DiRT 3 - az F1 2010 időjárás-rendszerét használja

  • Írta: zoenn
  • 2010. szeptember 26.
  • Hír
Link másolása
A Codemasters nem véletlenül ölt bele temérdek munkaórát az idei Forma 1-es évadot feldolgozó játékába, különös tekintettel a részletes időjárás-szimulálásra. A dinamikus rendszer 30 négyzetcentiméterenként képes változtatni az eső mennyiségét a pályákon, s jövőre a DiRT 3 fícsőrlistáját is gazdagítani fogja.

Mindkét Codies játék ugyanazt az EGO engine-t használja, így már érhető, miért nem jelent különösebb gondot az F1 2010-ben domborítő, iszonyatosan élethű időjárás-rendszert átültetni a brit kiadó következő autós címébe.

Paul Jeal vezető producer és Stuart Hood vezető tervező el is oszlatta a kételyeket:

"Azt hiszem teljesen nyugodtan használhatjuk a DiRT 3-ban is az időjárás-rendszert. Bár két, teljesen különböző játékról van szó, ám az alapul szolgáló technológia egy és ugyanaz. S ha már itt tartunk a fizikát is, de ebben nem vagyok teljesen biztos, mert azt korábban Forma 1-es autók köré építettük."

"Reménykedünk, hogy a DiRT 3-ban is szeretni fogják a rajongók az időjárás szimulálását. Van jó néhány memória-megtakarítási eljárásunk, így a játék sebességét is növelni tudjuk. Nem csak a fő támpillérekre gondolunk, a RAM-megtakarítás miatt sokkal hatékonyabban dolgozhatunk."

Az EGO engine annyira moduláris, hogy különösebb gond nélkül portolhatják azt és bizonyos egyedi funkcióit más fejlesztőcsapatok a Codemasters cégére alatt

52.
52.
Oliv3r
#: de akkor meg hogy jön ide ez az egész?
ha más hírnél láttál ilyet akkor oda írjad ahol aktuális ez a téma...vagy a fórumon.
gratulálok!
50.
50.
XDannyL
#49: Jaja, nem egy egyszerű játék. Én általában 12. szoktam lenni (Toro Rosso-val), de egyszer előfordult, hogy 8.-ként értem célba. Nagyon nehéz játék, de éppen ezért érdekes. Itt legalább van kihívás nem mint a többi játékban, ahol annyiszor kezdem újra amíg első nem leszek. F1 2010-ben már kiugrok a bőrömből ha a 10. helyet megszerzem.
49.
49.
Pico
#42: "Ha azonban valaki kevésbé fanatikus, vagy nincs lehetősége kormánnyal játszani, vagy csak egyszerűen nincs ideje vagy türelme az apróbb beállításokkal molyolni, annak sajnos ez a játék gyakorlatilag nulla élményt fog nyújtani. Ha csak félórányi időm van egy jó körözgetésre, akkor bele sem érdemes fogni a dologba, mert garantált a kudarc."
Akkor most elárulom, hogy nekem sincs lehetőségem kormánnyal játszani, mindössze ki tudtam úgy próbálni, amúgy egy 3000 forintos PS utánzat gamepaddal nyomom, van egy 22 hónapos kisfiam aki mellett nem tudok órákra leülni a gép elé, és még a közelében se járok annak, hogy az apró beállításokat magam végezzem el, és ne a Quick Car Setup-ra hagyatkozzam... Mégis volt, hogy másfél órát szöszöltem szabadedzéssel és időmérővel, csak hogy megtaláljam a jó féktávokat, ráálljon az ujjam a túlérzékeny és nem túl precízen terelgethető analóg karra, és képes legyek legalább versenyképes időket futni. Ebből lett az az ominózus 16. hely, amit a korábbi hozzászólásomban írtam! Az F1 nem egy casual játék, semmi értelme elé leülni egy 5 körös versenyre, butított szabályokkal/kezeléssel, boxkiállások nélkül. Te élveznéd ha egy élő futam is így zajlana le?

"A Rookie szint igenis Rookie szint volt, amin egy teljesen kezdő is jól elszórakozhatott egy laza délutáni körözgetéssel és nem 3 kör hátrányban a többiek mögött."
A leggyengébb szint itt is a kezdőket célozza meg, HRT-vel lenyomod az egész mezőnyt 2 körön az utolsó helyről rajtolva, féktávonként 3 autót előzve bekapcsolt assistokkal... Egyel feljebb már nincs fékrásegítés, kicsit komolyodnak a szabályok, meg kell tanulni fékezni-kigyorsítani is, és a gép is kezd kihívást nyújtani. A két nehezebbik fokozaton pedig már kőkeményen dolgozni kell egy-egy pozícióért, az autó pályán tartásáért! Én egy custom beállítást használok, teljes szabályrendszerrel, 20%-os versenytávval, gumikopással, közepesen nehéz ellenfelekkel, traction control-t, ABS-t, automata váltót és boxsegítséget bekapcsolva, nekem jelenleg ez nyújtja azt a kihívást és élvezetet, amire szükségem van. Aztán ahogy jobban hozzászokom a dolgokhoz, esetleg megint hozzám keveredik egy kormány kölcsönbe, akkor apránként kikapcsolok mindent, fokozatosan nehezítve a dolgokat.

A lényeg, hogy meg kell keresni azokat a nehézségi és assist beállításokat, amivel az ember már élvezetesen el tud körözgetni, nem pedig az első 5 körös easy verseny után félredobni a gammát. ;)
48.
48.
X360_FaNbOy
A DiRT 3 az nagyon jó lesz...:)...persze nem biztos, hogy majd kielégítit a szimulátorosokat dehát ők ülljenek be a zautóba vagy ha nincs lopják el az állomásról a buszt és rallyzzanak azzal...a következmények is igazi szimulátor élményt fognak biztosítani. :)
47.
47.
XDannyL
Valaki kipróbálná a Monaco-i pályát és leírná mennyit ment rajta (leggyorsabb kört)?
43.
43.
XDannyL
#40: A fék rásegítés is ki van kapcsolva, az ABS is ki van kapcsolva és van valamilyen pályántartás, az mediumon van. Nem szeretek segítségekkel játszani.
42.
42.
herlius
#34: Szépen összefoglaltad a lényeget és még egyet is értek veled. De! Ahogy te is leírtad, ez a Forma1 valóban csak azoknak való, akik megrögzött rajongói ennek a stílusú játéknak. Kormány, türelem és rengeteg idő szükséges ahhoz, hogy valóban élvezni lehessen a játékot. Ezzel én maximálisan egyet is értek. Ha azonban valaki kevésbé fanatikus, vagy nincs lehetősége kormánnyal játszani, vagy csak egyszerűen nincs ideje vagy türelme az apróbb beállításokkal molyolni, annak sajnos ez a játék gyakorlatilag nulla élményt fog nyújtani. Ha csak félórányi időm van egy jó körözgetésre, akkor bele sem érdemes fogni a dologba, mert garantált a kudarc. A Grid-et pont azért hoztam fel példának, mert ott is lehetőség volt a nehézségi fokok állítására, ez mégsem ment a teljesítmény rovására. A Rookie szint igenis Rookie szint volt, amin egy teljesen kezdő is jól elszórakozhatott egy laza délutáni körözgetéssel és nem 3 kör hátrányban a többiek mögött. Ha csak egy vékony fanatikus rétegnek készítették a játékot, akkor egy szavam sincs, ha viszont a tágabb rétegnek, akkor igenis kifogásolható a szintek skálázhatósága vagy az irányítás nehézsége. Nincs mindenkinek vaskos pénztárcája pöpec kormányra és nincs többnapos szabadideje az ideális beállítások tesztelésére. Értem én, hogy a nagy rajongók csorgatják a nyálukat az örömtől, de az átlagfelhasználó ettől nem fog jobban szórakozni.
41.
41.
hakydakillah
39. ez aztán a komment. miért nem küldted ezt be tesztnek :-)
40.
40.
hakydakillah
35. ahogy már előttem is írták, minél több automata vacakot kapcsolsz ki, annál jöbb... Főleg a fékezés legyen az első, és így fokozatosan...
Én Force India-nál kezdtem a Career módot, és egy jó beállítással nyerni is tudok. Az eső az, amire még nem találtam el a megfelelő beállítást, ott folyton az utolsó vagyok :-)
39.
39.
Giggsy
Nem tudom, nekem összességében bejött a játék annak ellenére, hogy sokkal többet vártam tőle. Sajnos rengeteg hibája és hiányosság van különösen ahhoz képest, hogy mennyi mindent ígértek eleinte. Például képtelen vagyok megérteni, hogy miért nincs még mindig dobogó a versenyek végén? Már a GP4 végén is hiányoltam, de itt azért már durva, főleg azok után, hogy fullos versenyen kívüli élményt ígértek... A padockban mászkálás sem valami nagy durranás, épp csak egy fokkal több, mint a Dirt2-ben volt. Annyiból áll, hogy kimegyünk a lakókocsiból, meg visszamegyünk a lakókocsiba. Még véletlenül sem futunk össze más pilótákkal vagy ilyesmi. Oké, egy autós játéktól az ember nem is ezt várná el, de akkor meg ne ígérjenek előre olyasmit amit aztán még véletlenül sem tartanak be. Egyáltalán nem érzem azt, hogy részese lennék a cirkusznak. Az emlegetett interjúkat is folyton ugyanazzal a két emberrel készítjük, semmi változatosság. Az erőviszonyok is kicsit viccesek, mert nálam 10 futam után Chandhok 34 ponttal áll... A verseny közben a nyalókás ember nagyi módjára gondolkodik: ha valaki 60 méteres közelben mozog a boxban, egyszerűen nem enged elindulni! Velem megcsinálta már azt, hogy negyedik helyről álltam ki sokadmagammal a mezőnyből és 24-ként tértem vissza a pályára! Persze normal fokozaton az ember néhány kör alatt ledolgozza, na de hardon... A boxban igaz, hogy temérdek adatot láthatunk, de például pont a pályára nem nyílik rálátásunk, így fogalmunk sem lehet arról, hogy épp milyen állapotban van, csak ha kihajtunk. Kihagyták a telemetriát ami azért igen fontos lett volna, az idők kijelzésénél az esetek többségében csak az első két szektort mutatja, a harmadikban elért időt meg számoljuk ki fejben mi. A pályán körözve még véletlenül sincs lehetőség, hogy ne csak a saját időnkkel összehasonlítva lássuk a pillanatnyi állást, végülis miért lenne jó tudni, hogy hogyan állunk a mezőny többi részéhez képest. Az is csúcs, hogy ha levágunk netalán egy kanyart (néhol ehhez már egy apró kerékvetőhöz érés is elég, máshol meg akkor sem szól, ha egy kanyart kiszélesítve tizedeket csalunk a többiekkel szemben) akkor abban a pillanatban leveszi az órát a képernyőről, így mikor befejezzük a kört még véletlenül sem tudhatjuk meg, hogy jók-e a beállításaink, vagy jobb lenne bemenni a boxba változtatni, ha már egyszer úgyis érvénytelen lesz az idő. Időmérőn a többiek a se hall, se lát technikát alkalmazzák, magyarán leszarják, hogy te épp gyors körön vagy, simán kivágnak eléd a boxból és versenysebességgel kacsáznak előtted ahelyett, hogy a szabályok által meghatározva elengednének. Na és hol van a Safety car? Akadt már egy-két tömegkarambol az eddigi futamaimon, de eddig még színét sem láttam... Ha már karambol: simán megbüntetnek azért ha belerohansz valakibe hátulról, még akkor is, ha esélyed sem lett volna elkerülni az ütközést. Teszem azt egy gyors kanyarban haladsz szorosan valaki mögött, ő megcsúszik, te belerohansz, és rögtön jön is az üzenet, hogy tíz másodperc büntit kaptál. Drive thru, vagy Stop and go büntetésre egyébként még véletlenül sem láttam még példát. A törésmodellre is ráfért volna egy kis munka, mert néha 40-el falnak rohanva totálkár lesz az autó, máskor 120-al is falba csapódva is csak az első szárny törik le, meg mondjuk defektet kap az első két kerék, ami már tényleg csak vicc... A sóderágy is nagyon durva, van ahol 100-as tempóról kábé 15-20 méter alatt kompletten megállítja az autót! Az irányítást illető beállítási lehetőségek is igen szűkre szabottak, látványosan nem gondoltak azokra akik nem kormánnyal, hanem analóg gamepad-del, vagy neadjisten billentyűzettel akarnának játszani. Az analóg kar érzékenységét nem lehet kalibrálni, digitális irányításnál meg csak kétféle állás létezik: a teljesen eltekert és a középen álló kormány, amitől az apró irányváltások is az autó idegbeteg rángatózással járnak. A nehézségi szintek is kicsit bután vannak felépítve. Én speciel nem nyúztam huzamosabb ideig F1 játékot a GP4 2006-os modja óta, így kicsit kijöttem a gyakorlatból, szóval jó lett volna egy kicsit belerázódni a dolgokba, csakhogy ehhez a játék nem nyújt segítséget. Kettes (normal) szinten az utolsó helyről Virgin-nel indulva is elég lazán futamot tudok nyerni, hármas (hard) szinten meg még a saját csapattársammal is alig bírok el, márpedig ő örök 24. az edzéseken. Az is durva, hogy 10 futam után többszörös győztesként és dobogósként VB második helyen állva a nulla pontos csapattársammal szemben még csak most lettem kettes számú pilótából azonosan kezelt.

DE és ez egy hatalmas de, a vezetési élmény jó, a futamok izgalmasak és a folyamatosan változó időjárás is nagyszerű (az persze durva, hogy volt, hogy egy monszunszerű Q1-et egy csontszáraz Q2 követett!). Igaz összességében kicsit arcade a fizika, de szerintem még így is jobb, mint például az rFactor modokban. Lehet megkövezni érte, de nekem az rFactor soha nem jött be, néhány verseny után az összes F1 mod törlésre került, mert az úgymond szimulátor szintűnek szánt fizika köszönőviszonyban sem volt a valósággal. A valóságban még egy utcai autó is stabilabb annál, hogy a legapróbb irányváltástól is idegbeteggé váljon 160 km/h-nál, nemhogy egy F1-es gép...

Szóval szerintem vezetési élményben megtalálták a megfelelő egyensúlyt az arcade és a szimuláció között, de ezzel együtt is a grafikán kívül semmi jelentős javulást nem jelent a GP4-hez képest, amiért nagyon nagy kár. Én egy olyan 9.5/10-re számítottam, így 8/10-nél többet nem adnék neki.
38.
38.
aludttej
Ja és mindnkinek ajánlom a kormány, amivel sokkal jobban irányitható az autó, akinek viszont nincs, az ne fikázza az irányitást, mert jó az csak nem billel.
37.
37.
aludttej
#23 kösz az infot, le is szedem, bár nem várok tőle sokat
A sok fikázónak meg csak annyit, hogy ha szarnak találják a grafot akkor a menüben fel tudják húzni a beállításokat :) F1 játékot rohadt nehéz csinálni, mivel ha sikereket is akarnak elérni, nem lehet teljesen szimulátor, tehát a kormány nélkülieknek is élveznie kell a játékot, de mégis a kocsinak úgy kell viselkednie, mi t a valóságban. Szerintem a codmasters ezt nem is csinálhatta volna jobban, bár azt bizton mondhatom, hogy kormánnyal bőven jobb, mivel ez az első codies játék, ami már konyít a valósághoz. Valaki meg azt irta, hogy a gridnek jobb a fizikája, és ezen olyat szakadtam xD A Grid jó game de nem reális. Nürburgringen a kisebbik formulaautóval jobb időt mentem, mint a való életben a F1 esek.
36.
36.
Pico
#35: Brake assist ki van kapcsolva? :P
Minél több vezetési segítség van engedélyezve, annál rosszabb időket futsz. A fékrásegítő körönként 2-3 másodpercet is jelenthet.
35.
35.
XDannyL
Én elég régóta játszok autós játékokkal és tényleg nem felvágásul, de azért szerintem az átlagnál jobban játszottam, de itt az F1 2010-ben a kanyargós pályákon (pl.:Monaco-ban) még amatőr szintre állítva is szét aláznak. ToroRosso-val megyek és kb. 1 mp-et kapok a 23.-tól. Ez másoknál is így van?
34.
34.
Pico
Elég suta dolog a GRID-es open wheel futamokhoz hasonlítani az F1 2010-et... Főleg mivel az előbbi erősen casual játék volt! Akit az F1 miatt az idegbaj kerülget, az inkább elmélkedjen egy kicsit, hogy mennyi gyakorlás, koncentráció, rutin kell ehhez a sportághoz, mennyit számít egy jó féktáv, egy ideális ív megtalálása, egy jó kigyorsítás (ami nem padlógázat jelent)... Gondoljatok már bele, hogy a valóságban miről is szól ez az egész, ne akarjátok NFS meg GRID stílusban, gamepadról (ne adj Isten billenytűzetről) játszani, pár körösre rövidített versenytávon, nem arra találták ki! Próbáljátok ki egy rendes kormánnyal-pedállal, kikapcsolt driving assistokkal, valós gumi/box/törés szimulációkkal, a szabadedzéseket végiggyakorolva, minimum 20%-os távon! Kihívás lesz, de hatalmas élmény is, és nem azért mert végigveritek a mezőnyt 3 körön! Ha egyszer beszippant az élmény, akkor megértitek talán, hogy nem a győzelem az egyetlen léc, aminek a megugrása hatalmas dolog lehet! ;)
Nem mondom, hogy én egy kicsit sem csalódtam a játékban (bugok, grafika, stb), de igenis hiánypótló volt a piacon, és méltó a témához amit feldolgozott! Soha ekkora sikerélménnyel nem töltött el egy pocsék autóval (Virgin-nel) 16. helyre bejönni az ausztrál nagydíjon, végig szenvedve a kocsival, egy-egy apró hiba miatt súlyos pozíciókat csúszva vissza, emiatt az ideális boxtaktikán is menet közben agyalva! :)
33.
33.
XDannyL
Na ez jó hír! :D
Az F1 2010-nek nagyon jó az időjárás-rendszere. Olyansmi mint a valóságban: Szépen fogozatosan borul be és derül ki és jól is néz ki (eléggé hangulatos).
32.
32.
bsg09
#14: Te is pont a leggyengébbet veszed meg/próbálod ki és az alapján a cég többi játékát is megbélyegzed. Értén, hogy nem tetszett de attól a többi még lehet jó.
31.
31.
hakydakillah
Nem történt semmi :-)

Amúgy a Grid 2-őt mindennél jobban várom. Még soha nem játszottam annyit egy játékkal, mint a Grid-el. Főleg a derby online meccsek mentek non-stop. Nekem a Dirt 3 bejelentés picit rossz hír volt, mert a Grid lett volna a soron, de mégsem így döntöttek a Codemasters-nél :-(
30.
30.
Samu
#29: Én kérek elnézést!Sajnos PS3 témába nem szólhatok bele!Én ennek a PS2-es változatát ismertem ezért is sikerült elsiklanom a PS3!Így az én véleményem nem teljesen helytálló!Sorry!
Jó Dirt3 várást kivánok magamnak és mindenkinek ;)
29.
29.
hakydakillah
27. az PS3-as játék, vagyis next-gen... Nézd meg a linket :-)
28.
28.
kharami
#26: osztom osztom! Nagyon addiktiv lett a codies új játéka! Aki pedig azt állitja, hogy grafikailag nem fejlődött, az szerezzen be egy jó vasat, vagy pedig csináltasson diopriát!;) Én eddig nem nagyon csiptem az F1 es játékokat, de ebben az irányitás minden testreszabható úgy, hogy egy olyan gémer is mint én aki nem hc szimulátoros, megtalálja benne a szórakoztatót a neki valót, hogy nem csúszik ki azonnal a pályáról mert nem fújt 0,2 bar ral többet a gumikba, vagy mert 1 mm rel feljebb van a kasztni!! Jó játék lett, várom ugyan úgy a Dirt 3 mat!
27.
27.
Samu
#26: Egyetértek:"Aláirom, hogy nem tökéletes, de az F1 világában, ez az eddigi legjobb"
Nem értek egyet:Egy régi PS2-es játékot összehasonlítani egy másik fejlesztőcsapat mai F1 játékával!
A Grides összehasonlítás sokkal helytállóbb,főleg,hogy ott is volt openwheel kategória,tehát volt mihez hasonlítani!Ja mielőtt kérdés lenne:1997 óta nyúzom a Playstationokat(1-2),kb másfél éve álltam át boxra,tehát láttam azt amiről "beszélek" ;)
Inkább egy Grid folytatást várnék nagyon a CM-től!Arról lehet tudni valami újat???Lesz egyáltalán?A Dirt 3-ban megint ezek az x-games-es kocsik lesznek?Van itt még kérdés,én ezzel foglalkozok inkább,az F1-et meg meghagyom annak aki szereti ;)
26.
26.
hakydakillah
24. Csak az a baj, hogy a NAGY kritikusok itt, nem a logikus úton indulnak el... Asszem legjobb alap a legutolsó PS3as F1 volt 2007-ben. Ha a két játékot összehasonlítom, akkor zseniális, hogy a Codemasters mit ki tudott hozni ebből a stílusból. Maga a grafika, fizika, törés, beállítások, ahogy felszárad eső után a pálya, hogy ügyelnem kell a motor és a fékek forrósodására, a rengeteg apróság, mint pl. kisodródva a pályáról, a gumi tele van kavics darabkákkal, szakadó esőben az előtted lévő mögött haladva végre tényleg szart se látsz, és még sorolhatnám. Karrier módban tényleg érzed, hogy részese vagy az F1-nek, pilóták között vagy, interview a verseny végén, a kocsi beállítása, összedolgozás a csapattárssal. Rengeteg mindent fel kellene sorolnom most, hogy mi mindenben szárnyalták túl az eddig kiadott F1-es játékokat. A Sony-s F1-ben ezzel szemben mi volt?? Nagy semmi, és a játék 7,6 pontot kapott… Ha ezt kell néznem a Codemastersnek 10ből 15öt kellene kapnia.

http://www.gamespot.com/ps3/driving/f1/index.html?tag=result%3Btitle%3B3

Óriási hiba a Grid-hez hasolnítani… Kapcsold be inkább 1órára a Sony-s F1-et, és a mostanit… Konzolokon, és PC-n amióta élek, az összes valaha kiadott F1-el játszottam, számomra ez az eddigi legtökéletesebb példány. Az új generáció, aki még ezekkel nem játszott, annak gőze sincs arról, hogy a Codemasters mekkorát alkotott ezzel a játékkal. Aláirom, hogy nem tökéletes, de az F1 világában, ez az eddigi legjobb.
25.
25.
Rapid
#20: Lehet, hogy a legjobbak a piacon, csak a feedback nem megy nekik. A Dirt 2 esetében 3 hétig könyörögtünk nekik a fórumon, hogy végre adjanak valami megoldást, hogy 1 magos procin kifagy a játék és tojtak a fejünkre. Végül az egyik fórumozós srác jött rá a megoldásra. De nem akaszottam ki, mert egy idő után unalmas volt ugyanazon a 10 pályán rohangálni. :)

F1 2010 meg nagyon állat lett szerintem, pedig a videók alapján rosszabbra számítottam. 2. futamomon, BMW-Sauber-rel, Melbourne-ben 6. helyről indultam és 3. lettem. XD Ha nem lett volna tumultus a box-ban, akkor előrébb is végezhettem volna. A spanyol nagydíj szívatott, nem tudtam rendes időt futni a kvalifikáción, aztán 16. helyről indultam. Végül 9. lettem. :D Most meg szopom Monacót. :) :) :)
24.
24.
herlius
#21: És mégis miért ne lehetne fikázni egy játékot egy nyilvános gamer fórumon, ha egyesek szerint az gyengére sikerült ??? A Grid nekem is nagy kedvencem, a CM sorozatot rongyosra játszottam, attól még a Forma1 szvsz nagy mellényúlás volt a Codemasters-től. Megesik az ilyesmi a legnagyobbakkal is, ettől még nem lettek rosszabbak a srácok, de a jogos negatív kritikák kijárnak nekik is, hogy legközelebb ne lépjenek bele ugyanabba a szarba. Egy olyan gyöngyszem után, mint a Grid, egy ilyen félkész bughalmazt piacra dobni elég ciki.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...