Microsoft Flight Simulator - úton a DLSS- és az FSR-támogatás
- Írta: szlav
- 2022. május 3.
Nem sűrűn dobáljuk a 10 pontokat a játékokra, de a Microsoft Flight Simulator egy olyan kivételes alkotás, amely megérdemelte ezt az értékelést. Az Asobo Studio gyönyörű (és patchenként egyre gyönyörűbbé váló) szimulációjában berepülhetjük a teljes világot, ennek azonban meg van az ára. Valódi erőmű kell ahhoz, hogy a legszebb beállítások mellett, szakadatlanul élvezhessük a légi túrákat (nem csoda, hogy ilyen jól muzsikál a játék konzolos portja!), úgy tűnik azonban, hogy hamarosan jóval barátságosabbá válhat a meredek gépigény.
A szimulátor fejlesztői ugyanis a legutóbbi kérdezz-felelek során elárulták, hogy az Update 10 névre hallgató következő nagy frissítéssel végre elhozzák az NVIDIA DLSS 2.0 és az AMD FSR 1.0 támogatását. A két videokártya-gyártó szoftveres megoldása végső soron egy célt szolgál: deep learning segítségével magasabb, akár 4K-felbontásra skálázzák a hardveresen alacsonyabb felbontáson renderelt képeket, ezzel részletgazdagabb látványt kölcsönözve a játéknak, komolyabb teljesítményromlás nélkül.
A játék producere, Martial Bossard azt is megerősítette, hogy a csapat már dolgozik azon, hogy a még szebb végeredményt produkáló FSR 2.0 támogatását is engedélyezzék, erre azonban csak egy későbbi frissítésben kerülhet sor. Egyelőre tehát érdemes megvárni a júliust, hiszen várhatóan ekkor élesedik a fenti újdonságokat is tartalmazó 10-es számú frissítés.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.