Meg a PlayStation 4 éra elején, 2015-ben jelent meg a Ready At Dawn filmszerű akció-kalandjátéka, amely az viktoriánus korabeli Londonba kalauzolta el a játékosokat, ahol főszereplőink nem lepődtek meg azon, hogy vérfarkasokkal és vámpírokkal kellett megküzdeniük az utcákon, vagy épp egy Zeppelin fedélzetén.
A mára már bezárt stúdió egykori társalapítója, Andrea Pessino mesélt arról a MinnMax podcastnek, hogy miért is nem kapott zöld utat a tervezett folytatás. Noha a csapat jó kapcsolatot ápolt korábban a Sonyval, lévén a Daxter, a God of War: Chains of Olymus és a Go of War: Ghost of Sparta remek játékoknak bizonyultak PSP-n, ahogy a God of War: Origins Collection PS3-on, melyek 84-91 százalékot gyűjtöttek össze a Metacritic oldalon.
Azonban a The Order: 1886 csak 63 pontot kapott a kritikákat összegző oldalon, annak ellenére, hogy "jóval magasabb" lenne az értékelése, ha nem lennének kétes eredetű kritikák. Pessino ezért hiszi azt, hogy a Sony inkább lemondott a folytatásról.
"Szerintem nem az eladások, hanem a kritikai fogadtatás okozta, ez a lényeg." - fogalmazott a stúdió egykori vezetője. "A Sony egy rendkívül büszke vállalat, teljesen jogosan, és ha a kritikák elérték volna csak a 70-es átlagot, lett volna folytatás, erről meg vagyok győződve. Már csak néhány pont, és minden rendben lett volna."
Az sem tett jót a játéknak, hogy a Sony döntött a megjelenési dátumról, és mivel nem sikerült alkudni náluk, a Ready At Dawn mindent megtett, hogy a lehető legjobb formába hozza a játékot a rendelkezésre álló időben.
"A másik probléma, hogy túl sok mindent vágtunk ki belőle." tette hozzá. "Még legalább egy évre lett volna szükségünk, de nem kaptuk meg, úgyhogy csak vágtunk, vágtunk és vágtunk."
Pessino szerint 2018 reális év lett volna a folytatás premierjére, amiben többjátékos mód is helyet kapott volna. Az úriember ugyan nem erősítette meg, hogy a második rész pontosan mikor játszódott volna, ám szerinte az a rajongói elmélet, miszerint 1986-ban, téves.
A csapat ezután olyan VR-játékokat készített, mint a Lone Echo és az Echo Arena, mielőtt 2020-ban a Meta megvásárolta őket. A stúdiót tavaly zárta be az Oculus gyártója.
És annak is k...a drága az akkori 18 ezer ft-jével.
Élvezetes,izgalmas.
A sok tucat játék közül egy kiemelkedő alkotásnak tartom.
Kár hogy a többség nem így látta.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.