A Splinter Cell, az Assassin’s Creed és a The Division játékok munkálataiban is résztvevő Ubisoft Annecy szórakozásból kezdte készíteni a Steepet. Annecy városa a francia Alpok egyik gyönyörű völgyében fekszik, a fejlesztők így minden nap csodálhatják a hófödte hegyeket, és épp a Ghost Recon: Wildlandsen dolgoztak, amikor megszületett a nagy ötlet. Egy siklóernyős akciójelenet tervezésekor kinézve az ablakon egyszer csak elkezdtek arról fantáziálni, hogy ez játszódhatna itt is, aztán snowboardra váltva a hős lecsúszhatna a sziklás hegyoldalról. A srácoknak annyira megtetszett az egész, hogy azonnal elkezdtek róla egyeztetni a kiadóval, aki először nem rajongott a dologért. De aztán úgy volt vele, hogy miért ne? Csinálják meg!
A játék a Shaun White Snowboarding, az SSX és a Stoked által kitaposott utat követi. A világ legszebb tájain száguldozhatunk benne, egyre nehezebb hegyoldalakat hódítva meg, akár társaságban is. A közösségi funkciók nagy szerepet kaptak benne, a Steep egész területe egy játszótér, ahol barátainkkal tölthetjük az időt, közös lesiklásokon indulva, vagy egymásnak állítva kihívásokat. A hegyekben egymást érik a versenyek, vannak előre kitalált futamok, és játékosok által kreált kihívások is, sorra teljesíthetjük őket, vagy barangolhatunk szabadon. Őrült GoPro-videókat lehet forgatni egyedül vagy barátokkal közösen, amiket aztán megvághatunk, effektezhetünk és feltölthetünk a YouTube-ra.
A Steep múlt hétvégén zajlott zárt bétatesztje Európa síparadicsomait vonultatta fel. A háromnapos ingyenes túra alatt az ausztriai Tirol, a svájci Jungfrau, a Mont Blanc, a francia Aiguilles, az olasz Aosta-völgy és a játék által sejtelmesen csak Cursed Mountainsnek nevezett Albán Alpok nyitotta meg előttünk a lejtőit, a felhozatal csodálatos volt. Lehetett turistaházak és sífelvonók által határolt, épített sípályákon, és friss hó borította, érintetlen hegyoldalakon csúszni, sziklákat és fákat kerülgetve. A látvány fantasztikus lett, a csúcsokról hatalmas területeket látni be, sokszor hull a hó, süvít a szél vagy esteledik be, a különböző POI-k és versenyek közötti gyorsutazás pedig szinte töltési idő nélkül juttat el minket új helyekre, új kihívásokra.
A kihívások között térképes nézetben lehet válogatni. Lehet snowboardozni, különböző trükkökkel gyűjtve pontokat, aztán van sí-lesiklás, amiben ugyanezt kell csinálnunk, vagy egyszerűen csak időre teljesíteni a megadott távot, de találhatunk különlegességeket is, például azt, melyben egy meredek, sziklás vidéken a testünkre ható G-erők jelenik a megszerzendő pontokat. Igazi extrémsport-játékként pedig van benne siklóernyőzés, és wingsuit is. Előbbinél checkpointokon kell áthaladnunk időre, utóbbinál pedig szabadesésben kell teljesíteni a távot, olyan közel merészkedve a fákhoz és a sziklákhoz, amennyire csak tudunk.
Mindegyik játékmód izgalmas és jópofa, bár én szívesen láttam volna kétszer ennyit belőlük - aztán persze lehet, hogy nem néztem szét eléggé, vagy csak a bétában volt ennyi. Érdekesség viszont, hogy lehet saját kihívásokat is kreálni. Szabad kóborlásban csak ki kell jelölnünk egy indulási pontot, majd lesiklani a hegyről, és a végén megadni egy célt, aztán elmenthetjük az egészet, hogy más játékosok is kipróbálhassák. A megdöntendő csúcs az általunk elért eredmény lesz, de ugyanígy nekifuthatunk más alkotásának is, a dologról egy kicsit a Mirror’s Edge: Catalyst user-contentje jutott eszembe, jó az ötlet, és már a bétában is voltak szuperül kitalált futamok.
A kihívások teljesítéséért egyébként bronz-, ezüst- és aranyérem jár, illetve kapunk tapasztalatpontokat és pénzt is. A pontokat karakterünk használja fel szintlépésre, míg a pénzen különböző ruhákat, deszkákat vehetünk. Lehet új kabátot, nadrágot, kesztyűt, cipőt és sálat keresni magunkat, illetve vannak különböző vicces kiegészítők is, vehetünk magunknak például egész testes zsiráfruhát és szarvasfejet is, hatalmas agancsokkal.
A Steep kidolgozása egyelőre nem tökéletes. A grafika és a hangulat már most szuper, a bétában viszont láttam furcsaságokat, sajnos főleg olyanokat, amik pont a legfontosabb részt, a játékélményt árnyékolják be. A fizika nem tökéletes, néha a legkisebb talajegyetlenségek képesek minket kizökkenteni a lesiklásból, néha pedig hatalmasakat zuhanunk, vagy szikláknak csapódunk neki óriási sebességgel, mégse lesz semmi bajunk. A játékban van egy kis rásegítés a sebességre, ami azt eredményezi, hogy néha teljesen vízszintes terepen is egyenletes tempóval tudunk haladni anélkül, hogy hajtanánk magunkat, ami azért tud furcsán kinézni, viszont a legzavaróbb, hogy sokszor akadunk be kerítésekre, házakba. Ilyenkor egy menüből kell átváltani gyaloglásra, különben szerencsétlen emberünk sose szabadul ki, ha pedig versenyben vagyunk, akkor oda a pozíciónk, kezdhetjük az egészet elölről.
De bugos még az online mód is. A pályán lévő többi játékos sokszor lagol, vagy fagy be egy pontra, karakterén aztán simán átsétálhatunk, illetve láttam olyat is, hogy én fagytam be folyamatosan egy startvonalra. Minden újrakezdésnél ottmaradt az emberem szelleme - nehéz pálya volt, három különböző pózban tempózni kezdő emberrel állítottam szobrot bénaságomnak. De ilyen dolgok egy bétába beleférnek, amúgy is van még két hét a megjelenésig. Addig bőven ki lehet gyomlálni a bugokat.
A Steep összességében egy kellemes kikapcsolódást nyújtó, izgalmas és látványos extrémsport-játék lesz. A három nap alatt én jól szórakoztam vele, be kell valljam viszont, hogy nagyon euforikus hangulatba nem kerültem tőle. Jó volt lesiklani ezeken a gyönyörű tájakon, siklóernyőzni és wingsuitozni, az viszont, hogy csak ugrálok a kihívások között, és pontokat gyűjtök, hosszútávon annyira nem tud lekötni. Nem tudom, hogy a teljes verzióra milyen single player kampányt terveznek, de szükség lesz rá, hogy igazán emlékezetes élményt nyújtson. Aki lemaradt a zárt bétáról, az ne csüggedjen, a Steep november 18-21. között visszatér egy kis nyílt tesztre. Töltsétek, játsszátok, aztán döntsetek, hogy megéri-e a vásárlást.
A Steep december 2-án jelenik meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra. A hétvégén bárki kipróbálhatja.
Kapcsolódó cikk
A napszakvaltas mondjuk fura igy.
Freeben egy barátom kérdezte és neki lemértem, az alfában a legmagasabb csúcs amit elérhettél, 4600m. Én 3650m-ről csúsztam le úgy 200m-es magasságig, légvonalban 5 km volt a táv. Ez volt 10 perc.
A map 16x16 km-es, így lesz itt móka bőven.
Kifejezetten élveztem benne a csendet, mikor egyedül siklasz egy eldugott részen, ahol senki és semmi sincs. Csak a hó roppanása, a madarak csicsergése hallatszik.
Klasszikus napszakváltozás az ugye nincs, hanem a térkép bizonyos részein, adott napszak van. Viszont a napot tudjuk kalibrálni, azaz körbe tudjuk húzni, hogy honnan érjen minket a fény. Érdekes ötlet.
Az adott területeken a Dropzone-ok felkutatása is jó móka. Ugye az elején van pár egyszerű, amire gond nélkül rálátunk a távcsővel és 1km-en belül így aktiválhatjuk is. Viszont ha nem látunk rá, akkor oda kell jutni, gyalogosan pedig 100m-re meg kell közelíteni, hogy felszabaduljon. Így nyílnak meg a versenyek.
Kevésnek nem mondanám, összesen 95 DropZone vár felfedezésre, amivel megnyitunk 91 versenyt és 149 érdekes pontot (ez a bétában zárolva volt, uh. nem tudni ez mit takar, de gondolom ezeket fel kell kutatni).
A MAP amúgy 16x16km. A bétában ennek kb a fele zárva volt. A legmagasabb csúcsra em lehetett felmenni. Bár mi megoldottuk. Lehet venni 4000-ért 20 alkalmas helikopterjegyet, az bárhová elvisz! (lvl23 után végtelen alkalommal)
Így odaraktuk magunkat a MontBlanc csúcsára. Mozdulni amúgy nem tudtunk, mert akkor azonnal letiltott, de nézelődni csodás volt.
Legalacsonyabb pont 117m, legmagasabb pedig 6308m. Mondjuk efölött még lebeg egy ballon, amiből lehet ugrani.
Kedvencem egy 10 perces lesiklás volt, ahol csak a célt kaptuk meg, az odajutást úgy oldottuk meg ahogy akartuk. :)
Ket vegletet tudok elkepzelni. Az egyik a komolytalan de latvanyos gyors szeduletes ssx. A masik akkor legyen olyan mibt az eletben: allhak sorba lenn a felvononal, legyen tobbszaz ember, erezzem hogy el az egesz. Enelkul ez a ide oda ugralas csak szimpla "elvagyok" kategoria.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.