A live-service játékok esetében az egyik leggyakoribb monetizációs forma a free-to-play modell, ami ugyan ingyenes alapjátékot jelent, ám nemcsak a későbbi DLC-k és kiegészítők, de lényegében minden más tárgy is fizetős lehet egy ilyen játéknál. A gacha-mechanikák és a többszörös prémium valuta rendszer csak még tovább növeli a bevételi lehetőségeket egy ilyen címnél. Kérdés akkor, hogy a profitmaximalizálás ilyen módszerei hogyan hiányozhatnak a világ legkelendőbb játékából?
A Minecraftból több mint 300 millió példány kelt el 2011-es megjelenése óta, és ugyan ezt a számot a több verzió és a multiplatform megjelenés összességében adja ki, nem szabad elfelejteni, hogy a játék a mai napig nem elérhető például a Steamen. Az IGN-nek adott interjúban Ingela Garneij, a játék producere, egyszerűen indokolta meg a free-to-play váltás lehetetlenségét: a játékot nem így készítették el.
A Minecraft az alapoktól kezdve úgy készült, hogy egyszeri vásárlást követően a játék teljes egészében, megkötések nélkül elérhető legyen. Természetesen a különböző DLC-k, kiegészítők és modok további vásárláshoz kötöttek lehetnek, azonban ezek nélkül is egy teljes élményt kínál a játék. Garneij szerint ezzel és az egyébként nem túl borsos árával a Minecraft az egyik legjobb ár-érték arányú ajánlatnak számít a piacon, ami most egy grafikai tuningot is kap.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.