A kutyát sem érdekelte a PC-s Sackboy: A Big Adventure

  • Írta: fojesz
  • 2022. november 3.
  • Biznisz
Link másolása
A Sackboy: A Big Adventure számítógépes átirata a lehető legrosszabb időzítéssel jelent meg, és nem is kapott túl nagy hírverést - meg is lett az eredménye.

Amikor nemrég megírtuk, hogy a steames statisztikák alapján nem indított túl fényesen az Uncharted: Legacy of Thieves Collection PC-s változata, előre szörnyülködtünk egy kicsit, hogy a Sackboy: A Big Adventure-re még rosszabb sors vár.

Nos, igazunk lett, de ennyire gyatra kezdésre mi sem számítottunk: a SteamDB adatai szerint az október 27-én megjelent (és egyébként az Epic Games Store-ban is kapható) port játékoscsúcsa még az ezer főt sem érte el egyelőre, egészen pontosan a legjobb eredménye az volt, amikor 610-en játszottak vele egyszerre.

Ez egy nagyságrendi különbség a korábbi PlayStation-címek PC-s nyitányához képest: még az eddig leggyengébben muzsikáló Uncharted-csomag is össze tudott gereblyézni 10 ezer felhasználót, a God of War 70 ezres csúcsa pedig elérhetetlennek tűnik - az összesítést lásd a fenti képen.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Sackboy: A Big Adventure a lehető legrosszabb időzítéssel jelent meg, hiszen épp a legnagyobb AAA-s címek versenyeznek a játékosok figyelméért. Ráadásul marketingkampányt sem kapott, ennek tükrében kissé érthetetlen, hogy miért kellett pont most piacra dobni a játékot.

Akárhogy is, ez a szám annyira rossz, hogy legalább nem lesz nehéz megugrani, ha egy év végi leárazás esetleg nagyobb figyelmet fordít az anyagra!

8.
8.
zoe9
Ja és engem érdekelt mindig is ez a játék, csak bennem a legelső rész, a Little Big Planet hagyott nagyon erős nyomot. A promo video vidám kis zenéje szerintem mai napig meg van valahol mp3-ban. Attól lehidaltunk, hogy a saját magad által szerkesztett pályákat fel lehetett tölteni publikussá téve és pontozással dobogós helyre lehetett juttatni bárki munkáját. Ez a mostani játék meg nem is tudom micsoda őszintén. Ilyen couch buddy game? Vagy kizárólag online co-op ugrabugra?
7.
7.
zoe9
#6: Annyit tennék még hozzá, hogy a shader compile minden vidikari driver update után is szükséges, sajnos nem csak egyszer. Még az APEX-ben is láttam asszem ilyet, de ott az elején gyorsan lepörög, szerintem egy perc sincs (néha csinálja ezt a recegést, mintha erősen dolgozna a háttérben, de mindig csak a menüben volt). A Detroit meg a Horizont az tényleg több ideig tart. Amúgy én azt hittem, hogy a Gotham Knights az csak egy újabb rész az Arkham sorozatban (és csak viszik tovább a bunyórendszert meg az asset-eket az előző 4 játékból csak más sztorival) és mivel korábban nem volt shader compile, nem is gondoltam volna, hogy lesz ilyen probléma. Persze azóta eltelt egy kis idő, meg motor is szintet lépett szóval érthető, hogy kezd sok helyre begyűrüzni ez a SC megoldás.
6.
6.
Doomsayer
A Digital Foundry tesztje alapján nem túl rózsás a helyzet akkor, ha PC-n szeretnéd játszani a Sackboy-t. Ugyan az a baj, mint a Gotham Knights esetében is: Shader Compliation Stutter és kvázi a legerősebb intel processzorral (de nyugi, AMD procival is ugyan így van) és egy 4090-essel, grafikai beállításoktól függetlenül minden olyan effektnél, ami nem volt még a képernyőn, megakad a játék és az ilyen fajta akadozás teljesen játszhatatlanná tesz valamit, amikor elsőre próbáljuk. Pl az Uncharted esetében indítás előtt ki lehet várni, míg megcsinálja ezt, de a Horizon Zero Dawn is megcsinálja ezt első indításkor. Detroit Become Human is első indításkor megcsinálja, aminek az az eredménye, hogy ezen játékok esetén várhatunk vagy 10 percet első indítás előtt, de utána rendesen megy a játék. Az a lényeg, hogy a program felépíti a saját egyéni videokártyánkhoz a grafikai elemeket olyan formátumba, ahogy azt a kártya "fogyasztani" tudja, de mindezt indítás előtt és az egész játékra vonatkozóan. Utána persze jól fut a játék.

Na most a Gotham Knights és a Sackboy ezt nem teszi meg és így minden apróságot akkor kell kitömöríteni és beállítani, amikor az használatra kerül, aminek olyan eredménye van, mint ha néznénk egy filmet és valakinek erősen remegne a keze a pause gombon. Mivel ezeket egy adott dolog esetében csak egyszer kell megcsinálni így az lesz az eredmény, hogy második végigjátszásra garantáltan hibátlan az élmény, míg az első végigjátszás esetén garantáltan nincs olyan gép a világon, amin ne akadozna. Ez a dolog bármilyen videojátékban tönkre tudja tenni az élményt és nem elvárható senkitől, hogy így kelljen játszania.

Ez a shader építés miatti akadás jelen van PC-n már vagy 10-15 éve és az emulátoros játékok esetében jellemző a dolog. Alapvetően nem vethetjük a Breath of the Wild szemére, hogy a Nintendo grafikához való formátumban vannak a grafikai elemek benne, de emulátorban viszont ugyan ez a probléma. Ezért készülnek egyes esetekben a népszerű játékokhoz saját emulátor kiadások, mint a BotW-hoz is van, ami első indítás előtt ugyan úgy vagy 10 perc alatt ezt megcsinálja és utána már mehet a 4K 120 fps + ray tracing, vagy amit akarsz - de enélkül még 720p-ben modok nélkül is laggol.

Ez az eset két dologra mutat rá: az első, hogy lényegében emulálják ezeket a játékokat, a második pedig, hogy nem próbálják ki kiadás előtt, ami nagy kár, mert első élménynek siralmas az ilyesmi és ezek után ki az, aki minden pályát kétszer akar lejátszani...? Az a 10 perc Shader Compliation így is-úgy is benne lesz a játékban, csak nem mindegy, hogy előtte várod meg, vagy az egész játék alatt összesen 10 perc lesz a 0 fps akadás.
4.
4.
xanatos0911
Ahelyett, hogy a Bloodborne-t hoztak volna PC-re… nem értem néha, hogy mit tolnak a Sonynál.
2.
2.
markoci555
engem érdekel, majd meg lesz véve akciósan :D 60 euróért köszöntem szépen nem kérem
de tényleg nem lett nagy dobra verve, még steam hírek közt se láttam, pedig ott még ilyen noname indie cuccok is szoktak lenni
1.
1.
DarkLord
Pedig nagyon jó játék! Hamarosan biztos benne lesz ps plus-ba is.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...