A projekt nagy része már javában elkészült, a legutóbbi hírek szerint már csak némi polirozás és hibajavítás van hátra, bár már régen (2009-ben) meg kellett volna jelennie. Még mindig egy csomó olyan dolog játszik közre, amiért a megjelenés még várat magára. A modderek is emberek, akik nem kényelmes irodákban szentelik életük felét a játékfejlesztésnek, nem is kapnak értük fizetést, csak az elismerésre hajtanak. Daniel Junek, pályadesigner szerint az illetékes fejlesztők "nem mindig tudnak lépést tartani a munkával".
A Black Mesa késésének legfőbb oka a család körüli kötelezettségvállalások, a civil munkahely elvárásai, vagy az iskola. Ezen túlmenően a csapat aktív csapat folyamatosan zsugorodott az idők során és elsőként más dolgoknak kell megfelelniük a hibák javításán kívül. Amit igértek azt be szeretnék tartani, a Half-Life 1 Source motorra írt teljes átalakítását, ami nem kis meló, de már látják a fényt az alagút végén. Dátumot még nem mernek mondani, de sok helyen hallani márciusi megjelenésről. A rosszakarók szerint a Source engine már nem teljesen piacképes, de ez zavarja a legkevésbé a tősgyökeres Half-Life rajongókat.
Szóval ami a HL EP3-mat illeti, Gabe Newell - ha igaz - már jó ideje bejelentette hogy a "Half Life 2 Episode 3 Cancelled" és valószínűleg nem is tervezik a Half Life univerzum folytatását (sajnos). A Black Mesa Source-ról az a véleményem, hogy ha kijön akkor mindenki azzal fog játszani aki egy kicsit is szerette a Half Life univerzumot. Megjelenésről a hivatalos oldalán sem lehet olvasni már bő 1 éve semmi újat: "We have always gone for a "when it's done" approach"
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.