Akik az Epic Games Store-t választották

  • Írta: fojesz
  • 2018. december 12.
  • Biznisz
Link másolása
A múlt hét végén megnyitotta kapuit az Epic Games Store, amely csábító ajánlattal várja a fejlesztőket, hiszen lényegesen kisebb jutalékot kér az eladások után. Exodusról nincs szó, de több stúdió is az Epicet választotta a Steam helyett.

Habár a Steam lényegében egyeduralkodó a PC-s játékokat árusító digitális üzletek piacán, az Epic Games Store ajánlata kellemetlenül érintheti őket. Az Epic első számú előnye, hogy a szokásos 30 százalék helyett csak 12 százalék jutalékot kér az eladások bevételeiből, és éppenséggel az sem jön rosszul a fejlesztőknek, hogy a bolt "polcai" nincsenek túlzsúfolva, a játékosok jóval áttekinthetőbb kínálatból mazsolázhatnak.

Alig egy héttel a rajt után persze ez nem nagy szám, mondhatnátok, de az a helyzet, hogy több stúdió is arról számolt be a napokban, hogy a fenti okok miatt ad egy esélyt az Epic Games Store-nak, és az új üzlet mellett teszi le a voksát a Steam helyett. A PC Gamer gyűjtése szerint a Coffee Stain Studios úgy döntött, hogy új játéka, a Satisfactory kizárólag az Epic Games Store-ban lesz elérhető, a steames premierrel pedig már nem is számolnak, a játék adatlapját eltávolították a bolt felületéről.

A Double Damage Games is az Epic-exkluzivitás mellett döntött a Rebel Galaxy Outlaw esetében, igaz, a fejlesztők csak egy évre írtak alá az Epicnek, utána a PC-s változat felbukkanhat a Steamen is. A Double Damage srácai különösen vonzónak találják, hogy az Epic Games Store kínálata "kézzel válogatott"; hogy ez miért jó, talán felesleges is részletezni, elég sokat írtunk már arról, hogy a Valve már csak minimális szűrést alkalmaz, mielőtt felvesz egy játékot a Steam felhozatalába.

Az időleges exkluzivitást választotta a Team 17 is: a cég a Genesis Alpha One-t január 29-én adta volna ki a Steamen, az utolsó pillanatban azonban elhalasztotta a steames premiert, és a januári dátum már csak az Epic Games Store-megjelenésre és a konzolos változatokra vonatkozik. További érdekesség, hogy a britek a játék korai hozzáférésű változatát is levették a Steamről.

34.
34.
Obiwan HUN
Subnautica az Epic storeban?!
Szep kis piac a konkurencianak...
Unity engines a game, nem picit! :D
32.
32.
user101
Kell a francnak, nem ow-zem se nem fn-ezem, szóval semmit nem ér az egész a számomra csak egy felesleges bullshit a többi mellé...

Ha majd a Valve nagyon nagy szarban lesz ( rotflmao ) akkor majd lejjebb veszi a részesedést. Ami már most is lehet akár 15% is :))) De k...jó is ez a sztór...
30.
30.
unrealnoise
#6: Nah igen, a kis fejlesztőknek hatalmas lé az a "pár százalék" is. A AAA fejlesztők egy nagy része meg alapból más "platformokon" lesz elérhető, Blizzard, COD, Forza, Age of Empires 4...


De majd szépen a steam is alkalmazkodik, majd leviszi a 30-at 22-re, aztán úgy már egyből nem lesz olyan csábító az Epic boltja...
29.
29.
Juha
#22: Off: Próbáld meg a saját gyártású termékedet bejuttatni a magyar Tesco, Metro stb. polcaira. Lehet ez változott az elmúlt 10-12 évben, de örülhettél, ha nullásra kijöttél rengeteg eladás esetén is: ha nem vették, polcdíjat fizetsz, ha vették és elfogy, polcdíjat ÉS kötbért fizetsz stb. Marketingnek jó volt, hogy több vásárló megismerje, de amúgy bukó. (A 90 napos fizetési határidőről, meg a 89. napon 900 tételes számlán 100 Ft-ot megreklamáló hozzáállásról nem is beszélve).

ON: Drukkolok egy Steam-versenytársnak, de szerintem ez még nem az lesz. Én inkább ebay/amazon nagyságú cégektől várnám ezt a lépést.
23.
23.
delphijos
Én sem látok a jövőbe, de ha mindig az lenne hogy ha valami megy, akkor senki se csináljon ugyanolyat mert tuti bukás, akkor sok minden más lenne. A Google is akkor jött amikor a Yahoo meg az Altavista volt a menő. Ki gondolta volna hogy a FB lenyomja a MySpace-t ? Vagy az Android amikor a piac tele volt Simbian meg Windows Phone okostelefonokkal? Az üzleti szférában meg a Blackberry dominált.... Szóval azért mert valami olyan indul el amiből hasonló már van, azért nem feltétlenül rögtön bukás. Persze ez is benne van. Ha jól csinálják, még be is jöhet. Persze egy ilyen azért nem 2 hét alatt lesz sikersztori.
22.
22.
shatterhand
Steammel sose foglalkoztam konzoloskent,de basszus 30% a jutalék??? Bocs,de ez ku.asok.
21.
21.
markoci555
ha majd kicsit nagyobb változást észlel a valve, akkor egy csettintésbe kerül és leveszik még jobban a százalékokat, múltkori hírnél is megjegyeztem hogy az a pár (talán 5-10? nem keresem elő) százalék, milliós eladásokra még nem elég, de jó kezdet lehet
6.
6.
simon 555
Végre egy komolyabb konkurencia a steamnek. Az a 12% sokkal vonzóbb lesz idővel a fejlesztőknek, főleg az indieknek. Ha a valve nem kezd változtatni hamar, akkir csúnyán megütik magukat.
4.
4.
Chrysh
Hát durván a fejükbe szállt a Fortnite sikere az egyszer biztos.
3.
3.
delphijos
Persze lehet hogy meghal a dolog, de azért RÖGTÖN temetni se kell. Senki se arra számított hogy a nyitás után másnap kiürül a Steam.
1.
1.
Ooorky
Valve-nél tartós tejet már ne vegyenek.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...