Injustice: Gods Among Us teszt

  • Írta: InGen
  • 2013. április 19.
  • injustice: gods among us, teszt, x360
Link másolása
Értékelés 8.5
Akkor jösz rá az Injustice szépségére, amikor Bane először végrehajtja gerinctörős mozdulatát Batmanen. Ebben a játékban minden a rajongók kiszolgálásáról szól, és ezt a tökélyre fejlesztette...

Azt mondják, az ember ízlése körülbelül hétévente erősen megváltozik. Lehet, hogy nem szerettünk egy ételt akkor, amit ma imádunk, ha pedig visszatekintünk arra, hogy milyen ruhákat vettünk fel hét évvel ezelőtt, valószínűleg kiröhögjük magunkat. Változik a zenei ízlésünk, változik, hogy milyen filmeket kedvelünk, és sok esetben még az is, hogy kivel barátkozunk. S habár nem az ízléshez tartozik, de valószínűleg hét év elteltével sokkal jobbak leszünk a munkákban is. Bölcsebbé válunk, máshogy tekintünk dolgokra, máshogy fogunk hozzá valamihez. Habár ez az analógia teljesen félremegy azzal, hogy a NetherRealm nem hét, hanem csak öt évvel ezelőtt próbálkozott utoljára a DC-univerzumban, úgy látszik, a rebootolt Mortal Kombat elkészítése annyi extra tapasztalattal ruházta fel a brigádot, hogy azt a bónusz 2 évet el is hagyhatjuk.


Mert be kell látnunk, hogy a Mortal Kombat vs. DC Universe nem volt kifejezetten jó. Persze, némileg jobb volt, mint az előtte érkező katasztrofális MK-epizódok, de azért közel sem volt olyan szinten, hogy elégedetten bólogathattunk volna. Legnagyobb értékét az a coolsági faktor adta, hogy Sub-Zero szétverhette Batman arcát. Manapság azonban túl nagy pénz van a szuperhősös dolgokban, így érthető, hogy a NetherRealm újra neki akart futni a dolognak, a Mortal Kombat rebootolásával összegyűjtött értékes tapasztalatot felhasználva. Már előre le kell szögeznünk: ezúttal nem buktak el, sikerült egy hasonlóan színvonalas terméket lepakolni az asztalra. Még akkor is, ha elsőre valószínűleg nem feltétlenül ez lesz a benyomásunk.


A bevezető történetről ugyanis nem egészen tudtam eldönteni, hogy valami nagyon vicces dolog akar lenni, vagy teljesen komoly. De talán pont azért válik viccessé, mert a játék nagyon komolyan próbálja előadni, mint ahogy egyébként az egész egyjátékos sztorit is. Jokernek sikerül szert tennie egy kisebb atombombára (Lex Luthor hathatós segítségével), amit ügyesen összehangol Superman szerelmének, Lois Lane-nek a szívverésével. Ha a lány szíve megáll, a bomba robban. Ezt követően már csak azt kell elérni, hogy Superman egészen véletlenül másnak higgye feleségét, mint aki valójában, és megölje. Így pontosan ez történik: az általában tévedhetetlen Acélember elteszi láb alól saját nőjét, meg nem született gyermekükkel együtt, a bomba felrobban, Metropolis pedig romokban hever. Ezt követően az események eszkalálódnak: Superman kikiáltja magát a Föld urának, és brutális zsarnokságot vezet be.


Az ehhez hasonló verekedős anyagokban a sztori lényege nem csak annyi, hogy valamiféle alapvető hátteret adjon egymás szétpüfölésének, hanem, hogy legalább nagyjából értelmes keretben tudja összehozni a különböző hősöket. Ehhez pedig – mondhatni szokásos módon – az alternatív univerzumokhoz kell nyúlni, ahol Batman összetereli a szuperhősöket, hogy valamilyen módon helyrehozza az eléggé balul elsült dolgokat. Az alternatív univerzum persze egyben arra is magyarázatot adhat, miért harcolhat egymással két ugyanolyan karakter. Ugyan kacaghatunk az Injustice háttérsztoriján, azt azért meg kell hagyni, hogy legalább szépen végigvezet egy vonalat, és hoz néhány – már-már túlságosan is – látványos átvezetőt, melyeket vélhetően drámainak és eposzinak szántak a készítők, de erősen a határokat feszegetik.


Az InJustice kerettörténete tehát nem ér fel egy Nolan-féle Batman-filmmel, persze nem is ez a célja, és még így is köröket ver japán társaira. A legfontosabb természetesen az, hogy a játékmechanika, a verekedés megfelelő legyen. És bizony megfelelő, ráadásul úgy, hogy pont a japán konkurensektől emelt át néhány elemet. Lőttek a Mortal Kombatban megszokott külön védekezési gombnak, ezúttal vagy hátrálnunk kell, vagy lefelé irányt kell nyomnunk a blokkoláshoz. Szintén eltűnt a külön rúgás és ütés, ezúttal három gombunk van az alacsony, a közepes és a magas támadásokhoz, valamint egy külön gomb, mellyel minden karakternél valamilyen speciális dolgot hozhatunk elő – Bane magába nyomat némi mérget, hogy erősebb legyen, Flash belassít, és így tovább.


Ennél egy picit látványosabb dolog az úgynevezett Clash, vagyis összecsapás. Ezt akkor tudjuk aktiválni, ha a két életerőcsíkunkból az egyik már lement, és persze van elég töltöttség a super-meterünkben. Ha aktiváljuk a Clash-t, az rögtön megszakítja az ellenfél kombóját, és ilyenkor mindkét küzdő félnek fel kell áldoznia valamennyi energiát a super-meterből – a poén az, hogy mindez titokban történik, a másik nem látja, hogy mi mennyit nyomtunk bele. Amennyiben sikerül megnyernünk az összecsapást, akkor némi életerőt nyerünk, annak függvényében, hogy mennyi energiát használtunk fel, míg ha elveszítjük az ütközetet, akkor természetesen életet veszítünk – ezúttal már annak függvényében, hogy az ellenfelünk mennyi energiát fordított a dologra. Alapvetően egy érdekes mechanizmusról van szó, ami képes egy extra taktikai réteget hozni a játékba, hiszen folyamatosan meg kell gondolnunk harc közben, hogy mennyit tartalékolunk a super-meterből. Cserébe viszont néha kicsit meg tudja akasztani a harcok folyamatosságát, azonban mindkét fél csak egyszer lőheti el egy meccs alatt.


A pályákon találhatunk néhány interaktív elemet, melyeket felhasználhatunk (potenciálisan sebzésre), és érdekes, hogy a különböző típusú karakterek különböző módon veszik hasznukat ezeknek – így más eredményt kapunk például Bane-nel, vagy Jokerrel. A pályák néhány pontja ráadásul rombolható is, illetve áttessékelhetjük ellenfelünket bizonyos pontokon, hogy az látványosan, pár repülőgépet felrobbantva, tíz emeletet zuhanva, különböző dolgokat összetörve landoljon máshol, és folytatódjon a küzdelem. Ezek szintén képesek néha kissé feleslegesen megakasztani a bunyó tempóját, már csak azért is, mert tényleg hosszúak tudnak lenni – ugyanakkor viszont megadják azt az érzést, hogy itt tényleg közel sebezhetetlen szuperhősök harcolnak.


A sztorin kívül van még egy gyakorló módunk, ami főként csak az alapokat tanítja meg, de mivel az Injustice alapvetően nem egy félelmetesen összetett cucc, kísérletezéssel, illetve az adatbázis nézegetésével előbb-utóbb rendesen ki lehet tapasztalni. A Battles mód jelenti itt az arcade-et, annyi csavarral, hogy az elejétől a végéig több úton juthatunk el, melyek különböző módosítókat jelentenek – például azt, hogy véletlenszerűen kapunk karaktert minden alkalommal. Végül pedig itt van a Challenge Tower helyi megfelelője, a S.T.A.R.S. Labs, ahol mindenféle, sokszor elég fárasztó minijátékban kell részt vennünk – olykor egy macskával fogunk átkommandózni egy múzeumon, olykor pedig rakéták elől fogunk elugrálni, mert miért ne.


A multiplayer a szokásos mederben folyik, játékos-játékos elleni mérkőzésekkel, King of the Hill, vagy túlélő jelleggel, illetve természetesen belevethetjük magunkat ranked mérkőzésekbe is. Érdekes, hogy a verekedős játékok fejlesztői elég nagy eséllyel nem képesek rendesen megvalósítani a netkódot, és itt is ez a helyzet: ugyan jobban áll az Injustice, mint a Mortal Kombat a maga idejében, de még mindig nem tökéletes. Szintén elég nagy hiányosság, hogy nem rögzíthetünk visszajátszásokat, és nem tekinthetünk meg mérkőzéseket utólag, pedig jó eséllyel így lehet a jobb játékosoktól ellesni trükköket – így viszont marad, hogy közvetlenül nézzük a mérkőzéseket.


Az Injustice nem szakadt el a gyökereitől: a Mortal Kombatra jellemző lassan, súlyosabb harci stílust képviseli továbbra is, és ezt kiemelkedő hangulattal és körítéssel próbálja eladni. Nem bánjuk, mert az anyag mindenkinek élvezetes lehet, újoncoknak és haladóknak egyaránt. A sztori persze azért inkább megmosolyogtató, mint komoly, a grafika pedig körülbelül úgy fest, mint a jelenlegi konzolgeneráció első játékai, de még talán ez a legkevesebb. Kevés a minőségi verekedős játék, ami pedig jön, azt meg kell becsülni. Mi pedig becsüljük az Injustice-t.

Kapcsolódó cikk

103.
103.
Hidalgo
Nekem ez most az első ilyen bunyós játékom, a páromtól kaptam karácsonyra :)
Még amatőr vagyok, medium fokozaton is elvernek. Szerintetek mennyire kell belejönni, hogy aztán élvezetes legyen a story-mód? (azzal még most várok)
Köszi szépen!
97.
97.
Sanyeszpaloc$
#93: Batgirl, General Zod és Scorpio szintén csak egy felvetés mint az hogy Ed Boon megkérdezte hogy Martian Manhunter vagy Prof. Zoom legyen dlc és MMhunter-t szavazták meg, de ettől még lehetséges csak nem szentírás
Én őszintén Martian Manhunter-t, Zatanna-t és Brainiac-et látnám szívesen DLC-nek
94.
94.
Mr. Wagner
#93: Scorpionra szükség van! Itt az ideje, hogy újra a ribancává tegye a DC univerzumot. :D (no offense)
93.
93.
Inferno
sztem egy elég jó kis játék lett igaz h a story gyenge de ez egy bunyós játék igazából azok alá nem is kéne story! Nekem csak annyi problémám van vele h olyan jelentős karaktereket hagytak kim belőle amiket nem szabadott volna pl: Martian Manhunter(oké ott lebeg az egyik pályán de hát csak az igazság ligájának az oszlopos tagja, Darkseid ő is ott van egy pályán de ő meg a number 1 enemy az igazság ligában +Brainiac,Black Canary, netán Robin, Gorilla Grod és Black Mantha, és még a Kék Bogarat is megnéztem volna benne és ehelyett mit kapunk dlc-be Lobo (oké ő kell is), Batgirl, General Zod, és Scorpio (Mk) bár ez nem biztos de náluk vannak fontosabb emberek is!!! :D
92.
92.
Yetikee
#90: Köszönöm szépen:) egyébként ps de a lényegen nem változtat
91.
91.
rics92
#89: Tutorial-t érdemes kitolni ;)
90.
90.
rics92
#89: Ha boxon tolod, akkor az adott map legszélén: a karakter irányával ellentétesen a bal analógot tolod+A gomb
89.
89.
Yetikee
Ki tudja, hogy lehet átütni az ellenfelet egy másik maprészre ?
81.
81.
Cuppak
#78 sírás az túlzás, persze.. szeretnénk ha lenne pár konzol játék PC-n, de gondolom ti is konzolon.. :), nincs nagy bajom a konzol exkluzív játékokkal, jók, de nagyon overrated játékok, közel sem világmegváltóak hogy az emberek ne legyenek meg nélkülük.
79.
79.
trion96
Nem értem mi a lóf@szt vitáztok! Aki az rpgket, mmokat szereti meg a többi pc játékot az úgyis pcn játszik. Aki meg konzol exclusivokat az úgyis konzolt vesz. Miért akarjátok meggyôzni a másikat h neki mi a jó?
70.
70.
Belerofon
Azért kíváncsi lennék itt a vitázók életkorára.(teljesen mindegy,ki mi mellett tart ki)
Lehet elszomorodnék,ha megtudnám...Az még tök rendben lenne,ha tizenévesekről lenne szó.
65.
65.
adam6751
59.
59.
Yetikee
Megvettem a Red Sonos kiadást, nem vagyok nagy fun, életem első verekedős játéka de nekem nagyon bejön. A többrétű és interaktív környezet nagyot dob a játékon!
55.
55.
adam6751
#51: " Igazán szánni való hozzáállás, még ha tudnád is hogy miből maradsz ki emiatt, akkor se tudnád felfogni. Így aztán mehetne heteken át a felsorolás a PC exkluzív játékokról, akkor sem érnénk célt."

Én utána néztem és...hiába próbálsz érvelni. Egy normális konzolos tudja miről marad le. Én utána néztem a 2013-as felhozatal egy részének és egy sem tetszik.

http://www.ign.com/articles/2013/01/18/50-pc-exclusive-games-in-2013

Erről mehet a vita évekig, akkor sem tudsz ellenérvelni a másiknak, mivel nyilván az igényeinknek megfelelően választunk platformot. Szóval egy fikarcnyit sem fogott meg a PC-s felhozatal. Na jó, ott volt a Witcher 2. De aztán kiadták xboxra. Viszont az jobb PC-n. Meg a Skyrim is.
53.
53.
adam6751
#50: " amíg pc-s játékokat nem ismersz és casual consol játékokkal játszol addig szerintem maradj csöndben, menj máshova trollkodni, mert szerintem a hülyeségedet már mindenki unja.. :)"

Hiába jössz a PC-s címekkel. Egy ez konzolost nem érdekli. És ez fordítva is igaz, csak mikimuse barátunk nem tudja...
52.
52.
kamgecam
Huh,nem unjátok még a mértgetést,olyanok vagytok mint a dedósok!
Kinek jobb a matcboxaaaa,vagy gijoe-ja!
Kezdem magam úgy érezni mint az oviban!(tisztelet a kivételnek)
50.
50.
Cuppak
#43 ember, amíg pc-s játékokat nem ismersz és casual consol játékokkal játszol addig szerintem maradj csöndben, menj máshova trollkodni, mert szerintem a hülyeségedet már mindenki unja.. :)
47.
47.
Bl4nco
hát mondjuk aki ezt megveszi annak rajongónak kell lennie akit nem nagyon érdekel a történet csak a bunyós része (mondjuk ez verekedős játékoknál alap)
42.
42.
gegory
Egy építő kritikával élnék. Ha szabadna ajánlanom a cikk írójának az előzmény képregényt. Mert kicsit bugyutának hangzik amit leírt az előzményekről és a motivációról. De a többi jó.
40.
40.
randall13
#38: Nem kétség, de létezik azokon túl is élet.
30.
30.
trion96
Demot próbáltam, de nem tudtam vele 10 percnél többet játszani. Nem hiszem h a játékkal van a gond, inkább csak nem az én mûfajom
27.
27.
metercsiken
Én már az első videóknál láttam, hogy nekem ez majd kell! : )
És ez nem is változott.
( bár nem vagyok az a "verekedős játékos", de ez tetszik )
A pontszám sem rossz, az online negatívum pedig nem foglalkoztat!
25.
25.
Mr. Wagner
Imádom, hogy az emberek azon vannak kiakadva, hogy Supermannel játszani nem egyenlő a god mode-al, miközben félistenek, atlantisziak, mitológiai alakok, űrlények és mutánsok hada szerepel a játékban. Egyértelműen a legnagyobb hiba az, hogy nem egy ütéssel végez mindenkivel... Pláne ha már említette valaki a képregényeket. A képregényekben nem egyszer harcolnak a játékban szereplők is Superman ellen és nem mindig Sup' az aki győzedelmeskedik.

Aki "reálisabb" verekedős játékot akar, annak íme ez a gyöngyszem: http://www.youtube.com/watch?v=5DxiW1xwqLM
Ezután döntsétek el, hogy tényleg így lenne-e a jó. 2013 ide vagy oda.
18.
18.
Yanez
Gondoltam tobb, mint 9 pontot fog kapni, de ez is jo. Hamarosan beruhazok rea!
Csak sajnalni tudom azokat, akik a realizmust keresik egy ilyen verekedos jatekban. Arra ott az UFC, Fight Night meg a hasonlok.
17.
17.
Hangya5
#8 neked nem tud újat mutatni a sztori után?? hmm akkor megnézném, hogy te hány %-os combo-kat tudsz, mert akik mortalba elég profik voltak is ki kell tapasztalniuk, + practice stb. :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...