Unod már, hogy tested egy helyben görnyed a konzolod előtt, mialatt karaktered a fél világot megjárja, földön, vízen, levegőben tör babérokra és egy szusszanásnyi időre sem pihen meg? Eljátszottál már a gondolattal, hogy miként folyhatsz bele minél testközelibb élménnyel a képernyőn lezajló csatározásokba?
Nos, az idei E3 Microsoft konferenciáján egy merően másfajta megvilágításba került a mozgásérzékelés filozófiája, emellett még szintén ezen a fejtágításon debütált új játékok bemutatója és a Metal Gear Solid: Rising bejelentése is eltörpül. Felejtsd el az ujjzsibbasztó irányítókat, az új korszak neve: Project Natal, ahol maga a játékos a kontroller.
Egy nüánsznyi beidegződés sem kell, kelj fel a kanapéról, engedd el magadat, dolgoztasd meg az eddig csupán a játékok kiváltotta ideges felkiáltásokra korlátozódott hangodat is, érintsd talpaddal a szőnyeget, csinálj teret magadnak. Fókuszálj a tévédre, zárj ki mindent magad körül, amit eddig csupán a rosszkor lemerülő kontrollerrel irányítottál, most az egész hús-vér testeddel teheted meg. Lendítsd meg a karod, üdvözöld köszöntéssel a dashboardot, nini, fel is ismert, bejelentkeztél egyetlen gombnyomás nélkül. Érzékeli aktuális kedvedet, taglejtéseidet, követi tekintetedet, s azt is, hogy hova nézel. Ha morcos vagy, megvigasztal, ha jó a kedved, csatlakozik hozzád. Minden egyes kézmozdulatnak, guggolásnak pillanatnyi testtartásnak és ezek aktuális időzítésének súlya van, nagyobb súlya, mint eddig bármikor. Nem lesz nehéz belejönni, sokszor még egy unott és hanyag mozdulattal is precízebb célzást lehet elérni, mintha két analóg karral próbálnád ugyanezt.
A gaz Microsoft az expó első és überelhetetlen bemutatója egy jól felépített folyamat része volt. Ameddig lehetett altatták a jónépet, kivártak, folyamatosan emelték fentebb és fentebb a lécet, kisebb adagokban lökték elénk az egyre finomabb falatokat, mígnem megérkezett a legdurvább prezentáció. Addig se unatkoztak az Xbox tulajok, persze nem minden bejelentés előremutató, sokkal inkább kényelmi és trendi funkciók beépítéséről szól a már meglévő rendszerbe. A TV adások élő streamelése régóta hányatott téma volt Live-szerte, mert már nem kérdés, hogy a nagyfelbontású filmek letöltése mellett kellett egy rugalmasabb, naprakészebb műsorszórás megléte is. A Microsoft a SkyTV-vel pacsizott le ennek érdekében, így konzolunk még a HTPC-k szerepét is képes átvenni, az olyan kényelmi funkciók sem hiányoznak majd, mint a TV újság, ismertetők olvasása, mindezeket saját szobáinkon keresztül, vállvetve barátainkkal, természetesen 1080p-ben. Akinek még mindig a filmnézés a kedvenc időeltöltése, azoknak új kategóriák bevezetése lehet üdvözítő, a kölcsönzést megkönnyítendő még kevesebb időre degradálódik le a keresgélés az esti mozizás előtt. Sőt több ország is kompetens lesz a témában, de nem vennék rá mérget, hogy kishazánk egyelőre bekerülne a szórásba.
A másik médium, az online rádióhallgatás immár teljes egészében a Last.FM rendszerének beimplantálása mellett zajlik majd le. Aki nem tudná ezáltal a teljes zenei ízlésünk kiteregetett téma lesz mások számára, összeválogathatjuk kedvenc számainkat, mindamellett az előadókról is részletes nyilvántartásokat olvasgathatunk majd. A közösségi szellem továbbépülését segíti még a Facebook-kliens is, hiszen dacára annak, hogy ugyan friendlistünk terebélyes, ám kevésbé átlátható és olyan ismerősökkel is tarthatjuk a kapcsolatot, akiktől távol áll a játékvilág. Minden profilhoz írhatunk frissítéseket, a másokéhoz kommenteket, nézegethetjük barátaink megosztott képeit, számunkra pedig fennáll a lehetőség, hogy közvetlenül Live-ról frissítsük az adatlapunkat, képeket toljunk fel, akár játékbeli képlopatokat is. Aláírhatjuk, hogy „feleim, most az alant vérbefagyva fekvő főboss száját kentük el co-opban". Sűrűn csicsergők kedvéért a Twitter-támogatás sem hiányozhat, tudjátok ez a 140 karakteres miniblog, immár automatán upgrade-elhetjük az éppen aktuálisan játszott játékkal (Ödönke most ezzel tolta, most azzal), de innovatív és frappáns mivoltát teljes egészében használhatjuk PC nélkül is. Mindamellett kérdéses, hogy ezen közösségi rendszerek integrációja képes-e az állapotüzeneteken kívül valós, egyedi és érdekes információközvetítésre a nagyközönség felé, pl. az achivementjeink frissítése tényleg hozzárendelhető lesz-e az adatlapjainkhoz, másrészt mindenhez hosszú mondatokat kell majd körmölnünk, ami célszerszám nélkül bizony idegőrlő elfoglaltság.
Steven Spielberg filmrendező pápa és jól gazdálkodó producer mindig is nyitott volt a szórakoztatóipar technológiai vívmányainak hypeolására, de a játékvilággal kapcsolatos kötődése sem kérdéses, legutóbb a Nintendo mellett állt ki a Wii-re készült Boom Boksz Bash Party-val, mérsékelt sikerrel, úgy látszik a Redmondiak tiszteletdíja elég volt ahhoz, hogy egy elgondolkoztató köszöntéssel ünnepelje a nagy Motion Controller bejelentést. „ A Microsoft nem a kereket találta fel, hanem eltüntette a kereket!". Nem mindenki rendelkezik olyan kézügyességgel, hogy a szabvány terelgetőket akár idővel is megszokja, éppen ezért olyanokat kell bevonni a játékba, akik eddig ódzkodtak tőle. Ehhez pedig a legjobb eszköz egy mozgásérzékelős kamera. „A Project Natal megjelenésével olyan játékokban merülhetünk el, amelyek összehoznak minden korosztályt, és a történetek igazán megérintik a szívünket." Kicsit giccsesnek hangzik, de talán ez egy új lépcsőfok lesz, amire új trendek épülnek majd. A Microsoft nagy energiát fektet mindenbe, hiszen ami a Wii hadonászós nunchukjával elindult, most teljesedik ki. Nincs szükség már arra a távirányítóra sem, egyszerű alakzatokat formálsz a kezeddel és mehet a móka. Ha mindez megvalósul akkor a Nintendót állva hagyhatja ez a mozgásérzékelős elv, a Sony frissiben bemutatott megoldása, a Magic Stick szintén egy külső vezérlő.
Mégis miből áll a Project Natal kamerája? Természetesen a számtanilag kifejezett specifikációk titkosak, lényegében egy szenzor a kiegészítő lényegi magva, ez egy precíz érzékenységű RGB kamerából, mélységérzékelőből, mikrofonból és egy speciális célprocesszorból áll, amely arról gondoskodik, hogy a szoftverek és az illesztőprogramok egyidejűleg egy készüléken zökkenőmentesen fussanak. A konkurencia megoldásai csupán 2D-ben ismerték fel a mozgásunkat (jó példa erre a Ubisoftnál bemutatott Your Shape fitneszprogram webkamera-utánzata), szemben a Natal-éval, ami teljesen 3D-ben képes közvetíteni a test mozgását a vevőegység felé. Reagál a parancsaidra és a hangod alapján az érzelmi kitöréseidet is felismeri. Utóbbit remélem zökkenésmentesen, még élnek bennem olyan tapasztalatok, miszerint a tízedik ordításomra se támadták meg az ellenséget a kiválasztott egységeim az Endwarban, igaz az egy más elgondolás.
A kezdésnek elég az, hogy engeded, hogy tested (arcod) körvonalait a gép felismerje, máris köszönt, pedig még nem is szóltál, máris a dashboardon vagy, hanyag kézmozdulatokkal navigálhatsz a menüben. Aztán legyen szó verekedős játékról, kick-box mozdulatokat imitálva vihetjük sikerre a dolgot, avagy autószimulátor, formáld úgy a kezedet, mintha kormány lenne benne és az ide-oda tekergetve száguldozzunk. Hoppá, kerékcsere, a papa felugrik és a csavarozógépet imitálva kezeivel, máris új gumikkal folytathatjuk a versenyt. Gördeszka? No problem! Ha netán még van egy saját deszkád is, mutasd meg a kamerának az elejét és hátulját, kisvártatva viszontláthatod a mintázatát a játékban, utána pedig ismert figurákat utánozva trükközhetsz a nappaliban. Labda visszaütögetés simán kivitelezhető, de piktor-beállítottságúaknak a festegetés művészete sem hiányozhat, a képernyőn látott fehér felületre úgy teszünk, mintha ráöntenénk a festéket, majd vidáman kiélhetjük művészi hajlamainkat pl. pálmafát mázolva. Vigyázzunk viszont, ha a lakásba lódarázs téved, ne kezdjük el ösztönösen csapkodni őket, mert utána a TV-re pillantva furcsa végeredmények tűnhetnek fel.
Peter Molyneux, a Lionhead fejese, aki most már a Microsoftnál tölt be kreatív munkálatokat már időben kézhez kapta a technológiát, s most Milo kódnéven egy egészen elképesztő ötlettel kápráztatta el a nagyérdeműt. Elmondása szerint ez egy új mérföldkő, ami alapjaiban rengeti meg az új élményekre ácsingózó közönséget, s bár e kijelentése csöppet átlátható és milliószor hallottunk már korábban, érthető, hogy némileg kételkedünk szavaiban (pláne, hogy már évek óta tényleges fejlesztésekben nem is vesz részt, csak hmm… supervisorkodik, ahogy mondani szokás). Mégis, amit kihoztak belőle sokakat ledöbbentett. Egy kisfiú hintázott a tóparton, érzékelte, ahogy a videón látható hölgyemény odalép a készülékhez, s egészen tanulságos párbeszédet folytattak le, reagál mindenre, gesztikulál, mint a valóságban, gyakorlatilag minden kérdésre kielégítő választ adott. Sőt, a csaj rajzolt egy képet, amit aztán átadott a fiúnak, képletesen persze, voltaképpen csak a kamera optikája olvasta be villámgyorsan az ábrát. Lehet scriptelt az egész demo, mégis értelmezte a rajzot a képernyőből diskuráló tizenéves kölök. Félelmetes, és ha a premierkor csupán a negyede fog ilyen pöpecül működni, már nyert ügyünk van. Aztán a Skynet öntudatra ébred…
Felmerülnek persze további aggodalmaink is. Láttuk azt, hogy nagyon felemelő móka ez a kontroller nélküli Kánaán, ám kivétel nélkül kizárólag arcade játékok keretein belül prezentálták a működését. A Project Natal kiváló eszköz a partygame-k szerelmeseinek, ám van egy jelentős réteg, aki komoly gondolkodással, komoly elhivatottsággal nem csupán ideig-óráig szeretné magát „egyszerűcske" instant játékélménnyel megajándékozni. Felismeritek? Ez a hardcore réteg! Nekem eddig úgy tűnik, hogy pl. FPS-t furcsán lehetne a Natallal terelgetni. Mivel ez a mozgásérzékelős technológia folyamatosan pásztázza a teret, mi van akkor, ha mondjuk megvakarjuk a micsodánkat, vagy lehelünk egy csókot az asszonypajtásra, vagy hirtelen szólnunk kell ahhoz, aki bejött a szobába. Minek veszi a szenzor ezeket a játékon kívüli reakciókat? Bizonyára lesz egy áthidaló megoldás is, bízom a MS mérnökeiben. Sajnos úgy néz ki a Natal angol nyelven diskurál, így a magyar játékosok elvből hátrányból indulnak, ám mire debütál a cucc, addigra egy gyorstalpaló kurzust mindenki abszolválhat. Még az ár lehet a sarkalatos téma, reméljük azért nem egy Xbox Arcade árával fog vetekedni. Innovatív az ötlet, jól is néz ki, mozogni öröm, a vérkeringés serkenti a gondolkodást és a jó teljesítőképességet - kíváncsian várjuk, hogy mikor és miként szembesülünk vele.
Egy nüánsznyi beidegződés sem kell, kelj fel a kanapéról, engedd el magadat, dolgoztasd meg az eddig csupán a játékok kiváltotta ideges felkiáltásokra korlátozódott hangodat is, érintsd talpaddal a szőnyeget, csinálj teret magadnak. Fókuszálj a tévédre, zárj ki mindent magad körül, amit eddig csupán a rosszkor lemerülő kontrollerrel irányítottál, most az egész hús-vér testeddel teheted meg. Lendítsd meg a karod, üdvözöld köszöntéssel a dashboardot, nini, fel is ismert, bejelentkeztél egyetlen gombnyomás nélkül. Érzékeli aktuális kedvedet, taglejtéseidet, követi tekintetedet, s azt is, hogy hova nézel. Ha morcos vagy, megvigasztal, ha jó a kedved, csatlakozik hozzád. Minden egyes kézmozdulatnak, guggolásnak pillanatnyi testtartásnak és ezek aktuális időzítésének súlya van, nagyobb súlya, mint eddig bármikor. Nem lesz nehéz belejönni, sokszor még egy unott és hanyag mozdulattal is precízebb célzást lehet elérni, mintha két analóg karral próbálnád ugyanezt.
A gaz Microsoft az expó első és überelhetetlen bemutatója egy jól felépített folyamat része volt. Ameddig lehetett altatták a jónépet, kivártak, folyamatosan emelték fentebb és fentebb a lécet, kisebb adagokban lökték elénk az egyre finomabb falatokat, mígnem megérkezett a legdurvább prezentáció. Addig se unatkoztak az Xbox tulajok, persze nem minden bejelentés előremutató, sokkal inkább kényelmi és trendi funkciók beépítéséről szól a már meglévő rendszerbe. A TV adások élő streamelése régóta hányatott téma volt Live-szerte, mert már nem kérdés, hogy a nagyfelbontású filmek letöltése mellett kellett egy rugalmasabb, naprakészebb műsorszórás megléte is. A Microsoft a SkyTV-vel pacsizott le ennek érdekében, így konzolunk még a HTPC-k szerepét is képes átvenni, az olyan kényelmi funkciók sem hiányoznak majd, mint a TV újság, ismertetők olvasása, mindezeket saját szobáinkon keresztül, vállvetve barátainkkal, természetesen 1080p-ben. Akinek még mindig a filmnézés a kedvenc időeltöltése, azoknak új kategóriák bevezetése lehet üdvözítő, a kölcsönzést megkönnyítendő még kevesebb időre degradálódik le a keresgélés az esti mozizás előtt. Sőt több ország is kompetens lesz a témában, de nem vennék rá mérget, hogy kishazánk egyelőre bekerülne a szórásba.
A másik médium, az online rádióhallgatás immár teljes egészében a Last.FM rendszerének beimplantálása mellett zajlik majd le. Aki nem tudná ezáltal a teljes zenei ízlésünk kiteregetett téma lesz mások számára, összeválogathatjuk kedvenc számainkat, mindamellett az előadókról is részletes nyilvántartásokat olvasgathatunk majd. A közösségi szellem továbbépülését segíti még a Facebook-kliens is, hiszen dacára annak, hogy ugyan friendlistünk terebélyes, ám kevésbé átlátható és olyan ismerősökkel is tarthatjuk a kapcsolatot, akiktől távol áll a játékvilág. Minden profilhoz írhatunk frissítéseket, a másokéhoz kommenteket, nézegethetjük barátaink megosztott képeit, számunkra pedig fennáll a lehetőség, hogy közvetlenül Live-ról frissítsük az adatlapunkat, képeket toljunk fel, akár játékbeli képlopatokat is. Aláírhatjuk, hogy „feleim, most az alant vérbefagyva fekvő főboss száját kentük el co-opban". Sűrűn csicsergők kedvéért a Twitter-támogatás sem hiányozhat, tudjátok ez a 140 karakteres miniblog, immár automatán upgrade-elhetjük az éppen aktuálisan játszott játékkal (Ödönke most ezzel tolta, most azzal), de innovatív és frappáns mivoltát teljes egészében használhatjuk PC nélkül is. Mindamellett kérdéses, hogy ezen közösségi rendszerek integrációja képes-e az állapotüzeneteken kívül valós, egyedi és érdekes információközvetítésre a nagyközönség felé, pl. az achivementjeink frissítése tényleg hozzárendelhető lesz-e az adatlapjainkhoz, másrészt mindenhez hosszú mondatokat kell majd körmölnünk, ami célszerszám nélkül bizony idegőrlő elfoglaltság.
Steven Spielberg filmrendező pápa és jól gazdálkodó producer mindig is nyitott volt a szórakoztatóipar technológiai vívmányainak hypeolására, de a játékvilággal kapcsolatos kötődése sem kérdéses, legutóbb a Nintendo mellett állt ki a Wii-re készült Boom Boksz Bash Party-val, mérsékelt sikerrel, úgy látszik a Redmondiak tiszteletdíja elég volt ahhoz, hogy egy elgondolkoztató köszöntéssel ünnepelje a nagy Motion Controller bejelentést. „ A Microsoft nem a kereket találta fel, hanem eltüntette a kereket!". Nem mindenki rendelkezik olyan kézügyességgel, hogy a szabvány terelgetőket akár idővel is megszokja, éppen ezért olyanokat kell bevonni a játékba, akik eddig ódzkodtak tőle. Ehhez pedig a legjobb eszköz egy mozgásérzékelős kamera. „A Project Natal megjelenésével olyan játékokban merülhetünk el, amelyek összehoznak minden korosztályt, és a történetek igazán megérintik a szívünket." Kicsit giccsesnek hangzik, de talán ez egy új lépcsőfok lesz, amire új trendek épülnek majd. A Microsoft nagy energiát fektet mindenbe, hiszen ami a Wii hadonászós nunchukjával elindult, most teljesedik ki. Nincs szükség már arra a távirányítóra sem, egyszerű alakzatokat formálsz a kezeddel és mehet a móka. Ha mindez megvalósul akkor a Nintendót állva hagyhatja ez a mozgásérzékelős elv, a Sony frissiben bemutatott megoldása, a Magic Stick szintén egy külső vezérlő.
Mégis miből áll a Project Natal kamerája? Természetesen a számtanilag kifejezett specifikációk titkosak, lényegében egy szenzor a kiegészítő lényegi magva, ez egy precíz érzékenységű RGB kamerából, mélységérzékelőből, mikrofonból és egy speciális célprocesszorból áll, amely arról gondoskodik, hogy a szoftverek és az illesztőprogramok egyidejűleg egy készüléken zökkenőmentesen fussanak. A konkurencia megoldásai csupán 2D-ben ismerték fel a mozgásunkat (jó példa erre a Ubisoftnál bemutatott Your Shape fitneszprogram webkamera-utánzata), szemben a Natal-éval, ami teljesen 3D-ben képes közvetíteni a test mozgását a vevőegység felé. Reagál a parancsaidra és a hangod alapján az érzelmi kitöréseidet is felismeri. Utóbbit remélem zökkenésmentesen, még élnek bennem olyan tapasztalatok, miszerint a tízedik ordításomra se támadták meg az ellenséget a kiválasztott egységeim az Endwarban, igaz az egy más elgondolás.
A kezdésnek elég az, hogy engeded, hogy tested (arcod) körvonalait a gép felismerje, máris köszönt, pedig még nem is szóltál, máris a dashboardon vagy, hanyag kézmozdulatokkal navigálhatsz a menüben. Aztán legyen szó verekedős játékról, kick-box mozdulatokat imitálva vihetjük sikerre a dolgot, avagy autószimulátor, formáld úgy a kezedet, mintha kormány lenne benne és az ide-oda tekergetve száguldozzunk. Hoppá, kerékcsere, a papa felugrik és a csavarozógépet imitálva kezeivel, máris új gumikkal folytathatjuk a versenyt. Gördeszka? No problem! Ha netán még van egy saját deszkád is, mutasd meg a kamerának az elejét és hátulját, kisvártatva viszontláthatod a mintázatát a játékban, utána pedig ismert figurákat utánozva trükközhetsz a nappaliban. Labda visszaütögetés simán kivitelezhető, de piktor-beállítottságúaknak a festegetés művészete sem hiányozhat, a képernyőn látott fehér felületre úgy teszünk, mintha ráöntenénk a festéket, majd vidáman kiélhetjük művészi hajlamainkat pl. pálmafát mázolva. Vigyázzunk viszont, ha a lakásba lódarázs téved, ne kezdjük el ösztönösen csapkodni őket, mert utána a TV-re pillantva furcsa végeredmények tűnhetnek fel.
Peter Molyneux, a Lionhead fejese, aki most már a Microsoftnál tölt be kreatív munkálatokat már időben kézhez kapta a technológiát, s most Milo kódnéven egy egészen elképesztő ötlettel kápráztatta el a nagyérdeműt. Elmondása szerint ez egy új mérföldkő, ami alapjaiban rengeti meg az új élményekre ácsingózó közönséget, s bár e kijelentése csöppet átlátható és milliószor hallottunk már korábban, érthető, hogy némileg kételkedünk szavaiban (pláne, hogy már évek óta tényleges fejlesztésekben nem is vesz részt, csak hmm… supervisorkodik, ahogy mondani szokás). Mégis, amit kihoztak belőle sokakat ledöbbentett. Egy kisfiú hintázott a tóparton, érzékelte, ahogy a videón látható hölgyemény odalép a készülékhez, s egészen tanulságos párbeszédet folytattak le, reagál mindenre, gesztikulál, mint a valóságban, gyakorlatilag minden kérdésre kielégítő választ adott. Sőt, a csaj rajzolt egy képet, amit aztán átadott a fiúnak, képletesen persze, voltaképpen csak a kamera optikája olvasta be villámgyorsan az ábrát. Lehet scriptelt az egész demo, mégis értelmezte a rajzot a képernyőből diskuráló tizenéves kölök. Félelmetes, és ha a premierkor csupán a negyede fog ilyen pöpecül működni, már nyert ügyünk van. Aztán a Skynet öntudatra ébred…
Felmerülnek persze további aggodalmaink is. Láttuk azt, hogy nagyon felemelő móka ez a kontroller nélküli Kánaán, ám kivétel nélkül kizárólag arcade játékok keretein belül prezentálták a működését. A Project Natal kiváló eszköz a partygame-k szerelmeseinek, ám van egy jelentős réteg, aki komoly gondolkodással, komoly elhivatottsággal nem csupán ideig-óráig szeretné magát „egyszerűcske" instant játékélménnyel megajándékozni. Felismeritek? Ez a hardcore réteg! Nekem eddig úgy tűnik, hogy pl. FPS-t furcsán lehetne a Natallal terelgetni. Mivel ez a mozgásérzékelős technológia folyamatosan pásztázza a teret, mi van akkor, ha mondjuk megvakarjuk a micsodánkat, vagy lehelünk egy csókot az asszonypajtásra, vagy hirtelen szólnunk kell ahhoz, aki bejött a szobába. Minek veszi a szenzor ezeket a játékon kívüli reakciókat? Bizonyára lesz egy áthidaló megoldás is, bízom a MS mérnökeiben. Sajnos úgy néz ki a Natal angol nyelven diskurál, így a magyar játékosok elvből hátrányból indulnak, ám mire debütál a cucc, addigra egy gyorstalpaló kurzust mindenki abszolválhat. Még az ár lehet a sarkalatos téma, reméljük azért nem egy Xbox Arcade árával fog vetekedni. Innovatív az ötlet, jól is néz ki, mozogni öröm, a vérkeringés serkenti a gondolkodást és a jó teljesítőképességet - kíváncsian várjuk, hogy mikor és miként szembesülünk vele.
Kapcsolódó cikkek
Semmi szükség, hogy az XBOX360 és a PS3 leutánozza a Wii-t.
Ezek hardcore gamereknek készültek, akiknek egyáltalán nem fog kelleni mozgásérzékelős kontroller és egyéb Wii-s cuccok(nem véletlenül nem Wii-t vettek!) Ők sima kontrollerrrel akarnak játszani majd, ahogy eddig!
a Magic Stick azt 150$ra...
Nemértem mér ilyen drágák.
Nekünk is majd angolul kell dumcsiznunk vele? :O
Am ez jobban bejön mint a Natal (és kövezzetek meg, mert én is PSes vok), mert ez valahogy "kézzel foghatóbb". Mivel már próbáltam Wiit így látom az ilyesfajta megvalósítás nem lehetetlen, de erről a kamerás cucról van egy pár elbizonytalanító gondolatom... :)
natal - eyetoy
ennyit a koppintasokrol :)
codozni nem lehet így.
De a verekedős gameknél király lesz, vagy éppen a star warsnál :)))
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.