Gondok a Dragon Age 4 háza táján

  • Írta: szlav
  • 2019. április 10.
  • Hír
Link másolása
Jószívűek lennénk, ha azt mondanánk, hogy a BioWare mostanában nem produkál világklasszis játékokat. A hírek szerint pedig sajnos a tavaly decemberben bejelentett Dragon Age 4 fejlesztése sem zajlik zökkenőmentesen.

Ráférne a BioWare-re egy igazán nagy siker a gyengén sikerült Mass Effect: Andromeda és az Anthem után. Sokan a következő Dragon Age-játék sikereiben reménykednek, mi is nagyon szorítunk neki, de úgy tűnik, hogy az utóbbi néhány évben ezen a fronton sem volt a stúdió a helyzet magaslatán. A Kotaku riportjából megtudtuk, hogy a projektet már évekkel ezelőtt lezárták, újraindították, a fejlesztőit pedig átszervezték az Andromeda és az Anthem csapatába.

A Dragon Age: Inquisition megjelenését követően két részre oszlott a fejlesztőcsapat. Egy részük a Mass Effect: Andromedán kezdett dolgozni, míg a többiek egy Joplin kódnéven futó projektbe kezdtek - ez lett volna az új Dragon Age. Ez egy igen izgalmas projektnek ígérkezett, de a stúdió mégis ideiglenesen beszüntette az itt folyó munkálatokat, hogy 2016-ban egy utolsó hajrával megsegítsék a következő évben megjelenő Mass Effect-játék fejlesztését.

Ez az ideiglenes szünet végül odáig nyúlt, hogy 2017 októberében a BioWare és az EA végleg jegelte a Joplin projektet, a fejlesztőket pedig átszervezték az Anthem csapatába. Nem meglepő tehát, hogy a Dragon Age-játékok atyja, Mike Laidlaw is ekkor hagyta el a BioWare-t, hogy aztán átigazoljon a Ubisofthoz. Mindezek után azonban egy kisebb csapat ismét nekifogott egy Dragon Age-projektnek, ami ezúttal a Morrison kódnéven fut - ez a jelenleg készülő Dragon Age 4.

A Kotaku értesülései szerint a most készülő Dragon Age 4 technikai szempontból sokat merít az Anthem rendszereiből - a játék kódja sokat kölcsönöz az idén februárban megjelent akciójátékból, valamint a fejlesztéshez is ugyanazokat az eszközöket használják. A pletykák szerint itt is feltűnnek majd a live service-elemek, bár nem lehetünk biztosak benne, hogy ez mennyire játszik majd kulcsszerepet. A játék a fejlesztés újraindítását követően még igen korai szakaszban van, nem véletlen, hogy decemberben is csak egy rövid teasert kaptunk belőle.

24.
24.
Gorrister
#23: Igazán nem akarlak megbántani, de nem értem hogy bírsz ilyen butaságokat írni, főleg úgy, hogy a kommentedben amúgy ott a dolog lényege. "Ki csinál ma" és itt a MA szón van a hangsúly. Az általam említett játékok nem ma készültek hanem 10-20 évvel ezelőtt. A maguk korában ezek igenis csúcsjátékok voltak és nem véletlenül kaptak év játéka díjakat meg BAFTA-t meg miegymást. Csak azért tartod őket kevésbé jónak mert 20 éve még nem volt olyan technológiai háttér mint most?
Ezek szerint majd a jövőben egy esetleges jelentősebb technológiai ugrást követően a Mass Effect trilógiára is azt mondod, hogy csak "indie útkeresgélés" volt hiszen nem lehet holo-fedélzeten játszani?
23.
23.
user101
Közelítsétek meg másképp: Ki csinál ma "szöveges kalandjátékot" grafukus interface-el ? Indie garázsfejlesztők, nagy cégből kirakott fejlesztők... De mennyien csinálnak közüllük AAA kategóriás RPG-TPS-t ? Ugyan már. Én is szeretem a BG-t, NN-t. De sem technológiailag, sem ráfordítás és főleg nem fejlesztő stúdió tekintetében összevethetők. Bármilyen jó is egy Wasteland és élvezetes a maga nemében, attól még matchbox marad és Tesla-val szemben ... :)))
20.
20.
Macifasz
#5: Engem nem különösebben hat meg, hogy hány csilliárd órát öltek bele az emberek összesen, számomra egy rakat szar volt. Azt meg remélem te sem gondolod komolyan, hogy majd én azért nem fogok leszarozni egy játékot ami nem tetszik, csak mert vannak egyesek, akik szerették. ;-) Sztem inkább ez az, amit hagyjunk már.
17.
17.
user101
#16: A Mass Effect Trillógia kidolgozottsága mellett ( minden téren ) ezek csak indie útkeresgélésnek túűnnek, még úgy is, hogy a BG és a NN a maga tekintetében zseniálisak ( a kotor nem :)

A Bioware egy pillanatra felnőtt a nagyok közé, villant egyet, majd elporladt és hamvaiba fullandt...
16.
16.
Gorrister
#14: "véletlen vak szerencsével beletenyerelt a tutiba a Mass Effect 1-2-vel"
Hát én nem szerencsének mondanám hanem tapasztalatnak és hozzáértésnek.
Azért a Bioware már korábban is elég ismert volt. Ott volt a Baldur's Gate 1-2, a Neverwinter Nights, a Jade Empire valamint minden idők legjobb Star Wars játéka a Knights of the Old Republic, és ezek még mind bőven a Mass Effect előtt.
14.
14.
user101
Egyre inkább azt gondolom, hogy a Bioware valami véletlen vak szerencsével beletenyerelt a tutiba a Mass Effect 1-2-vel és méltán lett híres. De már a harmadik résznél látszott, hogy ez csak egy véletlen szerencse volt és aztán a DA2- után egyértelmű volt, hogy ez egy tiszavirág szerű felvillanás... Ami szomorú, mert akár másképp is lehetett volna... :( RIP Bioware!
13.
13.
kopic
A Bioware mar 4-5 eve, hogy halott (Casey Hudson tavozasa ota) ...
http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=34543&news&Anthem:%20a%20j%E1t%E9k,%20ahol%20minden%20f%E9lrement
5.
5.
Chrysh
#4: Egy dolog, hogy szerinted szar a játék egy másik pedig, hogy igen is sikerként könyvelhető el a játék. Amivel 113 millió órát játszottak az nem egy szar játék ismérve. Meg különben is hagyjuk már ezt a szar, ótvar, fos, meg hasonló dolgokat!
4.
4.
Macifasz
Nekem már az Inquisition is egy szarkupac volt, így már alapjáraton se vártam semmit a negyedik résztől, de akkor ezek szerint még annyit se szabad. Azért ez kikúrt gáz, hogy a BioWare mindkét sikeres szériáját kinyírta a francba. És mindezt egy középszer Anthem miatt, amiről szintén kiderült, hogy még ők se tudják, minek is szánták és mihez is akarnak kezdeni vele a jövőben. :-D És akkor a Kotor szériáról ne is beszéljünk. Röhej. Pár éve a BioWare azon studiók közé tartozott, akikben vakon megbíztam és első napos vétel volt a játékuk. Már viszont...
2.
2.
Gorrister
"itt is feltűnnek majd a live service-elemek" Na akkor ez is kuka. Bár én a 3-at sem vittem ki, mert szerintem már az is elég ótvar volt.
1.
1.
silkgoat
Szerintem eleg lenne ha at-skineznek az Anthemet es kiadni Dragon Age neven. Minek ebbe ennyi penzt belefeccelni kedves EA? De lehetne hasznalni az NBA kodjat is csak pancélt aggatni az atletakra, meg a labda helyett egy tuzgolyot kirajzoltatni. Ennyi. Ja es meg a mikrotranzakciok kellenek es meg is vagyunk a teljes erteku elore mutato, "soha ilyet meg nem lathattatok" RPG-vel. :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...