A Sony Interactive Entertainment alelnöke, Hiroyuki Oda a Famitsu magazinnak adott interjújában megerősítette, hogy Japánban az év végén leáll a PlayStation Vita gyártása. Oda szerint "jelenleg nincs tervben egy újabb handheld eszköz" kiadása a Sonynál, onnantól a meglévő készleteket szórják már csak ki.
Nem ért minket váratlanul a hír, hiszen 2012-es premiert követően a kézikonzol kezdeti lendülete alábbhagyott. A Sony minden erőforrását a PlayStation 4-re fordította, és ami a legrosszabb, nem jelentek meg Vitára nagy költségvetésű sikercímek. A handheld tulajdonosai máig csak az indie játékokban bízhattak.
Idén februárban kaptuk a hír, hogy a dobozos játékok árusítása megszűnik, innen pedig csak egy lépés volt, hogy magának a konzolnak is búcsút mondjon a gyártó. Hivatalosan csak a japán régióra vonatkozik a dolog, ám mérget vehetünk rá, hogy az USA-ban és Európában is hasonló lépésre készül a Sony.
Lényeg a lényeg: egy PlayStation sem teljesített ennyire gyengén, mint ahogy a Vita. Pedig, mint írtam, a tudását elnézve ennél jóval többre volt hivatott.
A WiiU-ból 11.5 millió fogyott...
Szegény most szomorú lesz
Nagy reményeket fűztem annak idején ehhez a konzolhoz, hogy micsoda móka lesz majd PS3-minőségű játékokat ezen játszani, úgy, mint ahogyan PSP-n lehetett PS2-minőségű játékokkal.
Ez úgy-ahogy 2013-ig ment is, majd miután megjelent a Killzone: Mercenary, ezen játékok fejlesztése szépen abba is maradt. Pedig de jó lett volna, ha erre is jött volna egy God of War, egy GTA, egy MGS, egy minőségi Burnout, Tekken stb. Elismerem, sok indie és japán játék van rá, de én nem ezekért vettem anno gépet.
Lehet itt a mobilokra mutogatni, mint az egyik fő ok, amiért a Vita megbukott (lássuk be, kb. 15 millió, ha elment belőle összesen, még a WiiU-ból is több ment), de a fő probléma az volt, ami a hírben is írva van: a $ony felhagyott szinte minden PS Vita tartalom gyártásával és forgalmazásával és a fókuszt a PS4-re helyezte. Végülis hosszútávon bevált, mert a PS4 remek gép lett, de kár, hogy így a Vitát már idő előtt kinyírták.
Maradjanak is inkább az asztali konzoloknál, a handheld részt meg hagyják meg olyanoknak, mint a Nintendo! A Switch (és a 3DS) az élő cáfolat arra, hogy van igény egy dedikált handheld eszközre, ha azt minőségi tartalommal látják el.
Van olyan? Szerintem a legtöbb fizetős játéknál is van mikrotranzakció.
#5 Így hirtelen azt mondanám, hogy a Monument Valley lett a leghíresebb fizetős cím. Ott van még a Kingdom Rush, Motorsport Manager, viszont nagy arányban (kB. 95% felett) tényleg nem mernek fizetősen kiadni címeket, mert a mobil felhasználók nem szeretnek költekezni, és ezért inkább mikrotranzakció.
+Én nagyon sokat játszom mobilon, napi 2 órát biztos mobilos címmel, viszont tény, hogy sokkal kényelmesebb volt DS-en, vagy PSP - n játszani. Mondjuk a mobil mindig kéznél van, akkor játszol amikor akarsz, és nem kell plusz konzolokat cipelned, ez nagy plusz mellette.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.