Megosztjuk, hogy hol vagyunk, mit csinálunk, mire gondolunk. Mobilunk folyamatosan kapcsolódik a netre, a beépített GPS-nek köszönhetően életünk minden mozzanata naplózva van, az utcán kamerák figyelnek, még a garázskapu is kártyával nyílik, a kíváncsi szemek elől elbújni nem lehet. Nem egy sötét utópia ez, hanem a világ, melyben élünk, adatainkat magáncégek tucatjainak kezébe adtuk, nyitott könyv vagyunk, csak egy fájlt kell megnyitni.
Aiden Pierce azon kevés ügynökök egyike, ki a korlátlan hozzáférés előnyeit élvezheti. PDA-ja segítségével teljes hatalma van a minket körülvevő hálózat felett, elég néhány gombnyomás, s a képernyőn már ott is van az összes adat, mit reggelizett a célszemély, vagy milyen mocskos pornóoldalakat látogatott meg előző este. A Watch Dogs világában a tudás önmagában viszont nem az egyetlen fegyvere a gonosz elleni harcnak, a modern technológia segítségével ugyanis olyan dolgokat is megtehetünk, mely mindeddig csak a science fiction írók képzeletében létezett. A Central Operating System behálózza az egész Egyesült Államokat, közösségi oldalak, rendőrségi adatbázisok, biztonsági hálózatok, térfigyelő kamerák, utcai lámpák, metróirányítási rendszerek, erőművek csatlakoznak hozzá, a hatalom ezek felett, most a mi kezünkben van.
Az E3-as bemutató döbbenetes. Hősünk komótosan sétál célpontja felé Chicago belvárosában, a szél faleveleket és üres szódásdobozokat fúj át előtte a járdán, esteledik már, az idő is csípős, az emberek kabátot, és sálat viselnek. Fél perc se telik bele, s már ott vagyunk következő akciónk helyszínén. Egy Joseph Demarco nevű üzletember galéria-megnyitója folyik éppen a patinás színházépületben, hosszú sor kígyózik a bejárat előtt, mi jegy nélkül is be fogunk jutni. Pierce előveszi PDA-ját, s aktiválja rajta a mobilzavarót. Az őr is éppen beszél, amikor megszakad a vonal, mérgesen lép előre néhányat, hátha visszajön a térerő, figyelmetlenségét kihasználva hősünk pedig már bent is van az épületben, gyerekjáték volt az egész.
„45 perce rohadok Demarco szaros jótékonysági estjén” - fogad minket egy ázsiai férfi, ismerjük őt jól, ha egy sötét sikátorban lennénk éppen, s nem egy fogadáson, akkor csak az egyikünk menne haza egy darabban. Néhány mondatnál többet nem érdemel a kapcsolat, a munka az első, a házigazdát keressük. PDA-nk végigpásztázza a helyiségben lévő személyeket, munkahelyi adatok, orvosi jelentések, rendőrségi jegyzetek jelennek meg előttünk, a kamera egy nőre fókuszál, Demarco asszisztense ő, ki micsoda meglepetés, éppen a főnökével beszél. Tudja, hogy itt vagyunk. A parancs bent tartani minket az épületben, egy perc múlva ő maga is megérkezik.
Itt az ideje stílust váltani. Hősünk a hátsó bejárat felé siet, az útját álló melákot viperával kényszeríti csendesen földre, az utcára kilépve pedig már kezdődik is az akció. Demarco éppen a színház előtti kereszteződés felé halad, amikor hősünk átkapcsolja a lámpákat, zöld jelzést adva minden iránynak. Egy tucat autó hajt egymásnak, a karambolt a fehér terepjáró se ússza meg, járókelők sietnek a pórul járt sofőrök segítésére, mialatt a káoszból egy férfihang ad parancsot tüzelésre. Hatalmas lövöldözés veszi kezdetét, a golyózáporban még a szomszédos benzinkút is berobban, egyenként nyírjuk ki a rohadékokat, míg el nem jutunk a főnökhöz. „Ez öngyilkosság. Fel tudod egyáltalán fogni? Ha megölsz, olyan ajtókat nyitsz ki, melyeket többé nem tudsz becsukni.” Szánalmas látványt nyújt. Az alvilág egyik legnagyobb feje egy tócsában feküdve nekünk könyörög az életéért, zakója szakadt, szemüvege törött. És most már egy golyó is van a fejében.
A videót mindannyian láttuk, a legédesebb részleteket viszont csak azon kevesek ismerhetik, kik az E3-on meghívást kaptak a UbiSoft zártkörű játékbemutatójára is. „A montreali csapat legnagyobb bánata, hogy Demarco likvidálásának csak egyetlen módját mutathatta meg” - kezdte beszédét Dominic Guay, a játék producere. „A konferencián bemutatott akciójelenetek jól megrendezett, és minden képkockájában előre kitalált eseménysorozatnak tűnnek, ez viszont csak a felszín, a Watch Dogs úgy lett megalkotva, hogy szabad kezet adjon nekünk mindenben. Ha nem a kereszteződésnél lépünk akcióba, akkor a parkolóban, vagy a galériában kell elkapnunk a fickót, s a menekülésnek is ezernyi módját választhatjuk. A mottónk: kevesebb Michael Bay, több Michael Mann, kevesebb Transformers, több Heat.”
„Titkos ügynökök vagyunk, de a törvény ránk is vonatkozik majd” - folytatódott a prezentáció. „Lesznek nem várt veszteségek, civilek sérülhetnek, vagy halhatnak meg miattunk, csak azért, mert úgy döntöttünk, hogy a város közepén kezdünk lövöldözésbe, a Watch Dogs brutális lesz és véres. Mi nem mondjuk meg senkinek, hogy mi a jó, vagy a rossz, minden játékos maga dönti majd el, hogy mit vállal be, s mit nem, hol van az az erkölcsi határ, amit meghúz maga előtt. Egy valami viszont biztos. Minél mocskosabb eszközökhöz nyúlunk, a rendőrség annál nagyobb erőkkel igyekszik majd megállítani.”
Komoly ígéretek ezek, s a bemutató még mindig nem ért véget. A UbiSoft új játéka ugyanis támogatni fog egy Wii U második képernyőjéhez hasonló technikát is, mely nem másra hivatott majd, mint kiegészíteni játékterünket. A táblagépekre letölthető Watch Dogs alkalmazás segítségével azonnali hozzáférést kapunk majd Pierce PDA-jához, tudunk statisztikákat és adatokat megosztani barátainkkal, továbbá lesznek rajta realtime multiplayer térképek is, elég lesz csak rápillantani, s máris tudjuk, mi merre van. „A játék alapötlete adott inspirációt a kiegészítő alkalmazáshoz. Pierce a kezéből irányítja a várost. Miért ne tudnánk ezt mi is megcsinálni?”
Szabadon járhatunk Chicago utcáin, hatalmunk lesz a Central Operating System teljes egésze felett, a készítők viszont úgy gondolják, ez még mindig nem elég ahhoz, hogy igazán miénknek érezzük a várost. „Lesznek véletlenszerű mellékküldetések is” - folytatta mondandóját a producer - „Mondok egy példát. Sétálsz a városban, a PDA folyamatosan tölti le a járókelők adatait, majd kiszúrsz egy körözött fickót, egy nő megerőszakolásáért keresi őt a rendőrség. A férfi befordul egy sikátorba, te követed őt, s innen már a kezedben van a sorsa.”
Kell még aludni egy párat ahhoz, hogy Pierce bőrébe bújva végre mi is akcióba lendüljünk. A Watch Dogs valamikor 2013-ban fog érkezni PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra, s hogy a készítők bizonyítsák, nem csak a levegőbe beszéltek, zárt ajtók mögött elindították magát a játékot is, VIP vendégek tucatjai ragadhattak kontrollert, belekóstolva a jövő év egyik legnagyobb durranásába. Micsoda este lehetett!
Kapcsolódó cikkek
A cikk meg nem hiszem hogy fordítás, a 10 perces bemutatott videó alapján készült, egy kis írói fantáziával megfűszerezve, amivel semmi gond nincs.
GameStartól mentek, aDaM, meg még valaki, mazur, vagy nem tudom, nem ismerem őket.
persze gyönyörű és nekem is leesett az állam,de a fizikán(mozgások,szél fújása stb) valamit a tükrödőződésen és a fényeken kívül nincs semmi extra a kinézetben.
én arra számítok,hogy a kevés RAM végett látótáv csökkenés lesz konzolokra valamint nem lesz AA és kisebb felbontás(720p).na meg kevésbé lesz csillogó az esőben az aszfalt.textúra minőség romlásra nem számítok.
A GTA V-el összehasonlítani butaság. Kb annyi köze van hozzá, hogy sandbox játék, ennyi erővel az összes többi sandbox cucc is lehetne összehasonlítási alap.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.