Saját játékboltot indít az Epic, amelynek Epic Games Store lesz a neve. Habár az új digitális üzletről még kevés konkrétum látott napvilágot, az biztos, hogy az első számú fegyverténye az lesz, hogy lényegesen barátságosabban bánik majd a fejlesztőkkel, mint a konkurens Steam.
A Valve ugyanis alapértelmezetten minden egyes eladás után a bevétel 30 százalékát teszi zsebre jutalékul, ami érthető módon terhes a kiadóknak és a játékfejlesztőknek. Persze túlzás lenne azt állítani, hogy a Valve a rosszfiú, hiszen a bűvös 30 százalék lényegében egy standard, a videojáték-ipartól függetlenül minden internetes szolgáltató és boltos ennyivel vámolja a platformján történt vásárlásokat.
Habár a Valve épp a napokban változtatott az üzletpolitikáján, és döntött úgy, hogy bizonyos bevételi szint felett csökkenti a jutalékát, a húzás nem váltott ki egyöntetű lelkesedést a fejlesztőközösségből: miután a cég 10, illetve 50 millió dollár bevétel felett hajlandó lejjebb adni az igényeiből, a stúdiók joggal rótták fel neki, hogy a bejelentéssel elsősorban a nagyobb kiadóknak szeretne kedvezni, akik közül egyébként sokan már saját platformot üzemeltetnek. (Ennek fényében válik ugye érthetővé, hogy miért létezik az Origin vagy a Uplay, vagy miért Battle.net-exkluzív az új Call of Duty.)
Az Epic Games, amely egyébként szintén a vaskos jutalék miatt kerülte meg a Fortnite-tal az Android alkalmazásboltját, ezzel szemben a fenti ábrán látható jutalékrendszert alkalmazza majd: mindentől függetlenül mindössze 12 százalékot kér az eladások után, ráadásul az Unreal Engine 4 hajtotta játékok esetében még a motorhoz kapcsolódó licencdíjakról is lemond.
A cég szerint az Epic Games Store hamarosan elrajtol, kezdetben egy adag kézzel válogatott windowsos és maces játék vásárolható majd meg rajta keresztül, 2019-ben pedig jöhetnek az újabb címek és "az újabb nyílt platformok". Az Eurogamernek adott interjúban a vállalat megerősítette, hogy a balhéik ellenére a PUBG-t szívesen látják az üzletben, illetve azt is egyértelművé tették, hogy a felnőtteknek szóló tartalmakat leszámítva nem készülnek majd különösebb moderációra a boltba kerülő játékok kapcsán.
Az Epic emellett a Support-A-Creator programot is csatasorba állítja: a kezdeményezésen keresztül a fejlesztők több mint 10 ezer youtubert és streamert érhetnek el, akik jutalékért cserébe népszerűsíthetik a játékaikat. A fejlesztők maguk szabják meg, hogy mennyi pénzt áldoznak erre, de az első 5 százalékot az első 24 hónapban az Epic állja.
Már csak az a kérdés, hogy mindez elég lesz-e a piacon lényegében monopóliummal rendelkező Steam ellen?
Amúgy is fenn van minden launcher a gépen, azokban pedig a magvásárolt játékok. Sztm. semmilyen menedzselés nem kell hozzá, csak használom.
Persze ha valaki minden héten újra telepíti a gépét (vagy a launchereket), akkor tényleg kényelmetlen lehet. Csak annak nincs értelme.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.