobb, animációk ma már lassan mind előre felvett mocap animációk. Ma egy játékot kb úgy rendeznek már meg mint egy filmet. Sokkal de sokkal több meló van mindennel, hogy azt kapjuk amit ma aaa cimnek sorolunk be. Nem kell meglepődni, hogy nincsen évente 30 db...
10.
10.
Heldengeist
#5: Mármint hogy téged. Én nem emlékszem, hogy abban az időszakban havi szinten több játék jött volna, ami tényleg érdekelt és nem csak az aktuálisan járatott játékmagazin spanolta fel rá a kiskamasz engem. Visszatekintve pedig sok játék, ami akkor tetszett, ma közepesnek vagy szarnak tartok.
9.
9.
delphijos
#7: Ennek a fő oka szerintem, hogy az erősebb hw, és ezzel együtt ugye az egyre "ütősebb" grafikára való igény miatt eszméletlen költséges lett a játékfejlesztés. A kicsiket pont azért kebeleztek be, mert egyszerűen nem bírták a "strapát". Elég volt egy félresikerült fejlesztés és már bukó is volt. Ha teszem azt a sokat emlegetett Witcher 3 nem jött volna be ( és előfordulhat ilyesmi, volt már jó játék ami valamiért érdemtelenül elfelejtődött ) szerintem a lengyelek is lehúzzák a rolót. Vagy megveszi őket valaki. Meg a nagyok is biztonsági játékra játszanak, senki sem mer kockáztatni.....
8.
8.
#7: Nem kötelező ám kurrens gen konzolon játszani. Vehetsz PS1/PS2-t és nyugodtan tolhatod a havi három űberistenkirály játékokat...
7.
7.
GAMEROD
#6: Lényeg mi lényeg, havi szinten özönlöttek minden stílusból a változatosabbnál változatosabb játékok, legyen az FPS, stratégia, harci repülőép, helikopter, kaland, horror, rpg. És azzal nem értek egyet hogy az emlékek szépítik meg a dolgot mert rengeteg örökzöld cím van köztük, legalább 100-at fel tud sorolni aki megerőlteti magát minimum. Az AI-ban pedig nem látok egetrengető változást egyik műfajban sem. Ma is ugyanolyan egyszerű kilőni vagy megelőzni az ellenfelet.
6.
6.
Hunszi
#5: Azért valljuk be az emlékek sok mindent megszépítenek...mert személy szerint 10 játékot nem tudok felsorolni (na jó ha megerőltetem magam igen) abból az időszakból, amit a mai napig szívesen elővennék és nem...nem azért, mert már elavult lenne a grafikája, hanem, mert technológiag AI és társai szempontjából már nagyon nincsenek ott a szeren. A játékipar legnagobb baja az, ami a youtubeos alakokkal...ameddig valaki kiakar tőrni addig ad a minőségre, miután pedig ez megtörtént és megvan a stabil bázis már csak félgözzel. Jó példa erre tényleg minden franchise Cod, AC, FIFA stb...ameddig még nem volt ekkora piac és követő bázís és a gaming még luxus volt addig próbáltak minél jobbat fejleszteni évről évre, hogy igenis az embereket húzza be a téma...manapság meg olyan gigantikusan nagy a piac, hogy ha sz*rt adsz ki is brutális jövedelmed lesz, ha ott van a logó az adott terméken. Tömeggyártás lett egy olyan iparágból, ami a művészetről kéne szóljon.
5.
5.
GAMEROD
#4: 95-től 2005-ig. Havi szinten volt legalább 3 olyan játék ami érdekelte az embert. Most meg... márciusban jön ki valami meg novemberben egy jó ideje. De ennek is az az oka hogy a nagy kiadók bekebelezték a kisebbeket, és csak ugyanazokra a címeikre koncentrálnak mint azelőtt. Ennek köszönhető hogy 15 éve ugyanazok a címek ficcennek a címlapokon.
4.
4.
Heldengeist
#3: Mikor volt ez a bizonyos régebben?
3.
3.
GAMEROD
Látszik a játékipar hanyatlása, 5 évente jön ki egy jobb cím, ami évekig marad a listákon. Ez mind annak köszönhető hogy képtelenek jobbat alkotni mások, és a tizes listákból is 7 általában egy semmilyen cím. Régen ez nem így volt, özönlöttek a játékok havi szinten volt valami nagyobb dobás, ma pedig év elején jön ki két nagy cím, és év végén. Persze ezek fele is elhanyagolható.
1.
1.
Yanez
Vagy a cikkben van elírás, vagy a listázás helytelen, ergo a CB N.sane trilogy most akkor 3-ik vagy sem?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...