Megjelent a Warcraft III: Reforged, az éles szemű játékosok pedig a játékon belül, s azon kívül is kutathatják az újrakevert stratégiai játék újdonságait. Arra viszont talán kevesen számítottak, hogy a Blizzard még a játék felhasználói licencszerződésébe is belenyúlt - a pályaszerkesztőt és a Custom Game játékmódot érintő sorok egyértelművé teszik, hogy a felhasználók által készített tartalmak mostantól a vállalat tulajdonát képezik.
Nem véletlen mindez, hiszen napjaink legnépszerűbb esport-zsánerének nagyapja, az eredeti Dota is a Warcraft III szerkesztőjében látott először napvilágot. A 2002-ben megjelent stratégiai játék felhasználói szerződése nem tartalmazott erre vonatkozó cikkelyeket, így a játékvilág egyik legnagyobb sikersztorija egyszerűen kicsusszant a markukból, a Dota 2 pedig már a Valve szárnyai alatt készült el.
A jelenség ma is épp olyan releváns, mint korábban, hiszen a Warcraft III: Reforged felhasználói már a játék megjelenése előtt rengeteg egyedi játékmódot készítettek - bármikor találhatunk aktív Dota-klónokat, különféle tower defense-pályákat és ehhez hasonló játékokat. Természetesen továbbra is lehetséges, hogy egy új zsánert teremtő játék ismét innen sarjad majd ki, de ha így lesz, akkor annak készítői csak akkor húzhatnak majd hasznot az ötletükből, ha elhagyják a Blizzard karaktereit, a vállalat szellemi tulajdonát és a Warcraft III assetjeit.
Ahova a tencent beteszi a lábát, kínai bóvlivá satnyul... és elkezdenek 'ócsó szart' gyártani, drágán... köszi!
Úgy látszik, nagyon felszültek ezzel a remasterrel.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.