A 2011-ben bemutatott Mortal Kombat egy igencsak hanyatlófélben lévő, több mint húsz éves történelemmel büszkélkedhető sorozatba lehelt új életet. A visszatérés egészen a sorozat gyökeréig, annak alapjáig nyúlt vissza, így a korábbi lúgosított Mortal Kombat-epizódok után ismét egy ízig-vérig brutális, véres, kegyetlen kivégzésekkel és csontropogtató mozdulatokkal színesített verekedős játékot kaptunk. A rajongók pedig vevők voltak a klasszikus elemekre, így kétség se férhetett hozzá, hogy az időben a kilencedik epizódnál huszonötévvel később játszódó Mortal Kombat X nem fogja dobni a csontropogtatós játékmenetet, lehetőség szerint a legmagasabb fokozatra pörgeti azt, ezzel visszaadva a szériának azt az energiát és szellemiséget, ami a '90-es évek közepén jellemezte. Az új rész megjelenése már nincs messze, így összegyűjtöttük az eddig bejelentett újdonságokat.
Kezdjük talán a legfontosabbal. A játék irányítása minden eddiginél áramvonalasabb lett, így ha nem is vagy rajongója a játéknak, de néha szívesen ragadnál kontrollert, hogy elgyepáld a haverokat, nem kell aggódnod, mert nem lesz szükséged arra, hogy minden apró kombót és kivégzést memorizálj. Aggódni persze nem kell, az irányításban rejlő mélységek ettől még megmaradnak, de a fejlesztők számára fontos volt, hogy az alkalmi játékosok számára is élvezhetőek legyenek az összecsapások. Például egyszerűsödött az egyes speciális mozdulatok előcsalogatása, így a sima ütés-rúgás helyett látványosabb párbajokban vehet majd rész mindenki.
Csakúgy, mint az Injustice: Gods Among Usban a Mortal Kombat X-ben is interaktívak lesznek az egyes arénák. Harc közben a fényesen csillogó objektumokat fel tudjuk majd kapni, mint például a hordókat, koporsókban fekvő holtakat, amelyeket aztán könnyedén hajíthatunk neki az ellenfélnek. Az Outland nevű piactéren például egy pici idős hölgyet használhatunk "lövedéknek". Az interaktív környezetnek köszönhetően sokkal hangulatosabbak, emlékezetesebbek a helyszínek, amelyek az előző résznél is sokkal részletesebbek, köszönhetően a PlayStation 4 és az Xbox One nyújtotta nagyobb teljesítménynek. Az egyik helyszín például egy kísérteties, titokzatos, köddel borított erdőben játszódik, ahol fák között átszivárgó holdfény fantasztikus hangulattal tölti meg az amúgy is feszült kezdőpillanatokat.
A Mortal Kombat X egyik legnagyobb újdonsága a karakterspecializációk színre lépése. Az új részben minden egyes harcosnak lesz háromféle harcstílusa, aminek köszönhetően új, speciális mozdulatokat, kombókat kapunk. Ez azonban lehetővé teszi, hogy kedvenc karakterünkkel olyan stílusban bunyózzunk, ami a lehető legközelebb áll hozzánk. A sorozat történetében nem most először vetik be ezt a lehetőséget, a 2002-es Deadly Alliance-ban ugyanis volt már lehetőségünk különböző stílusok és fegyverek között választani.
Skorpió három stílusa, a Ninjutsu, a Hellfire és az Inferno például egészen különböző lehetőségeket kínál. A Ninjutsut választva például a kardforgatás lehetősége nyílik meg, míg a Hellfire-ban alaptámadásokban a tűz lesz a legfontosabb kellékünk, az Infernóban pedig a tűzdémonok erejével lesz lehetőségünk minden irányból támadást indítani. Sub Zerónál a Grandmaster lehetővé teszi, hogy jégből csináljunk hasonmást, akit egyszerre használhatunk majd csaliként és fegyverként. Cryomancerként szintén jégből csinálhatunk fegyvert, amit lándzsaként vagy tőrként használhatunk, míg az Unbreakable esetében a védekezésen lesz a hangsúly. Az egyes variációk nem csak a képességekben, de a külsőkben is megmutatkoznak majd. Cassie Cage Hollywood variációja például napszemüveget visel harc közben, míg a Spec Ops módban fülhallgatót, amivel légi támogatást tud hívni.
Bármelyik stílust is választjuk, aggódnunk nem kell, minden karakternek megmarad a valós egyénisége, vagyis Skorpió továbbra is Skorpióként fog harcolni, de minden egyes stílusnak meglesz az előnye, a hátránya, a sajátos X-Ray mozdulatai és persze a kivégzései is.
A kampány, a lokális és online multiplayer mód mellett lehetőségünk lesz a Faction Wars játékmódban is szerencsét próbálni. Ebben a meta-játékban ötféle frakció (Lin Kuei, Black Dragon, White Lotus, Special Forces, Brotherhood of Shadow) közül választhatjuk ki a nekünk legszimpatikusabbat, hogy aztán többek között a naponta frissülő, heti lebontásban záruló, különféle kihívások teljesítésével, szorgos XP-gyűjtéssel segíthessük a csapatunkat. A kihívások lezárultával minden héten megkoronázzák a győztes frakciót, amelynek tagjai számos előnyben részesülnek, mindaddig, míg le nem taszítják őket a trónról. Fontos azonban megjegyezni, hogy nem kötelező a napi kihívások teljesítése, és úgy is támogathatjuk klánunkat, ha csak az egyjátékos móddal vagy az online szekcióval játszunk. A játékmód egyfajta közösségi funkciót hivatott betölteni, ami igyekszik hosszútávon magához láncolni a rajongókat, akik számukra kedves közösségben küzdhetnek újabb és újabb XP-ért.
Kapunk egy másik játékmódot is, a Towerst, amiben három különböző lehetőség közül választhatunk. A 2011-es rebootból ismerős lehet a játékmód, a "Living Towers" azonban egyfajta evolúciója a Challenge Tower módnak. A Quick Towerben öt nagyon rövid harcot vívhatunk, ráadásul itt óránként változnak majd a tornyok, így mindig új dolgokat tapasztalhatunk meg. A Daily Towerben (naponta fog változni) és a Premier Towerben (speciális alkalmakkal nyílik meg) pedig a periodikusan változó, szezonális, különböző csavarokkal színesített összecsapásokat vívhatunk, így ne lepődjünk meg, ha véletlenszerűen portálok nyílnak, légi- vagy villámcsapások nehezítik a dolgunkat (köszi Cyrax és Rain) vagy esetleg bombák hullanak az égből. A játékszabályok felrúgásának köszönhetően rengeteg különböző kihívásban lesz majd részünk.
Az új Mortal Kombat megjelenéséig már nem kell sokat aludnunk, s bár az új részben nagy valószínűség szerint nem fognak visszatérni a babalityk és a friendshipek, azért így is bőven lesznek érdekességek, mint például a különböző X-Ray mozdulatok, a brutality-k vagy a karakterkínálat, amiben nem csak új (D'Vorah, Cassie Cage, Ferra/Torr, Kotal Kahn), de régi nagy visszatérők (Johnny Cage, Kenshi, Reptile, Kitana, Kung Lao) is helyet kapnak. A Mortal Kombat X április 14-én jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra, PS3-ra és Xbox 360-ra pedig a nyáron érkezik.
Kapcsolódó cikk
Sportszerű embernek tartom magam. Így egy játékot, úgy szoktam kezdeni, hogy elmagyarázom a lefektetett szabályokat.
Ha íratlan van, akkor is.
Ha elfelejtettem, akkor úgy csinálok mint akinek nincs földje. Magamra vetek.
Most érted sokan azt hiszik Expert-en végigcsapják a ladder-t akkor már valamit tudnak...az online igazi emberek ellen semmit se ér :D
Akkor most mirôl beszélünk?
Mellesleg akkoriban az jó volt! Szerintem a Brutality Snes-en és Megadrive-on sokkal jobb volt az Ultimate-ben, mint a mostani verzio.
Mindegyikkel fejbôl jöttünk rá az uncsimmal, mert az akkori újság elírta a mozdulatot. Kung Lao Brutality kivégzése a mai napig a fejemben van. Nagy ütés, kis ütés, kis rugás, nagy rugás, védekezés, nagy ütés, kis ütés, kis rugás, nagy rugás, védekezés, nagy ütés....és a gép innentôl átvette...
Akkoriban nem volt Pause, majd megnézem a mozdulatot, mindent játék közben meg a WC-n tanultunk meg:)
Hiányzik az akkori feeling!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.