Hamarosan megérkezik az AMD DLSS-kihívója

  • Írta: fojesz
  • 2021. június 2.
  • Hardver
Link másolása
Az AMD az idei Computex apropóján jelentette be, hogy még ebben a hónapban elérhetővé válik a saját DLSS-kihívója, a FidelityFX Super Resolution. A technológia nem csak a gyártó kártyáival használható majd.

Az AMD bejelentette, hogy június 22-én válik elérhetővé a FidelityFX Super Resolution felskálázási eljárás. A FSR az NVIDIA-féle DLSS-hez hasonlóan az alacsonyabb felbontáson renderelt képet skálázza fel látványos minőségromlás nélkül, amely összességében jelentős teljesítményjavulást jelent a felhasználó számára a magasabb felbontáson. Habár az FSR működésének pontos részletei még nem ismertek, az a DLSS-sel ellentétben nem használ mesterséges intelligenciát.

A Computexen már demózták is a megoldást, ahol a Godfallt hajtották meg egy Radeon RX 6800 XT segítségével. A játék natív 4K-ban, bekapcsolt ray tracinggel 49 fps-t hozott az AMD mérése szerint, az FSR-ral együtt azonban a választott, a képminőség-teljesítmény skálán egyensúlyozó üzemmódtól függően 78-150 fps-t produkált. Az FSR nagy gurítása ezenkívül, hogy bárki hozzáférhet majd, így például nem csak AMD-kártyákkal, hanem az NVIDIA nem DLSS-kompatibilis hardvereivel is használhatjuk: egy GeForce GTX 1060-nal például 41 százalékos javulást mutatott a Godfall.

Az AMD egyébként más bejelentésekkel is készült a rendezvényre, ezekről a HWSW oldalán olvashattok részletesen!

19.
19.
joshfeed
https://www.youtube.com/watch?v=IRlky0hW_vI
17.
17.
delphijos
Amúgy szerintem annyira GPU ( dedikált hardver ) fetisiszta lett a világ, hogy ott tartunk hogy egy normálisabb CPU “malmozik” a GPU meg vért izzad, mert mindent a GPU-ra akarnak terhelni.
16.
16.
delphijos
#13: Ugyan, nézz utána, a kód futtatható CPU-n is, és zabálta a processzort ( főleg a 3-as verzió előtt, 0 MT-vel. ) Semmi ördöngösség nem volt benne amúgy, x87-es utasításkészlet ( később SSE ) az AMD is nyugodtan supportálhatta volna. Ráadásul jó régen open source is az API.
13.
13.
Heldengeist
#12: Az a probléma, hogy a hardveres támogatás legtöbbször nem érvényesül(ne) annyira, amennyire. Például a PhysX-es időkben is, vígan ment volna a PhysX ATI/AMD kártyán is, de még processzorból is, csak hát nem volt érdeke az Nvidiának.
12.
12.
delphijos
#10: Azért annyiban sántít a dolog hogy persze hogy saját hardveren érhető el, mert hardveres támogatásra épül. Lehetne az RT is szoftveres, “jófej” módon mehetne “mindenen” aztán lehetne nézni a teljesítményt ( még hw támogatással se olyan könnyű ). Szerintem itt is az lesz, hogy most örül mindenki hogy ez jön mindenre, aztán majd meglátjuk hogy milyen hatásfoka lesz… ez a technika se annyira triviális azért…. De mondom, majd meglátjuk
11.
11.
delphijos
#5: Az SX-ben már most is teljes rdna2 “támogatás” van. A kérdés csak az hogy ezekből mi és mikor lesz játékokban kihasználva.
9.
9.
Heldengeist
#8: Az Nvidia le fogja szarni. Az AMD az elmúlt ~10 évben egy halom ilyen konkurens open-source, de legalábbis gyártófüggetlen megoldást letett az asztalra. Talán szinte mindenre válaszoltak is, amit a konkurens csinált.
8.
8.
joshfeed
Mikor tegnap a videót láttam én sírtam a röhögéstől és megnéztem volna pár Nvidiás góré fejét :D
Ezzel a húzással az AMD (jó fej módon) a régi Nvidiásoknak is kedveskedik és nem önzősködik. Ha ez beválik (Ne feledjük ez 1.0-ás verzió még) szerintem az Intelesek után a zöldek is elgondolkodnak az AMD vonalon. (Ja a videó alatti kommenteket erősen ajánlom) :)
AMD-Nvidia 1:0

UI: A jelenlegi RX570em is megkapja az FFX-et (Yeeey !!!)
5.
5.
Oistrakh01
Series x teljes rdna2 támogatást kap csak kérdés mikor..
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...