Mindkét Codies játék ugyanazt az EGO engine-t használja, így már érhető, miért nem jelent különösebb gondot az F1 2010-ben domborítő, iszonyatosan élethű időjárás-rendszert átültetni a brit kiadó következő autós címébe.
Paul Jeal vezető producer és Stuart Hood vezető tervező el is oszlatta a kételyeket:
"Azt hiszem teljesen nyugodtan használhatjuk a DiRT 3-ban is az időjárás-rendszert. Bár két, teljesen különböző játékról van szó, ám az alapul szolgáló technológia egy és ugyanaz. S ha már itt tartunk a fizikát is, de ebben nem vagyok teljesen biztos, mert azt korábban Forma 1-es autók köré építettük."
"Reménykedünk, hogy a DiRT 3-ban is szeretni fogják a rajongók az időjárás szimulálását. Van jó néhány memória-megtakarítási eljárásunk, így a játék sebességét is növelni tudjuk. Nem csak a fő támpillérekre gondolunk, a RAM-megtakarítás miatt sokkal hatékonyabban dolgozhatunk."
Az EGO engine annyira moduláris, hogy különösebb gond nélkül portolhatják azt és bizonyos egyedi funkcióit más fejlesztőcsapatok a Codemasters cégére alatt
ha más hírnél láttál ilyet akkor oda írjad ahol aktuális ez a téma...vagy a fórumon.
gratulálok!
Akkor most elárulom, hogy nekem sincs lehetőségem kormánnyal játszani, mindössze ki tudtam úgy próbálni, amúgy egy 3000 forintos PS utánzat gamepaddal nyomom, van egy 22 hónapos kisfiam aki mellett nem tudok órákra leülni a gép elé, és még a közelében se járok annak, hogy az apró beállításokat magam végezzem el, és ne a Quick Car Setup-ra hagyatkozzam... Mégis volt, hogy másfél órát szöszöltem szabadedzéssel és időmérővel, csak hogy megtaláljam a jó féktávokat, ráálljon az ujjam a túlérzékeny és nem túl precízen terelgethető analóg karra, és képes legyek legalább versenyképes időket futni. Ebből lett az az ominózus 16. hely, amit a korábbi hozzászólásomban írtam! Az F1 nem egy casual játék, semmi értelme elé leülni egy 5 körös versenyre, butított szabályokkal/kezeléssel, boxkiállások nélkül. Te élveznéd ha egy élő futam is így zajlana le?
"A Rookie szint igenis Rookie szint volt, amin egy teljesen kezdő is jól elszórakozhatott egy laza délutáni körözgetéssel és nem 3 kör hátrányban a többiek mögött."
A leggyengébb szint itt is a kezdőket célozza meg, HRT-vel lenyomod az egész mezőnyt 2 körön az utolsó helyről rajtolva, féktávonként 3 autót előzve bekapcsolt assistokkal... Egyel feljebb már nincs fékrásegítés, kicsit komolyodnak a szabályok, meg kell tanulni fékezni-kigyorsítani is, és a gép is kezd kihívást nyújtani. A két nehezebbik fokozaton pedig már kőkeményen dolgozni kell egy-egy pozícióért, az autó pályán tartásáért! Én egy custom beállítást használok, teljes szabályrendszerrel, 20%-os versenytávval, gumikopással, közepesen nehéz ellenfelekkel, traction control-t, ABS-t, automata váltót és boxsegítséget bekapcsolva, nekem jelenleg ez nyújtja azt a kihívást és élvezetet, amire szükségem van. Aztán ahogy jobban hozzászokom a dolgokhoz, esetleg megint hozzám keveredik egy kormány kölcsönbe, akkor apránként kikapcsolok mindent, fokozatosan nehezítve a dolgokat.
A lényeg, hogy meg kell keresni azokat a nehézségi és assist beállításokat, amivel az ember már élvezetesen el tud körözgetni, nem pedig az első 5 körös easy verseny után félredobni a gammát. ;)
Én Force India-nál kezdtem a Career módot, és egy jó beállítással nyerni is tudok. Az eső az, amire még nem találtam el a megfelelő beállítást, ott folyton az utolsó vagyok :-)
DE és ez egy hatalmas de, a vezetési élmény jó, a futamok izgalmasak és a folyamatosan változó időjárás is nagyszerű (az persze durva, hogy volt, hogy egy monszunszerű Q1-et egy csontszáraz Q2 követett!). Igaz összességében kicsit arcade a fizika, de szerintem még így is jobb, mint például az rFactor modokban. Lehet megkövezni érte, de nekem az rFactor soha nem jött be, néhány verseny után az összes F1 mod törlésre került, mert az úgymond szimulátor szintűnek szánt fizika köszönőviszonyban sem volt a valósággal. A valóságban még egy utcai autó is stabilabb annál, hogy a legapróbb irányváltástól is idegbeteggé váljon 160 km/h-nál, nemhogy egy F1-es gép...
Szóval szerintem vezetési élményben megtalálták a megfelelő egyensúlyt az arcade és a szimuláció között, de ezzel együtt is a grafikán kívül semmi jelentős javulást nem jelent a GP4-hez képest, amiért nagyon nagy kár. Én egy olyan 9.5/10-re számítottam, így 8/10-nél többet nem adnék neki.
A sok fikázónak meg csak annyit, hogy ha szarnak találják a grafot akkor a menüben fel tudják húzni a beállításokat :) F1 játékot rohadt nehéz csinálni, mivel ha sikereket is akarnak elérni, nem lehet teljesen szimulátor, tehát a kormány nélkülieknek is élveznie kell a játékot, de mégis a kocsinak úgy kell viselkednie, mi t a valóságban. Szerintem a codmasters ezt nem is csinálhatta volna jobban, bár azt bizton mondhatom, hogy kormánnyal bőven jobb, mivel ez az első codies játék, ami már konyít a valósághoz. Valaki meg azt irta, hogy a gridnek jobb a fizikája, és ezen olyat szakadtam xD A Grid jó game de nem reális. Nürburgringen a kisebbik formulaautóval jobb időt mentem, mint a való életben a F1 esek.
Minél több vezetési segítség van engedélyezve, annál rosszabb időket futsz. A fékrásegítő körönként 2-3 másodpercet is jelenthet.
Nem mondom, hogy én egy kicsit sem csalódtam a játékban (bugok, grafika, stb), de igenis hiánypótló volt a piacon, és méltó a témához amit feldolgozott! Soha ekkora sikerélménnyel nem töltött el egy pocsék autóval (Virgin-nel) 16. helyre bejönni az ausztrál nagydíjon, végig szenvedve a kocsival, egy-egy apró hiba miatt súlyos pozíciókat csúszva vissza, emiatt az ideális boxtaktikán is menet közben agyalva! :)
Az F1 2010-nek nagyon jó az időjárás-rendszere. Olyansmi mint a valóságban: Szépen fogozatosan borul be és derül ki és jól is néz ki (eléggé hangulatos).
Amúgy a Grid 2-őt mindennél jobban várom. Még soha nem játszottam annyit egy játékkal, mint a Grid-el. Főleg a derby online meccsek mentek non-stop. Nekem a Dirt 3 bejelentés picit rossz hír volt, mert a Grid lett volna a soron, de mégsem így döntöttek a Codemasters-nél :-(
Jó Dirt3 várást kivánok magamnak és mindenkinek ;)
Nem értek egyet:Egy régi PS2-es játékot összehasonlítani egy másik fejlesztőcsapat mai F1 játékával!
A Grides összehasonlítás sokkal helytállóbb,főleg,hogy ott is volt openwheel kategória,tehát volt mihez hasonlítani!Ja mielőtt kérdés lenne:1997 óta nyúzom a Playstationokat(1-2),kb másfél éve álltam át boxra,tehát láttam azt amiről "beszélek" ;)
Inkább egy Grid folytatást várnék nagyon a CM-től!Arról lehet tudni valami újat???Lesz egyáltalán?A Dirt 3-ban megint ezek az x-games-es kocsik lesznek?Van itt még kérdés,én ezzel foglalkozok inkább,az F1-et meg meghagyom annak aki szereti ;)
http://www.gamespot.com/ps3/driving/f1/index.html?tag=result%3Btitle%3B3
Óriási hiba a Grid-hez hasolnítani… Kapcsold be inkább 1órára a Sony-s F1-et, és a mostanit… Konzolokon, és PC-n amióta élek, az összes valaha kiadott F1-el játszottam, számomra ez az eddigi legtökéletesebb példány. Az új generáció, aki még ezekkel nem játszott, annak gőze sincs arról, hogy a Codemasters mekkorát alkotott ezzel a játékkal. Aláirom, hogy nem tökéletes, de az F1 világában, ez az eddigi legjobb.
F1 2010 meg nagyon állat lett szerintem, pedig a videók alapján rosszabbra számítottam. 2. futamomon, BMW-Sauber-rel, Melbourne-ben 6. helyről indultam és 3. lettem. XD Ha nem lett volna tumultus a box-ban, akkor előrébb is végezhettem volna. A spanyol nagydíj szívatott, nem tudtam rendes időt futni a kvalifikáción, aztán 16. helyről indultam. Végül 9. lettem. :D Most meg szopom Monacót. :) :) :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.