Sötét és nyomasztó thrillerrel tért vissza a NecroVision és a Painkiller: Hell & Damnation fejlesztéséért felelős lengyel The Farm 51. A Bandai Namco gondozásában megjelent Get Even egy rideg és kegyetlen zsoldos gondolatainak legmélyebb bugyraiba enged betekintést, Cole Black elméjében a valóság keveredik az emlékekkel - hogy mi igazi, és mi csak a képzelet szüleménye, azt már maga sem tudja követni.
A rejtély egy embert próbáló, titkokkal és veszélyekkel teli nyomozás formájában bontakozik ki előttünk. Hősünket irányítva ki kell deríteni, hogy mi történt a lánnyal, és főleg, hogy mit keres a fejünkben - a hangok egyre erősebbek, és azt mondják, mi tehetünk mindenről. Cole egy mobiltelefonnal és egy hétköznapi pisztollyal indul útnak, hogy megtalálja gyötrelmei okozóját, a játék a stílusát tekintve egy room search-elemeket felvonultató horror FPS lett, rengeteg rejtéllyel és megoldandó feladattal.
A történet elején még nem tudjuk, hogy mi történik velünk, és főleg, hogy mi vár ránk. Aztán lassan kitisztul minden. A nyomok egy gonosz nagyvállalathoz vezetnek minket, mérnökök és tudósok dolgoznak egy emlékeket felélesztő és újrajátszó virtuális valóság-szemüvegen, a Pandorán, a mi fejünkben is ez kavarhatta össze a gondolatokat, a rejtély viszont itt még nem teljesedik ki. Hamarosan fény derül a teljes igazságra, annak minden mocskos részletével együtt - csak éljük meg a fordulatot!
Telefonunk a kalandok során végig jó szolgálatot tesz. Kapunk rajta üzeneteket és hívásokat egy magát fel nem fedő, Red nevű alaktól, lehet bizonyítékokat fotózni és elemezni vele, van benne GPS, illetve sűrűn kell használnunk a hőkamerát, illetve a beépített az UV lámpát is. Az előbbi segítségével sötétben is láthatóvá válnak az ellenségek, vagy követhetjük a felforrósodott vezetékeket a megfelelő kapcsolószekrényig, míg az utóbbi lábnyomokat, és egyéb, szabad szemmel nem látható elemeket fed fel előttünk.
A játékban nem kell sokat lőnünk, nem fog egy hadsereg az életünkre törni, fegyver mégis lesz nálunk végig. A történet elején egy egyszerű 9mm-es és egy teljesen hétköznapi automata fegyver fogja megvédeni az életünket, majd ahogy haladunk előre, úgy kapunk egy különleges, csúcsmodern gépfegyvert is, minden kiegészítőjével együtt. A cucc komoly katonai fejlesztésnek tűnik, a sarkokon kidugva képesek vagyunk vele oldalirányban lőni, nekünk át sem kell lépni a küszöböt, illetve teljesen kompatibilis lesz mobiltelefonunkkal is, amit egy tartóval erősíthetünk majd rá, így felhasználva annak képességeit is.
A Get Even hangulata és játékélménye közepesnek mondható. A történet és a képi világ bár sötét, és tele van kétségekkel, azért nem fagyasztja belénk a lelket, ahogy az elmegyógyintézet sem ér fel mondjuk az Outlast egy kórházi folyosójával. Az akciójelenetek is gyengék, az ellenségek baromi kezdetlegesen animáltak, és a mesterséges intelligenciájuk is hagy némi kivánnivalót maga után, jó lett viszont a nyomozás és az aláfestő zene. A titkok megfelelő ütemben nyílnak meg előttünk, fenntartva végig az érdeklődésünket, míg az izgalmasabb részek alatt komolyzenei betétek vagy egyszerű hegedűszólók borzolják a kedélyeket.
A készítők négy éve mutatták be a játékot, a végeredmény viszont messze van attól, amiről kezdetekben beszéltek. Nem lett semmi a különleges, 3D scannelős pályatervezői eljárásból, teljesen kihagyták belőle azt a lehetőséget, hogy egy második játékos becsatlakozhasson a kalandokba az ellenség szemszögéből megismerni az eseményeket, illetve az Oculus Rift- és a PlayStation VR-támogatás is a kukában landolt.
A játékban elménk legmélyebb pontjaira utazunk. Aki szereti a rejtélyeket, és a valóságtól elrugaszkodó, szürreális, de mégsem okkultista shared-universe világokat, az tegyen egy próbát a Get Even végigjátszására. Nem ez lesz élete legjobb játéka, de néhány óra kellemes libabőrözésre azért lehet számítani tőle. Ilyen nyári, forró éjszakákon pedig nem is kell több az embernek.
A Get Even PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelenik meg. Mi Xbox One-on próbáltuk ki.
A lovoldozos vagy lopakodos reszek viszont rontanak a jatekon.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.