Hackertámadás alatt az Insomniac, a Marvel's Wolverine szivárogtatása a tét

  • Írta: szlav
  • 2023. december 12.
  • Hír
Link másolása
Lapértesülések szerint zsarolóvírus áldozata lett az Insomniac Games. A Marvel's Spider-Man 2 és a Marvel's Wolverine fejlesztőjétől 2 millió dollár értékű kriptovalutát követelnek.

A CyberDaily értesülései szerint ransomware-támadás áldozata lett az Insomniac Games. A SIE égisze alatt munkálkodó stúdiónak köszönhetjük az idén hatalmas sikert arató Marvel's Spider-Man 2-t, illetve náluk készül a Marvel's Wolverine is, melyről a fejlesztők eddig rendkívül kevés információt osztottak meg. Többek közt ennek a játéknak a szivárogtatásával fenyegetőzik a Rhysida hackercsoport.

A probléma azonban ennél is jóval nagyobb. Igen, valószínűleg mind az Insomniac, mind a Sony számára kellemetlen lenne, ha idő előtt kerülnének ki az éterbe a Marvel's Wolverine screenshotjai, concept artjai és sztorirészletei, az azonban ennél is nagyobb gond, hogy a Rhysida hackerei az állításuk szerint számos védett dokumentumra is rátették a kezüket. Szó esik itt többek közt belsős emailekről, a dolgozók személyes adatairól és útlevélinformációkról.

A CyberDaily riportja szerint a hackercsoport már készen áll arra, hogy aukcióba bocsájtsa a megszerzett adatokat, mintegy 50 bitcoinos, azaz több mint 2 millió dolláros kezdőlicittel. Az Insomniac képviselőinek mindössze hét napot adtak arra, hogy felvegyék a kapcsolatot az adattolvajokkal.

12.
12.
Hoki György
#11: A probléma ezzel csak annyi, hogy a modern társadalom nem erre van berendezkedve, főleg azért nem mert a régi jó "kikezdhetetlen" rendszerek tarthatatlanul lassúak és esetlenek a felgyorsult világban. Az ember minden eszköze azért készült az ember által, hogy szolgáljon, leegyszerűsítsen mindent, ami természeti szinten vagy nem megy, vagy túl nagy erőfeszítést igényel. A technológia fejlődik, nincs ok hogy ne fejlődjünk vele, az emberi agy problémamegoldó gépezet, ezért vagyunk még életben. Persze ha kilövik a netet egy pillanat alatt megborul a nagy része ennek a kis rendszernek amit felépítettünk, de az ember nem nézhet mindig visszafelé, ha folyamatosan csak visszafelé teszed a lábad, sosem mész előre. A múlt kényelmes, "régenmindenjobbvolt" mert az emberből idővel kikopik az emlék, amikor a régi jó rendszerek miatt esetleg órákat várt valamire, ami ma már 10 perc alatt megvan, esetleg meghalt valakije azért, mert nem találták meg a kartonját elég gyorsan a kórházban hogy rájöjjenek az allergiájára, ami végül az életébe került - valós sztori, szintén olyan probléma, ami bár megesik még mindig, cirka 10 percre rövidít egy több órás kutakodást. De nem akarok itt "jövőkufárkodni", nem azért vagyunk itt, volt jó abban amit írtatok, de van benne olyan felesleges önmegfélelmlítés is, amivel mások igazolni szokták hogy miért nem hajlandóik megtanulni elküldeni egy emailt.

(De ez nem ellened szól, nem hiszem hogy megérne annyit egy arctalan semmis eszmecsere a semmiről hogy bárki azt higgye, hogy komoly a dolog és egye magát rajta akár két percig is. Eldumálunk, elvagyunk, ilyen ez.)
11.
11.
Doomsayer
#10: Ha a következő játékot kőtáblába vésve is írnák, még az sem mentene meg senkit attól a jövőtől, amiről a cyberpunk stílusú filmek és játékok, mint elrettentés és *határozottan nem*, mint követendő példa szólnak.

Átkozott az, aki emberbe veti a bizalmát, mert olyan lesz, mint a KFC parkolójában sétalgató csirke.
10.
10.
Hoki György
#9: Túl modern. A legközelebbi AAA játék csak és kizárólag papiruszra írva érkezhet.
9.
9.
csongor1996
#6: Miért nem írógéppel írják a játékokat, duhhh
7.
7.
gegory
Mondok egy tényt; nem minden fertőzés mailen keresztül érkezik. Sok warez eszköz, keygen tartalmaz backdoor vagy valami meglepít. Azt gondolod egy nagy cégnek nincs ilyenre szüksége de annyira ki vannak szervezve a részfeladatok, hogy nem tudod ki milyen szoftvert használ. Aztán kapsz egy ellenőrzendő packot és van benne meglepi. Aki nem dolgozott játékfejlesztésben az nem is tudja mennyi anyag megy keresztül game designer kezei közt nap mint nap. Nekem külön gép van erre de még így is néha beriaszt a vírusirtó és képzeljük el, hogy olyan támad aki ért is hozzá és a támadást célirányosan rá szabja. Igy elképzelhető, hogy nem sok esélye volt a cégnek a nehéz fiúk ellen. Mellesleg ezek már nem azok a hackerek akik régen poénból csinálták, mára államok, országok vagy éppen rezsimek csinálják ezeket pénzért vagy zavar keltésért.
6.
6.
Hoki György
Hát de tesómsz, szép meg jó ez a ne minden legyen digitális dolog, de ez egy digitális játék, egy elektronikai cégnél, aminek a fejlesztése teljesen digitálisan történik. Ha informatikai cégekből indulunk ki, valószínűleg a fejlesztők egy része olyan 3-4 éve nem is találkozott egymással, home office, miegymás. Az ilyesmi nagyjából decentralizált környezetben épülget, így esély nincs arra, hogy ne legyen digitális, ahogy arra sem, hogy ne legyen online. Azok az idők az ilyeneknél elmúltak. Az, amikor a Metal Gear Solid 2 megtehette, hogy egy pálya után lecseréli a főkaraktert egy zöldfülű nyighajra, és ez ne derüljön ki valamilyen formában 2 évvel azelőtt, hogy a játék kijön, már nagyon régen csak emlék.

Persze ez nem azt jelenti, hogy akkor fel kell törni az ilyet, és jogos hackelgetés, de ez már valamire, amire fel kell készülni, minden területen - csak ilyen digitális fronton jobban.
5.
5.
hedzsooo
Amilyen tehetsegesek is a hackerek, olyan kis butak is sokszor. Gondolom azert, mert sok esetben meg 18 evesek sincsenek. Azert remelhetoleg ezeket is elkapjak elobb-utobb. Legjobb ha azutan, h betoltottek a 18-at.. :)
4.
4.
MikeHock
400 IQ, 2 hatalmas koponya találkozásának lehetünk szemtanúi e hír alatt, jó volt ma is feljönni a fórumra!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...