Talán ennek volt köszönhető, hogy jelen cikkünk alanyának első részéből annak idején még a demót se próbáltam ki. Pedig lehetett róla hallani bőven hideget és meleget, egy valamiben azonban mindenki egyet értett, ez pedig a rendkívül élvezetes játékmenet. A legtöbb férfi zsenge fiatalkora azzal telik el, hogy különböző szuperhősös történeteket, meséket, esetlegesen filmeket nézeget nap mint nap, közben arról ábrándozva milyen jó is lenne, ha ő is közéjük tartozhatna. Alex Mercer története azonban bebizonyította, hogy különleges kepeségekkel rendelkezni nem mindig olyan jópofa és mókás dolog. Mert ugye azt már megtanultuk, hogy a nagy erő nagy felelősséggel jár, néha azonban úgy alakul, hogy nem tudunk mit kezdeni ezzel.
Az első rész főszereplője ugyanis átállt a sötét oldalra, legalábbis nagyon úgy néz ki, hogy ezt tette, hiszen alighogy összesöpörték New York romjain a kamionszámra szétszóródott beleket, illetve felmosták az utcákról a hektoliterszámra szétfröcskölt vért, amikor emberünk úgy döntött, hogy egy újabb vírussal fertőzi meg az életben maradt civileket. Ennek a folyamatnak köszönhetően történhetett meg, hogy új főhősünk családja – felesége és piciny lánya – is odaveszett. Nem is csoda, hogy bosszút esküdünk a kapucnis Mercer ellen, a kérdés már csak az, vajon hogyan leszünk képesek ezt véghezvinni. Szerencsénkre - vagy pechünkre - miután Alex kőkeményen elkeni az arcunkat, úgy dönt, hogy saját alakjára formál minket, de akkor még nem tudhatta mekkora hibát követ el ezzel.
James Heller még Mercernél is keményebb arc, elég csak ránézni és rögtön látjuk, hogy egy merő düh az egész emberünk. Mert míg Alex egy szerencsétlenül járt értelmiségi tudós volt, addig Heller egy vérbeli katona, akinek minden második kötőszava a „fuck”, aki először lő, majd megint lő, és csak utána kérdez. Szóval, akik ki akarják tombolni magukat, azok akár méregterápiának is használhatják eme remek játékot. Képességeink, mutációink, a használható fegyverek olyan nagy számban jelentkeznek, hogy csak győzzük átlátni az egészet. Mert egyrészt emberünk folyamatosan szintet fog lépni, amivel az alap attribútumokat tudjuk majd gyúrni, másrészt a különböző küldetésekkel és gyűjtögetnivalókkal a képességeinket, és a mutáció-csoportokat tudjuk majd fejleszteni. Ezen kívül lesznek elszórva olyan emberek és szörnyek a városban, akiket meghamizva a fegyveres skilljeink is gyúrhatóak lesznek. Szó, ami szó, egy idő után már olyan pusztításra leszünk képesek, amihez foghatóval nekem még egy sandbox típusú címnél se volt dolgom.
Ilyen hatással van a játék egy emberre, aki nem nyomult az első résszel, mert valljuk be, a Prototype 2 egy elképesztően élvezetes játék, még akkor is, ha javarészt rendkívül nyomasztólag hat ránk. Viszont, aki már tolta az első résszel, szomorúan fogja konstatálni, hogy bizony szinte semmit nem fejlődött az elődjéhez képest, aki nem szeret szabadon garázdálkodni és gyűjtögetni, az bizony hamar bele fog fásulni az innováció hiányába. Ugyanez mondható a grafikáról és ellenfeleink mesterséges intelligenciájáról is. Ugyanis külsőleg a játék erkőteljesen hagyna kívánnivalót maguk után, főleg olyan címeket követően, mint mondjuk az Assassin’s Creed.
El vagyunk kényeztetve, manapság ez már nagyon, de nagyon kevésnek számít. Persze egy ekkora teret és lélekszámot mozgató játéknál ezt még talán elnézzük: szerencsére az engine képes egyszerre akár több százas tömeget is mozgatni, még az akció legnagyobb hevében is. De a kamerakövetés és az irányítás már kevésbé bírja a sűrűbb eseményeket. A szűk utcák illetve termek miatt gyakran előfordul, hogy azt se tudjuk, hol vagyunk, mit csinálunk, vagy éppen kit támadunk, ahelyett, akit szeretnénk. Szerencsére a játék nem olyan nehéz, hogy emiatt különösebben bosszankodnunk kéne, hiszen legrosszabb esetben fogjuk magunkat, és szépen robbantunk egy hatalmasat, ezzel letakarítva a képernyő felét magunk körül.
Sajnos nehéz dolga van a teszternek, aki újdonságokról szeretne írni nektek, mivel ilyen nem sok van, pedig ez egy második résztől abszolút követelhető lenne! A Prototype 2 semmiképpen sem nevezhető méltó folytatásnak, pedig az elődje sem helyezte olyan magasra a mércét. A csúnya grafika és brutálisan buta AI maradt, ahogyan a hatalmas terek, tömegek mozgatása és a rendkívül élvezetes játékmenet is. Mercer főellenséggé tétele szerintem remek húzás volt, ahogyan az új főszereplő alkalmazása is, hozzá valahogy jobban illik ez a tömeggyilkos szerep. Az átvezető animációkért és a hangokért viszont egy hatalmas pirospont illeti a készítőket, ahogyan a remek fejlődési rendszer és a számtalan képesség gyűjtögetése és gyúrogatása miatt is. Az új prototípus már nem okoz olyan nagy meglepetést, mint elődje, ebben a tikkasztó tavaszi időjárásban, de még mindig olyan élvezetes, hogy könnyen lehet, őt fogjuk választani a haverokkal való sörözés helyett, vagy éppenséggel az otthon bontott dobozos mellett voksolunk. Mert abbahagyni bizony nagyon nehéz.
A Prototype-ról valahogy mindig a méltatlanul ócsárolt Crackdown jutott az eszembe, pontosabban fogalmazva olyan volt, mint a Crackdown rémálom változata. No, nem a játékmenete, sokkal inkább a literszámra fröcsögő vér, és a tonnányi repkedő bensőségek miatt…
1: nem a grafika számít , az csak 1 bónusz
2: A konzolos grafika a tévédtől/monitorodtól függ , mert szinte minden játéknál ugyan az a grafika konzolokon mint PC -n (maximum pár pixel huuuu )
3: Konzolokra előbb jött ki a játék úgyhogy nem tudom hogyan tesztelhették volna a játékot mag a játék nélkül ...
ez igy van. ezen én még el sem gondolkoztam hogy mennyire más. Akkor én még szerencsés vagyok, mert a prototype-ot a just cause 1-2 ,a GTA4 -et a crysis 1 warhead Xmen origins. mind végigvittem, és még szorakoztam is rajta, mikozben a COD és a BF3-at tolom konzolon orrvérzésig. ugyhogy én egy olyan gamer vagyok aki igenis tud mit kezdeni ezekkel a játékokkal is.
A bf3-at már nem bírja de attól lefelé mindent mediumon recegtet. Skyrim meg medium-high, szóvaal elégedett vagyok vele..:D
Aki Pc-n játszik, meg merev kockáztatni, hogy egyéb hobbija is PC-re, pl 3d modellezés ilyesmi...:) És egy járéknál nem a grafika számyt meg nem is a zene, jó ha ezek a helyükön vannak, de például a Morrowind HANGULATA még ma is ott tart a gép előtt..:D
A Prototype engem egy idő után már nyomasztott... A kontrollálatlan gyilkolás és a többi...:)
Rengeteg olyan pillanat van (szigorúan az elsőről beszélek) ami még az istenített Mass Effect-re is rá-ráver. Számomra abszolút élvezetes volt minden perce (leszámítva az idegen űrhajót, azt utáltam). Mondjuk én szeretek egyedül cserkészgetni egy nyílt világban, levadászni az szabadon mozgó őrjáratokat, hátulról megszórni az ellenséget miközben szemből nyomja a main egység ... :) Szabadon úgy nekimenni a célpontnak ami bárhol, bármikor lehet, ahogy jólesik.
A Gears óta lett nagy divat ez a fedezékrendszeres harc, ami a végletekig leegyszerűsített buta és monoton játékmenetet erőlteti, egy csőben, a non'stop respawnoló ellenségekkel. A Mass Effect ami a körítés miatt az egyik kedvenc franchise-om ha minden körítést elveszünk belőle, csak a harc marad, egy féllábú, félkezű, vak nyomorék marad a Crysis-el szemben, egy nulla. A körítés miatt mégis fényéveket ver rá ÖSSZHATÁSBAN !
Épp ezért szóba sem jöhet nálam egyik COD, BF és társaik sem. Viszont zseniális és imádni való STALKER igen, vagy épp a Just Cause2 és épp ezért vagyok szomorú az első prototype miatt, mert adott volt minden, számomra mégis borzasztó nagy csalódás lett az összkép... :(
(Csendben megjegyzem, hogy akik szeretik a COD és társait (ők vannak sokkal, de sokkal többen) azok valószínűleg nem tudnak mit kezdeni egy Crysis-el, mert annyira más... Az már csak vérmérsékleten és intelligencián múlik, hogy élik ezt meg...)
On: Sokat számít a grafika (még ha igénytelen is az ember). Van az a szint ami után már NEM VESZ MEG AZ EMBER egy játékot ÉS (!!!) MEG SEM NÉZI A FOLYTATÁSÁT. Tudom, ez negatív előítélet (általában az alma nem esik messze a fájától - ez meg közhely, de attól még nagyon igaz :). Nálam az első rész elérte, hogy totálisan immúnis legyek a másodikra és azon kívül, hogy itt ugatok, még annyira sem érdekel, hogy kipróbáljam, vagy adjak neki egy esélyt. Majd ha 1000 forintos áron adják a Tuskóban talán... De akkor is erősen meggondolom, hogy ne inkább elmenjek kétszer fagyizni ! :/
Márpedig a játékosokban maradt keserű száj-víz :) nem tesz jót az üzletnek. Én meg elvagyok annyi, de annyi más jó programmal, hogy csak győzzem kapkodni a fejem. De ez a prototype (mint nemecsek :) fejlesztőinek a hibája és ezen nincs mit szépíteni... 8:=
boonmi: Mindenkinek más a szar játék. Szerintem aki ennek a játéknak kitolta az első részét, és szerette, tetszett neki, simán kitolja a második részét is.
"Akármennyire is szar egy játék azzal hogy szép biztos több embert vesz rá hogy megvegyék" -Igaz, részemről erre a legjobb példa a Cysis és ezzel valszeg egyedül leszek, szép-szép de sose értettem mit szeretnek benne annyira, de ízlések és pofonok, embere válogatja kinek mi jön be.
drat576: Jajaa utána néztem, igaz, valamiért úgy rémlett hogy le lett húzva, lehet máshol olvastam azt az ominózus tesztet. Sorry my bad...
http://www.youtube.com/watch?v=uF9qdwxk_pQ
Maximális tisztelet!
Nem bűn. Írtam ilyet? Várj átolvasom. ... Nem, nem írtam. De mint azt előbb is írták, nincs minden internetes szaklapnak kerete és erőforrása az összes igény kielégítésére, ez nem a három kívánság Dévényi Tibi bácsitól. Tesztelnek amin tesztelnek, elolvasod vagy ha töri a szemed a multi-konzol teszt, akkor átkattansz a google -re és keresel egy pc tesztet. Megy az angol?
Na most háboroghatsz ha akarsz.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.