Amikor nemrég megírtuk, hogy a steames statisztikák alapján nem indított túl fényesen az Uncharted: Legacy of Thieves Collection PC-s változata, előre szörnyülködtünk egy kicsit, hogy a Sackboy: A Big Adventure-re még rosszabb sors vár.
Nos, igazunk lett, de ennyire gyatra kezdésre mi sem számítottunk: a SteamDB adatai szerint az október 27-én megjelent (és egyébként az Epic Games Store-ban is kapható) port játékoscsúcsa még az ezer főt sem érte el egyelőre, egészen pontosan a legjobb eredménye az volt, amikor 610-en játszottak vele egyszerre.
Ez egy nagyságrendi különbség a korábbi PlayStation-címek PC-s nyitányához képest: még az eddig leggyengébben muzsikáló Uncharted-csomag is össze tudott gereblyézni 10 ezer felhasználót, a God of War 70 ezres csúcsa pedig elérhetetlennek tűnik - az összesítést lásd a fenti képen.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Sackboy: A Big Adventure a lehető legrosszabb időzítéssel jelent meg, hiszen épp a legnagyobb AAA-s címek versenyeznek a játékosok figyelméért. Ráadásul marketingkampányt sem kapott, ennek tükrében kissé érthetetlen, hogy miért kellett pont most piacra dobni a játékot.
Akárhogy is, ez a szám annyira rossz, hogy legalább nem lesz nehéz megugrani, ha egy év végi leárazás esetleg nagyobb figyelmet fordít az anyagra!
Na most a Gotham Knights és a Sackboy ezt nem teszi meg és így minden apróságot akkor kell kitömöríteni és beállítani, amikor az használatra kerül, aminek olyan eredménye van, mint ha néznénk egy filmet és valakinek erősen remegne a keze a pause gombon. Mivel ezeket egy adott dolog esetében csak egyszer kell megcsinálni így az lesz az eredmény, hogy második végigjátszásra garantáltan hibátlan az élmény, míg az első végigjátszás esetén garantáltan nincs olyan gép a világon, amin ne akadozna. Ez a dolog bármilyen videojátékban tönkre tudja tenni az élményt és nem elvárható senkitől, hogy így kelljen játszania.
Ez a shader építés miatti akadás jelen van PC-n már vagy 10-15 éve és az emulátoros játékok esetében jellemző a dolog. Alapvetően nem vethetjük a Breath of the Wild szemére, hogy a Nintendo grafikához való formátumban vannak a grafikai elemek benne, de emulátorban viszont ugyan ez a probléma. Ezért készülnek egyes esetekben a népszerű játékokhoz saját emulátor kiadások, mint a BotW-hoz is van, ami első indítás előtt ugyan úgy vagy 10 perc alatt ezt megcsinálja és utána már mehet a 4K 120 fps + ray tracing, vagy amit akarsz - de enélkül még 720p-ben modok nélkül is laggol.
Ez az eset két dologra mutat rá: az első, hogy lényegében emulálják ezeket a játékokat, a második pedig, hogy nem próbálják ki kiadás előtt, ami nagy kár, mert első élménynek siralmas az ilyesmi és ezek után ki az, aki minden pályát kétszer akar lejátszani...? Az a 10 perc Shader Compliation így is-úgy is benne lesz a játékban, csak nem mindegy, hogy előtte várod meg, vagy az egész játék alatt összesen 10 perc lesz a 0 fps akadás.
de tényleg nem lett nagy dobra verve, még steam hírek közt se láttam, pedig ott még ilyen noname indie cuccok is szoktak lenni
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.