Feltámadt poraiból a PC-s játékpiac?

  • Írta: fojesz
  • 2007. április 24.
  • Érdekesség
Link másolása
Elemzők szerint az utóbbi időben rendkívül nagyot ugrottak a PC-s játékeladások - elsősorban köszönhetően az ütős MMORPG-játékoknak.
Elemzők szerint az utóbbi időben rendkívül nagyot ugrottak a PC-s játékeladások - elsősorban köszönhetően az ütős MMORPG-játékoknak. Nem olyan régen még a PC-konzol háború egyértelműen eldőlt a számítógép irányába, azonban ezen helyzet az újgenerációs konzolok (PS3, X360, Wii) megjelenésével megváltozni látszott: egyre többen pártoltak el a jó öreg PC mellől - s itt nem csupán magukról a játékosokról, hanem fejlesztőkről, kiadókról is szó van.

Most azonban újra "divat lett" PC-s játékot vásárolni: ez többek között olyan nagyszerű játékoknak köszönhető, mint a World of Warcraft, melynek több mint nyolcmillió aktív előfizetője van átlagosan. A next-gen konzolok teljesítményét ráadásul ma már kisebb ráfordítással azok árára akár überelhetjük is egy csodamasinával, valamint a Microsoft révén olyan szolgáltatásokra sem kell sokat várni, melyek könnyítik majd a PC-s játékosközösségek kialakulását, ahogy azt az Xbox Live is teszi az X360 esetében például. Tehát hajrá PC-s ipar!

Reménykedésre minden okunk megvan: az NPD Group egy elemzője, Anita Frazier szerint 2007 januárjában és februárjában 48 százalékkal emelkedtek PC-s eladások a tavalyi hasonló időszakhoz képest: 203 millió dollár profitról beszélhetünk az idei évben. Érdekesség, hogy leginkább az online játékok sikere eredményezte ezeket a milliókat, így joggal kíváncsiak a szakértők az id Software júniusban érkező Enemy Territory: Quake Wars-jára is, melyet hatalmas várakozások előznek meg. A World of Warcraft hatása érezhető a szerepjátékok által hozott hasznokon is: 43 százalékkal több RPG-t vásárolnak PC-re, mint eddig.

Remélhetőleg éves átlagban is sikerül majd az utóbbi évek adatait felülmúlni: 2004-ben 1,1 milliárd dollárt fordítottak az amerikaiak PC-s játékok megvételére, míg 2005-ben már csak 953 milliót, tavaly pedig egy százaléknyival többet: 970 milliót. A konzoljátékok összesített eladásai 4,8 milliárd dollárra rúgtak 2006-ban.
16.
16.
majoros25
Én nagyon szeretem a PC-ét szerintem jobb mindegyik konzolnál, hisz mi is volt elöbb a tyúk, vagy a tojás?. Kezthetnék ezzel is mert szerintem mindeki PC-vel kezdte és, én annál is maradtam, igaz már ezek a gamek is pár, már nem jelent meg PC-re, gondoljunk a GTA Liberty Citiy-re, vagy a Cod 3-ra, de majd szerintem kiküszöböli ezt a problémát is a PC, nagyon sok sikert kívánok a fejlesztőknek, csak így tovább !!!! :)
15.
15.
fojesz
Lehet igazság abban, amit írtál, de keleten is mindenképpen "divatos" a World of Warcraft: ott ugyanis körülbelül annyi előfizető van, mint Európában és Amerikában együttvéve. .)
14.
14.
SanAndriska
108: Szerintem a WoW az csak mifelénk meg az USA-ban anyira divatos. Mert hát keleten elég sok MMO van, és hallottam már olyanokról amiknek nagyobb a tábora mint a WoW-é. Nevet ne kérdezz, mert arra nem emlékszem. De ha minden igaz akor jól olvastam. Ha meg nem, hát akkor bocs. Meg én abban a bevételben sem vagyok olyan biztos, de te tod. Ezt most csak úgy érzésből írtam.
13.
13.
Carbon
20: "...Mivel elsősorban MMO-ról van szó, ott nem lép be a warez-faktor, ugyanis azokat nem lehet lekalózkodni, ugye. Nos tehát, ha valaki MMO-zni akar, annak vásárolnia kell..."



Ebben nincs teljesen igazad. Bevallom, én WoWozok, de egy fillért sem adok ki érte, ugyanis tört szerveren játszok. És mielőtt azt mondaná vki h az nem jó stb, akkor szólnék h nagyon is jó, az emulátor (konkrétan MaNGOS) amin keresztül megy a játék egyre jobban működik. Persze bugból sok van, de nem panaszkodok.



Nah ezzel nem flegmulni akartam, hanem azt h igenis lehetséges az MMO-s warez.
12.
12.
fojesz
Egyébként erről az állítólagos hirtelen fellendülésről, mely majd rövid ideig tart: anno ugyanez volt a PS2 idején. Egy időre háttérbe szorult egy picit a PC, de miután kijöttek az olyan gépek melyek elérhető áron könnyedén rávertek a PS2-re, visszaállt az egész rendszer. Most ez megy a PS3-mal és az X360-nal. Pár év múlva ugyanúgy népszerű lesz PC-n játszani, de persze konzolokon is. Ennek az oka, hogy a next-gen már nem next-gen, hiszen az már rég itt van...
11.
11.
fojesz
Jajj. Nyilván nem véletlenül került oda a WoW... A World of Warcraft napjaink egyik legmeghatározóbb játéka, ami olyan szintű bevételt termel mint az összes többi MMO együtt véve. Jóval többen tolják a WoWot mint az AO-t vagy a GW-t, sokkal inkább ezen játék körül mozog a piac.
10.
10.
SanAndriska
De arra azért megkérnék mindenkit, hogy ne csak a WoW-ot említse híreiben, mint MMORPG-t. Mert hát azért van pár MMO még ami eléggé ott van. Ezt csak azért mondom, mert általában mindig a Wow-ot emlegetitek. Miért nem Anarchy Online, vagy Guild Wars?
9.
9.
Drago
Ezek szerint akkor pl. a szórakoztató iparban is minden egyes árut külön-külön kell figyelni és olyan nincs is hogy szórakoztató ipar, mivel nem lehet meg mindenkinek minden??

De egyébként nem velem kell vitatkozni, én csak azt a tévhitet javítottam ki, hogy 1 ember 1 konzol.

Köszi, a szövegértelmezésem pedig még mindig jó, csak el kéne olvasni hogy én mit írtam... ;)
8.
8.
naval
névtelen:ez így van rendjén.ma kicsit alacsonyabban száll,holnap kicsit magasabban.
7.
7.
Drago
Megint csak nem a magyar viszonylatokat kellene nézni. Külföldön nem ritka hogy valaki több konzollal is rendelkezik...



Daks: ha egyszer végigolvasnád a hírt akkor tudnád :P
6.
6.
fojesz
"...az NPD Group egy elemzője, Anita Frazier szerint..."
5.
5.
Daks
4.
4.
fojesz
Köszönöm a kritikát, majd elküldöm Anitának. Én ugyanis csak közvetítek, semmit sem én számoltam... Egyébként igazad van.
3.
3.
naval
veszi a lapot aki veszi a lapot!!
2.
2.
SWBF2
Naval!Hány éves vagy?
1.
1.
naval
döglött madárnak nem kell kalitka...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...