Egyre több szereplő rukkol elő a maga DLSS-kihívójával, az AMD például már a második ilyen megoldást szállítja. A FidelityFX Super Resolution, vagyis az FSR még tavaly nyáron mutatkozott be, a legnagyobb erőssége pedig az volt, hogy lényegében bármilyen, akár NVIDIA-kártyával is lehetett használni.
Az FSR mellé érkezik az év első negyedében a Radeon Super Resolution, amely alapvetően ugyanazt az algoritmust használja, mint az elődje, viszont kiküszöböli annak (és a hasonszőrű megoldások) egy nagy hiányosságát: nem kell várni arra, hogy a fejlesztők beépítsék a játékaikba, az AMD ígéretei szerint lényegében bármilyen programra ráereszthetjük majd.
Hátulütői azért ennek is vannak: egyrészt ehhez már mindenképp AMD-kártyára lesz szükségünk, másrészt az RSR utólag dolgozza meg a képanyagot, nem pedig renderelés közben, így valószínűleg nem lesz olyan hatékony, mint az FSR, és elvileg kisebb képhibák is előfordulhatnak.
A funkció egyébként a Radeon Software új és átkeresztelt kiadásával, az AMD Software: Adrenalin Editionnel érkezik majd, ami magába foglalja az AMD Link 5.0-s verzióját és az AMD Privacy View biztonsági eszközt is - utóbbi egy webkamera segítségével képes lekövetni, hová nézünk, és csak ott jeleníti meg kristálytisztán a képet.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.