Joshua Calixto a Kotakun összesítette az eddig leleplezett kártyák tanulságait. Kezdjük a jó hírekkel: a Kobolds and Catacombs, úgy látszik, végre teljesíti a veterán játékosok régi vágyát és inkább a játékban való jártasság felé billenti a mérleg nyelvét a szerencsére alapozó mechanizmusok ellenében. Jó példák erre a Recruit (toborzó) kártyák, amik bár véletlenszerűen idéznek meg minionokat a pakliból, ezek hatékony használata igen összetett tervezést és pakliépítést igényel.
A Duskbreaker kártyát a profi játékosok már most a játék legerősebb kártyájának kiáltották ki. A kártya több kaszt számára is lehetővé teszik, hogy kordában tártsák játékterepen található minionok számát, növelve a túlélési esélyeket a későbbi játékfázisokban. Ebben a tekintetben az új kiegészítő a Knights of the Frozen Throne által megkezdett trendet követi: az egyes meccsek tovább fognak tartani, s így alaposabb tervezést és óvatosabb játékot igényelnek majd.
Ezzel a filozófiával némileg szembemegy a "meme-kártyák" bevezetése, amik szórakoztató, de semmiképp sem életképes stratégiát kínálnak, lásd a King Togwaggle-t, ami nemes egyszerűséggel felcseréli a játékosok paklijait, ám ugyanakkor az ellenfélnek ad egy Ransom (Váltságdíj) kártyát, amivel ez nyomban vissza is fordítható. Bármilyen bosszantónak is hangzik, ez még a jobbik eset: a legnagyobb kihívást azok a kártyák fogják jelenteni, amik leírása korántsem ennyire egyértelmű. A Spellstone kártyák bizonyos kritériumok teljesülésével egyre erősebbek lesznek, lásd a Rogue kaszt Lesser Onyx Spellstone kártyáját, ami 5 manáért cserébe megsemmisít egy miniont, ám Deathrattle minionok kijátszásával ez a képesség továbbfejleszthető.
Ami nem világos, hogy ez a továbbfejlesztés pontosan hogyan fog működni. Calixto több lehetséges forgatókönyvet is felvázol cikkében, ám a lényeg, hogy a kártyákon szereplő leírásákból nem hámozható ki konkrétan a működési elvük, ami azt jelenti, hogy csakis próbameccsek során lesznek kitapasztalhatóak az új mechanizmusok. Ez pedig teljesen szembemegy a Hearthstone eddigi alapvetésével, vagyis a könnyen érthető, intuitív játékkal.
A Kotaku újságírója hasonlóan ellentmondásos leírásokat talált több új fegyver és kasztképesség kártyánál is. Az új Mage fegyver, Aluneth például a tartósságpontok tekintetében teljesen másképp fog működni, mint az összes eddigi fegyverkártya. Az új Shaman-képesség, az Unstable Evolution kapcsán az egyik fejlesztőnek kellett közbelépnie egy Redditen kialakult kommentháborúban, hogy tisztázza annak pontos működését.
Bár a Blizzard csak a kártyákat mutatta be, s részletes játékbéli demonstrációkat még nem láthattunk velük, kérdéses, hogy ezeket a kétértelműségeket hogyan próbálja majd kordában tartani a Blizzard. Jobb tooltip leírásokkal, esetleg online elérhető hivatalos útmutatókkal? Bárhogy is lesz, a tényleges és a metajáték eddigi kényes egyensúlya félő, hogy igencsak fel fog borulni az új kiegészítővel.
+ Ezt majdnem el is felejtettem megemlíteni:
A Papnak a Big Priest/Control Priest néven futó paklija:
https://youtu.be/9DTNMb1108k?t=12s
A negyedik kört nézzétek. Teljesen elfogadható dolog ugye?
A szerencsejáték hangeffektek passzolnak a videóhoz.
A három legnépszerűbb pakli most a Highlander Priest, a Tempo Rogue és a Jade Druid, mind a három legyőzése nagyobbrészt a szerencsén múlik.
Ha a Pap időben húzza a kombójához a lapokat, akkor 30-ról egy kör alatt lenulláz, minionok nélkül. Tehetsz ellene valamit? Szinte semmit. Max a Dirty Rat-el és egy marék szerencsével megpróbálod kihalászni Velent a kezéből, de még az sem jelent győzelmet. Tehát nagyrészt a szerencsén múlik az, hogy kettőtök közül ki lesz a győztes.
Ha a Rugó a második körben Keleseth+Shadowstep+Keleseth+Shadowstep+Keleseth-el indít akkor buktad a játékot már a második körben vagy ha nem is buktad, a győzelemre való esélyed igen csak lecsökkent és megint min múlott a dolog? A szerencsén. Esélyed sem volt megakadályozni, hogy ekkora előnyhöz jusson az ellenfél.
Ha a Jade Druidnál nem teszel a paklidba Skulking Geistot vagy egyszerűen csak nem húzod ki időben(!), akkor szinte semmit nem tehetsz ellene, mert telerakja a táblát Jade Golemekkel, amik olyan stattal rendelkeznek a játék végére, hogy ha csak kettőt is ott hagysz lenulláznak a fenébe. Itt is min múlik nagy részt a dolog? A szerencsén.
Én most is játszom a játékkal és élvezem is, de ezek a dolgok nagyon idegesítőek és az a legrosszabb, hogy a fejlesztők le sem szarják a dolgot.
#3: Blizz neve és az alátolt pénz miatt e-sport. nem számít, hogy az amerikai kontinensen kívül leszarják a játékosokat s hogy meggondolatlanul adják ki a kiegészítőket( Old Gods óta szálltak el nagyon, onnantól fogva lett a meta kizárólagosan a különböző idegesítő, átgondolatlan kártya dizájnokból származó exploit-tok váltakozása).
azt mondják, hogy a fejlesztők előre elterveznek kiegészítőket egy egész évre: ez meg is látszik, mivel majd egy évet kell várni állandóan valami baromság kijavítására, ami természetesen új problémákat szül.
én alapjáraton nagyon szeretem ezt a játékot, de lassan tényleg csak a nosztalgia érzés miatt.
legyen szórakoztató meg poénos.
Nem arra találták ki, hogy most ezt komolyan vedd, hanem arra, hogy beülj munka után, vagy családoddal és szórakozzatok. Na de akkor miért is e-sport? Az már hogy e-sport, aminek a 80% RnG? Azért ezt megkérdezném tőle személyesen, hogy ezt hogy gondolják.
a Blizz csak folytatja, amit eddig is műveltek: majdnem minden kiegészítőnél gond volt némelyik lap leírásának értelmezése, ez most sincs másképp.
alapjáraton egy rakás random-effektus lap is bejön a kiegészítővel, főleg a Mage-hez, tehát a tudatosság felé való eltolást is megkérdőjelezem kicsit.
gyanús hogy az úriember kevesebbet ért a játékhoz, mint amennyit bevall.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.