Nem túl újoncbarát az új Hearthstone-kiegészítő

  • Írta: bobzenub
  • 2017. december 5.
  • Megjelenés
Link másolása
A Kobolds and Catacombs számos újdonságot ad az alapjátékhoz: erősebb kártyák, izgalmas játékmechanikai megoldások és több pakliopció. A sok újdonság közepette azonban komoly akadályok gördülnek a kezdő játékosok elé.

Joshua Calixto a Kotakun összesítette az eddig leleplezett kártyák tanulságait. Kezdjük a jó hírekkel: a Kobolds and Catacombs, úgy látszik, végre teljesíti a veterán játékosok régi vágyát és inkább a játékban való jártasság felé billenti a mérleg nyelvét a szerencsére alapozó mechanizmusok ellenében. Jó példák erre a Recruit (toborzó) kártyák, amik bár véletlenszerűen idéznek meg minionokat a pakliból, ezek hatékony használata igen összetett tervezést és pakliépítést igényel. 

A Duskbreaker kártyát a profi játékosok már most a játék legerősebb kártyájának kiáltották ki. A kártya több kaszt számára is lehetővé teszik, hogy kordában tártsák játékterepen található minionok számát, növelve a túlélési esélyeket a későbbi játékfázisokban. Ebben a tekintetben az új kiegészítő a Knights of the Frozen Throne által megkezdett trendet követi: az egyes meccsek tovább fognak tartani, s így alaposabb tervezést és óvatosabb játékot igényelnek majd. 

Ezzel a filozófiával némileg szembemegy a "meme-kártyák" bevezetése, amik szórakoztató, de semmiképp sem életképes stratégiát kínálnak, lásd a King Togwaggle-t, ami nemes egyszerűséggel felcseréli a játékosok paklijait, ám ugyanakkor az ellenfélnek ad egy Ransom (Váltságdíj) kártyát, amivel ez nyomban vissza is fordítható. Bármilyen bosszantónak is hangzik, ez még a jobbik eset: a legnagyobb kihívást azok a kártyák fogják jelenteni, amik leírása korántsem ennyire egyértelmű. A Spellstone kártyák bizonyos kritériumok teljesülésével egyre erősebbek lesznek, lásd a Rogue kaszt Lesser Onyx Spellstone kártyáját, ami 5 manáért cserébe megsemmisít egy miniont, ám Deathrattle minionok kijátszásával ez a képesség továbbfejleszthető. 

Ami nem világos, hogy ez a továbbfejlesztés pontosan hogyan fog működni. Calixto több lehetséges forgatókönyvet is felvázol cikkében, ám a lényeg, hogy a kártyákon szereplő leírásákból nem hámozható ki konkrétan a működési elvük, ami azt jelenti, hogy csakis próbameccsek során lesznek kitapasztalhatóak az új mechanizmusok. Ez pedig teljesen szembemegy a Hearthstone eddigi alapvetésével, vagyis a könnyen érthető, intuitív játékkal. 

A Kotaku újságírója hasonlóan ellentmondásos leírásokat talált több új fegyver és kasztképesség kártyánál is. Az új Mage fegyver, Aluneth például a tartósságpontok tekintetében teljesen másképp fog működni, mint az összes eddigi fegyverkártya. Az új Shaman-képesség, az Unstable Evolution kapcsán az egyik fejlesztőnek kellett közbelépnie egy Redditen kialakult kommentháborúban, hogy tisztázza annak pontos működését. 

Bár a Blizzard csak a kártyákat mutatta be, s részletes játékbéli demonstrációkat még nem láthattunk velük, kérdéses, hogy ezeket a kétértelműségeket hogyan próbálja majd kordában tartani a Blizzard. Jobb tooltip leírásokkal, esetleg online elérhető hivatalos útmutatókkal? Bárhogy is lesz, a tényleges és a metajáték eddigi kényes egyensúlya félő, hogy igencsak fel fog borulni az új kiegészítővel. 

7.
7.
hadzsime
#6:
+ Ezt majdnem el is felejtettem megemlíteni:
A Papnak a Big Priest/Control Priest néven futó paklija:
https://youtu.be/9DTNMb1108k?t=12s

A negyedik kört nézzétek. Teljesen elfogadható dolog ugye?
A szerencsejáték hangeffektek passzolnak a videóhoz.
6.
6.
hadzsime
#3: Na ja, imádom amikor úgy nyerek vagy vesztek, hogy szinte semmi taktikázás nem történt. Túl sok múlik a szerencsén.
A három legnépszerűbb pakli most a Highlander Priest, a Tempo Rogue és a Jade Druid, mind a három legyőzése nagyobbrészt a szerencsén múlik.

Ha a Pap időben húzza a kombójához a lapokat, akkor 30-ról egy kör alatt lenulláz, minionok nélkül. Tehetsz ellene valamit? Szinte semmit. Max a Dirty Rat-el és egy marék szerencsével megpróbálod kihalászni Velent a kezéből, de még az sem jelent győzelmet. Tehát nagyrészt a szerencsén múlik az, hogy kettőtök közül ki lesz a győztes.

Ha a Rugó a második körben Keleseth+Shadowstep+Keleseth+Shadowstep+Keleseth-el indít akkor buktad a játékot már a második körben vagy ha nem is buktad, a győzelemre való esélyed igen csak lecsökkent és megint min múlott a dolog? A szerencsén. Esélyed sem volt megakadályozni, hogy ekkora előnyhöz jusson az ellenfél.

Ha a Jade Druidnál nem teszel a paklidba Skulking Geistot vagy egyszerűen csak nem húzod ki időben(!), akkor szinte semmit nem tehetsz ellene, mert telerakja a táblát Jade Golemekkel, amik olyan stattal rendelkeznek a játék végére, hogy ha csak kettőt is ott hagysz lenulláznak a fenébe. Itt is min múlik nagy részt a dolog? A szerencsén.

Én most is játszom a játékkal és élvezem is, de ezek a dolgok nagyon idegesítőek és az a legrosszabb, hogy a fejlesztők le sem szarják a dolgot.
4.
4.
Mortis
#2: úgy vagyok vele, hogy túl sok időd fektettem bele s ha sikerélményem van, az még mindig kellemes.
#3: Blizz neve és az alátolt pénz miatt e-sport. nem számít, hogy az amerikai kontinensen kívül leszarják a játékosokat s hogy meggondolatlanul adják ki a kiegészítőket( Old Gods óta szálltak el nagyon, onnantól fogva lett a meta kizárólagosan a különböző idegesítő, átgondolatlan kártya dizájnokból származó exploit-tok váltakozása).
azt mondják, hogy a fejlesztők előre elterveznek kiegészítőket egy egész évre: ez meg is látszik, mivel majd egy évet kell várni állandóan valami baromság kijavítására, ami természetesen új problémákat szül.
én alapjáraton nagyon szeretem ezt a játékot, de lassan tényleg csak a nosztalgia érzés miatt.
3.
3.
KőbányaKispest
Egy bohóc szar baromság az egész. Brode úr meg kedves menedzsmentje nagyon elvitte a faszság irányába az egészet, hogy legyen min röhögni (amiben ő verhetetlen)
legyen szórakoztató meg poénos.

Nem arra találták ki, hogy most ezt komolyan vedd, hanem arra, hogy beülj munka után, vagy családoddal és szórakozzatok. Na de akkor miért is e-sport? Az már hogy e-sport, aminek a 80% RnG? Azért ezt megkérdezném tőle személyesen, hogy ezt hogy gondolják.
2.
2.
mephi
#1: Teljesen egyetértek veled. Ugyanakkor megjegyezném, hogy nem véletlen, hogy másik kártyajátékra álltam én is át már kb 1 éve. Egyszerűen a HS-ben én személy szerint folyamatosan csalódok, és ez a mostani kieg szintén azt támasztja alá bennem, hogy megérte váltanom.
1.
1.
Mortis
edit: a Duskbreaker priest lap - priest számára teszi lehetővé hogy kontrollálja a board-dot ~ mintha nem lett volna elég lapja ehhez eddig is.

a Blizz csak folytatja, amit eddig is műveltek: majdnem minden kiegészítőnél gond volt némelyik lap leírásának értelmezése, ez most sincs másképp.
alapjáraton egy rakás random-effektus lap is bejön a kiegészítővel, főleg a Mage-hez, tehát a tudatosság felé való eltolást is megkérdőjelezem kicsit.
gyanús hogy az úriember kevesebbet ért a játékhoz, mint amennyit bevall.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...