Battlefield 4: Naval Strike teszt

  • Írta: barackostej
  • 2014. április 15.
  • battlefield 4, dlc, pc, teszt
Link másolása
Igaz, egyes platformokon kisebb késéssel, de megjelent a Battlefield 4 harmadik DLC-je, mely a tengeri ütközetek világába kalauzolja el a játékosokat. Új pályák, fegyverek, jármű és egy klasszikus játékmód újragondolása is helyet kapott a csomagban.

Lassan fél éve már annak, hogy megjelent a Battlefield negyedik része (te jó ég, hogy telik az idő…) és szomorú, de még mindig azzal kell kezdenem a cikket, hogy a játék távolról sem hibamentes.  Sok apró probléma keseríti még mindig meg a játékosok életét, sőt néha egy-egy komolyabb hiba is felbukkan, mint a napokban felfedezett halhatatlanságot biztosító bug. De beszélhetünk tesztem alanyáról a Naval Strikeról is, melyet öt órával a megjelenés előtt toltak el egy héttel a fejlesztők, amit nem egészen volt korrekt lépés a részükről.  A készítők persze türelemre intik a játékosokat, de öt hónap nagyon sok idő és a fórumokat olvasva az látható, hogy sokan csalódásként könyvelték el a Battlefield 4-et és az EA kommunikációja ellenére a sorozat presztízsveszteséget könyvelhet el. Ez után az eszmefuttatás után azonban következzen végre a Naval Strike, lássuk sikerült-e kicsit szépíteni a DLC-vel.

A csomag a szokásosokhoz híven, új pályákat, assignmenteket, fegyvereket, járművet és játékmódot tartalmaz, a nevéből pedig sejthető, hogy ezúttal a tengeri ütközetek kapják a főszerepet. A négy új pálya ehhez igazodva a vízi harcoknak kedvez, gyalogosként pedig a kisebb-nagyobb szigeteken bonyolódhatunk konfliktusokba. A pályák trópusi elhelyezkedésüknek köszönthetően csodálatosan néznek ki, a Far Cry játékok legszebb pillanatait idézik meg és ehhez remekül asszisztál a Frostbite motor is, mely még mindig csodálatos látványt varázsol elénk konzolon és PC-n egyaránt. Egyetlen apró probléma van, hogy ezek a pályák sajnos nagyon hasonlóak. A Wave Breaken kívül, - mely egy tengeralattjáró bázison játszódik – minden helyszín egy üdülőparadicsomban kapott helyet és felépítésben nagyon hasonlítanak az alapjáték Paracel Stormjához, amitől kicsit elveszik az újdonság varázsa. Ezen kívül most is hiányoznak a hatásvadász Levolution elemek, mintha a DLC-kre kicsit kifogytak volna a DICE-os srácok az ötletekből.

A szigetcsoportokon összpontosuló harcok miatt kapunk egy új járművet is, mely egy légpárnás kétéltű. Talán a motorokhoz és quadokhoz lehetne hasonlítani, hiszen ebbe is két játékos foglalhat helyet és ez a jármű sem rendelkezik saját fegyverzettel. Nagyon jól lehet használni az elfoglalandó pontok közötti száguldozásra és kétéltű jellege miatt hasznos barátunk lesz. Öt új fegyver is helyet kapott a csomagban, - a revolvertől a DRM-en át a gránátvetőig van itt minden - és ha emlékeim és kutatásaim nem csalnak, egyik sem szerepelt még az előző részekben, így végre ezen a fronton is igazi újdonságokat köszönthetünk. Ezek mellett egy légelhárító aknát is kezelésbe vehetünk, melynek működését ezen a videón tekinthetitek meg.

A Naval Strike egyik legjobb várt újdonsága, a Carrier Assault játékmód, mely a Battlefield 2142 Titan módjának újragondolt változata. Talán a Conquest és a Rush játékmódok keverékeként írható le ez a mód: a játék első felében pontokat kell foglalnunk és megtartanunk, melyek segítségével rakétákat lőhetünk ki az ellenséges csapat anyahajójára, melynek így gyengül a páncélzata. A meccs második felében az így „feltört” anyahajókba kell beszivárogni és a Rush játékmódhoz hasonlóan felrobbantani a pontokat. Szórakoztató és érdekes játékmód, de kicsit talán sokat egyszerűsödött az alapokat szolgáltató Titan módhoz képest, de a játékosok sok tanácsot megfogalmaztak a fórumban, így javításokra és balanszokra lehet majd számítani.

Az eddigi DLC-k közül egyértelműen a Naval Strike a legjobb. A Carrier Assault nagyon szórakoztató, a pályák bár nagyon hasonlítanak egymásra, ettől eltekintve élvezetes rajtuk játszani és csodálatos látványvilágot biztosítanak. A kétéltű jármű, a friss fegyverek és a tengeri harcok végre kellő újdonságot biztosítanak, az assignmentek pedig a szavatosságon dobnak egy nagyot. Bár hibák még mindig akadnak szép számmal a Battlefield 4-ben, a Naval Strike újdonságaival kicsit enyhít ezeken további játékórákkal ajándékoz meg minket.

8 pont

Kapcsolódó cikkek

13.
13.
golgotha
#12: Tulajdonképpen nincs is battlefield 4 csak befejezett 3-as. Én amondó vagyok a bf 4 megéri inkább, azért többet tud mint a 3, szebb is, mostmár csak a killcam buggal találkozom gyakran, egyébbel nem, az meg nem vészes. A DLC-k jobbak mint a a hármas dlc-i, sokkal több moddolási lehetőség minden téren stb stb...apróságok amelyek jobbá teszik. Szóval én a bf 4-t ajánlanám.
12.
12.
MrZombieEater
Szerintetek a Battlefield 3-at vagy 4-et érdemes megvenni? Az árat is figyelembe véve. Megéri sokkal többet fizetni a 4-ért? A hárommal még sokan multiznak?
11.
11.
Raam989
Nagyon sajnálom, hogy ennyire bugos ez a játék. Baromi szép, hangulatos meg minden, de egyre jobban elmegy a kedvem tőle. Pedig tényleg nagyon jó megoldások vannak benne, hogy egyet említsek példának ott a víz hullámzásának szimulálása. Ugye a csatamezőn minden játékosnál ugyan úgy mozog, hullámzik a víz, ezzel pedig a vízi csaták egy amolyan macska-egér játékká vállnak, ahogyan a hullámok fel és le dobálják a játékosokat, hol eltűnnek, hol előbukkannak. Ilyet nem igazán látni ebben a stílusban.
Mivel az fps kategória kezd kifulladni, már nem sok újdonságot lehet behozni, de az ilyen apróságok nagyon fel tudják dobni a játékot. Csak azok a fránya bugok ugye...
10.
10.
dannyka16
jokis DLC, de szeritnem aChina Rising jobb volt!
9.
9.
PolluxHUN
#8: nem csak normalon lehet! itt van pl egy costum server: http://battlelog.battlefield.com/bf4/servers/show/pc/07cb9948-4f79-46be-b6c5-334772041056/XI-XTREMEIDIOTS-com-EU-HARDCORE-MIXED-V-Map-S-LIMIT/
8.
8.
Panda HUN
De miért csak normál módban lehet játszani a carrier assault-ot????
7.
7.
Panda HUN
#3: Ha van még 360-ad vagy ps3-ad akkor javaslom a Battlestation:Pacific beszerzését...
6.
6.
siedrenn
#3: Hát, hajók klasszikus értelemben vett összecsapását egyetlen modern hadviselést leképező játéktól se várd. Manapság a tengeri hadviselés a rakétákról és a repülőkről szól. Abban pedig sok élvezetet nem találna kb. senki, hogy a rombolójával 100km-ekről lődöz rakétákat az ellenség hajóira.
5.
5.
GAMEROD
Nekem csak az Arma hozza az igazi háborús hangulatot. Ezek meg csak amolyan mese habbal háborúk.
4.
4.
trion96
Kicsit lemaradtam.
Szinte most jött ki a játék és már harmadik DLC? :D
3.
3.
Dkajari
Naval Strike.... Én valahogy nem erre számítottam. Nekem a tengeri hadviseléshez hozzátartozott volna, hogy HAJÓK csapjanak össze a nyílt tengeren. Nekem ez az igazi tengeri hadviselés. Erre mit kapunk? Kétéltű járműveket meg csónakokat. Fájt volna belerakni egy kisebb hadihajót ahonnan pl. annak tüzérségi ágyújával lehetne tüzelni az ellenséges célpontokra? A carrier assault nem rossz játékmód bár az nekem örök rejtély marad, hogy vajon egy kicsi mcom mégis, hogy tudja felrobbantani a hajó motorterét? Még csak akkorát sem robban mint obliterationban... Én konzolon játszok (ps4) így nem tudom élvezni ezt a játékmódot úgy ahogy a conquestet sem a brutális lagg miatt... Ezt a 8 pontot kicsit soknak találom maximum 6-5 pontot ér... Persze a mapok gyönyörűek meg minden de ez még nem garancia arra, hogy a játékmenet is gördülékeny. Mivel nyújtanak ezek a mapok többet mint pl. Paracel Storm? Mitől olyan "tengeri" ez?
2.
2.
HerodPK
Hatalmas hibának tartom ajátékban vagy ebben a kiegben a lustaságot , hogy keptelenek voltak egy bf2142 es szintu titant lerakni ehelyett kaptunk egy ratyi anyahajo belsot A-B robbantsd fel pontokkal. aki játszott a bf 2142 vel és ezzel tudja mirol beszelek , kis igényesség lehetett volna bennuk :( amugy viszont nagyon tetszik a dolog , de eddig a 2nd assault a legjobb :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...