Szeptember 4-én indult a Battlefield V nyílt bétája, amit az előrendelők mellett első körben az EA Access- és az Origin Access-előfizetők próbálhattak ki, de két napnál többet nem kell várni arra sem, hogy a játék immáron feltételek nélkül megnyissa kapuit a nagyközönség előtt is. A Battlefield V az ingyenes teszthéten két pályával és két játékmóddal tárta fel előttünk a pokol bugyrait, a látottak alapján pedig azt már most kimondhatjuk, hogy ha a Battlefield 1 tetszett, akkor a Battlefield V-öt is imádni fogod.
A Conquest és a Grand Operations játékmódok a siker kulcsát jelentik, nem csoda hát, hogy a multiplayerre kihegyezett béta változat is ezeket vonultatta fel. Az első játékmód a klasszikus szabályok szerint működik. Hatvannégy játékos esik egymásnak két hadsereget képviselve egy nagy és sok változatosságot kínáló pályán, a feladat pedig az ott lévő stratégiai pontok - zászlók - elfoglalása, illetve megvédése. A győztes csapat az lesz, aki a legtöbb zászlót a legtöbb ideig tudja birtokolni, lenullázva ezzel az ellenséget, a csapatalapú taktikának pedig ezúttal is kiváló talajt ad a négyfős squadrendszer, ami respawnnál is társaink közelében tart minket.
A küldetés-orientált Grand Operations játékmódot a bétában két szinten is kipróbálhatjuk. Az Airborne szint egy inváziót dolgoz fel, melyben repülőgépekből kiugorva, ejtőernyővel kell érkeznünk a csatatérre, a feladat pedig a légvédelmi ágyúk megsemmisítése, a kijelölt bombák helyszínre szállításával és felrobbantásával. A Breakthrough szint ennek a folytatása. Immáron gyalogosként szemtől-szembeni csatákban kell áttörnünk az ellenség védelmi vonalait, bevéve végül a főhadiszállását is, míg a másik csapat feladata egyértelműen a védekezés, a fenti célok megakadályozása.
A klasszikus recepteket használja tehát a Battlefield V, aki ismeri a sorozatot, és játszott a korábbi részekkel, vagy akár a Star Wars: Battlefronttal, az itt is könnyedén ki fogja magát ismerni. A béta ezen a téren nem nyújt meglepetést, ami viszont már az első körben feltűnt, hogy a készítők rengeteget javítottak a töltési időn. A Battlefield 1-ben kínszenvedés volt kivárni, mire felépítette a játék a mapot, az V-ben viszont töredéke ez az idő, ami sokkal fogyaszthatóbbá, szerethetőbbé is teszi az egész játékot.
A helyszínek jók lettek a bétában. A mindkét játékmódban elérhető Narvik egy havas pálya, norvég kisvárossal és vasútállomással, melyet hosszában két oldalról szállnak meg az ellenséges erők, míg a tenger felőli részén kiégett csatahajók adják a panorámát. A pályának van nappali, illetve hajnali változata is, utóbbinál gyönyörűen cikázó északi fénnyel. A BF1-hez hasonlóan itt is dinamikus az időjárás, játék közben a Narvikon bármikor kitörhet egy hóvihar, drasztikusan lecsökkentve a látótávolságot, míg a másik, Rotterdam pályán a bármikor eleredő eső nehezíti a szemben állók dolgát. A holland nagyváros egyébként igazi urbánus helyszín lett, vannak rajta főútvonalak, apró sikátorok, és lerombolható hidak, míg az épületek egy nagy része szabadon bejárható.
Ha valami működik, akkor azon minek változtatni - ezzel pedig a DICE fejlesztői is egyetértenek. A srácok ennek megfelelően a karakterosztályokat is változatlanul hagyták, és a bétában ugyanazt a négy classt szerepeltették, amit korábban már megismertünk. Az Assault, a Recon, a Medic és a Support különböző fegyvereket és eszközöket vehet magához, illetve fejlődni is külön-külön tudunk velük. És ha már a karaktereknél tartunk, akkor említsük meg gyorsan a személyre szabhatóságot is. A készítők az ötödik részben minden korábbinál nagyobb teret adnak nekünk karakterünk csinosítására: ruhák, kiegészítők és testi beállítások garmadája áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy jól nézzen ki a harcosunk.
A kozmetikai kiegészítők karakterfejlődéssel és loot boxokkal érkeznek majd mindig, a DICE-osok pedig már most megígérték, hogy korábbi játékaikkal ellentétben a boxok immáron már csak és kizárólag a külső testreszabhatóságot fogják segíteni, a játékban nem nyújtanak majd semmi előnyt. De ugyanígy kaptunk ígéretet arra is, hogy nem lesz már több fizetős DLC, és így Season Pass sem, a jövőben megjelenő új kiegészítőket mindenki automatikusan megkapja majd, ingyen és bérmentve. Azért ez jól hangzik, nem igaz?
A béta már az első napon jó állapotban volt. A játék szépen összerakja a csapatokat, végig kiegyensúlyozott és jó volt minden harc, a barátokat pedig nem csak egy szerverre és oldalra, de még egy squadba is pakolja, kérdés nélkül. A szerverek nem dobálnak le, az irányítás és a célzás pedig egyenesen szuper, ráadásul tömérdek testreszabhatóság tartozik hozzá konzolon is. De bugokból sem volt sok: talán egy kis lagot, falon átkukucskálást, beragadó holttestet, meg animáció nélkül mozgó embereket láttam csak néha. De ez belefér egy ilyen környezetben.
A látvány az újhullámos DICE-címek stílusát követi. A játékteret mindenféle csili-vili effekt színesíti folyamatosan, az összkép brutális, a részletekben elmerülve viszont látni hiányosságokat. Xbox One-on kifejezetten csúnyának találtam a vizet, illetve a nedves vagy fényes felületekről visszatükröződő napfényt, míg néhány bunkerbe, vagy kiégett házba belépve egyenesen olyan érzésem volt, mintha visszamentünk volna a PS2-es időkbe. Néha gyönyörű, néha rettenetes: valahogy így lehet összefoglalni azt, amit láttam, bár ezen egy Xbox One X és egy PS4 Pro sokat tud javítani, hogy a PC-s minőségről ne is beszéljek.
Visszatérve a Battlefield V fícsörjeihez, érdekes újdonság a Tides of War rendszer. Ez nem más, mint a szinte már minden játékban ismert napi és heti challenge továbbgondolása, melynek keretein belül most a Shock Troops Chapter Event eseményen vehetünk részt. Az esemény lényege, hogy a két elérhető játékmódban különböző, előre kitűzött feladatokat kell teljesítenünk, ha pedig határidőre megvagyunk mindennel, akkor kapunk jutalmat is - jelen esetben egy bétateszter felirattal ellátott dögcédulát, ami átvihető a teljes játékba is.
A játékmenet a BF1-hez képest valamelyest felgyorsult. A katonák egy kicsit fürgébben mozognak, miközben megtartották a korabeli harcok hangulatához illeszkedő kimértséget és lassúságot, továbbá valamivel gyorsabb a respawn is, vagy legalábbis nem érezzük annyira elpocsékolt időnek a várakozást. Visszafejlődés viszont, hogy a hangok most nem sikerültek annyira jól. Nem könnyű még egy nagyon jó fülessel sem rájönni, hogy honnan jött a lövés, és milyen messze van az ellenség, vagy ki, milyen irányból közeledik felénk. Ez már csak azért is gond, mert az ingergazdag grafika miatt kiszúrni sem lehet őket olyan könnyen, így pedig félig vakon, félig süketen megyünk csatába - de felfoghatjuk azt is, hogy ez adja a kihívást. Végül is a háborúban sosem volt könnyű dolgunk.
Noha jelentősen már nem fog semmi változni a játék végleges megjelenéséig, az biztos, hogy szerverstabilitásban, a fegyverek kiegyensúlyozásában és matchmakingben még lesznek javítások. A készítők pont most tolták el az október 19-i megjelenést november 20-ra részben a Black Ops 4 és a Red Dead Redemption 2 megjelenése miatt, részben pedig azért, hogy több idejük legyen tökéletesíteni a játékot a rajongói visszajelzések alapján - és ebbe a bétateszt is bele fog tartozni. Úgyhogy ha valami nagyon tetszik, vagy épp ellenkezőleg, változtatnátok rajta, akkor a Battlefield V fórumai nyitva állnak a visszajelzések előtt.
A Battlefield V bétája az eddig látottak alapján kellemes órákat nyújt, izgalmasak és érdekesek benne a meccsek, bár rendkívül zavaró, hogy az Electronic Arts és a DICE be van rezelve, és ennyire behúzta a féket. A loot boxok rendbe rakása és az ingyenes kiegészítők szuperek lesznek, a megjelenés eltolása érthető dolog, de hogy a biztonság buborékában alig mernek újítani, az fájó pont. Persze vannak hírek meg ígéretek arról, hogy milyen lesz a játék és mennyivel jobban fogjuk élvezni az előző résznél, de ez a béta most egy biztonsági játék, nem nagyon több annál. Ettől függetlenül a Battlefield V szuper lesz, és érdemes nyomni most is -szeptember 11-ig még bárki kipróbálhatja a játékot.
A Battlefield V november 20-án jelenik meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra. A béta szeptember 11-ig érhető el, amit mi Xbox One konzolon próbáltunk ki.
Kapcsolódó cikkek
https://www.youtube.com/watch?v=-HU3xxEH5lE
Lehetnének olyan pályák ahol a sniper tiltott.
Az ellenséget is csak akkor venném észre ha lenne scope a fegyvereimen, ironsightal mindenki beleolvad a környezetbe.
2 meccs után már kapcsolom is ki.
BF1-el órákig tudtam játszani, ez teljesen lehangol.
Egyedül megnyeri a meccset, még szerencse hogy PC-n tolja és nem konzolon.
https://www.youtube.com/watch?v=UMIkHtzXl0A
https://www.youtube.com/watch?v=YZHyXv6CEio
Nem követem a vlogolókat.
Szinte az összes találat fejes nála, csíter a fiú.
https://www.youtube.com/watch?v=nuiZ9NSlTnk
Azt sajnálom hogy kb fél éve eladtam a BF1-et, néha betenném, de újra meg nem veszem már.
Hogy nem lehet átvinni a fegyverhangokat a BF1-ből, ezt nem vágom, mi ez a csattogós szar a játékban ?
Ellenséget nem lehet észre venni.
Meggyógyítani nem érdemes a másikat mert szarrá lőnek közben, engem egyszer élesztettek újra, azt mindenki rájött hogy nem érdemes mert ők is odavesznek.
Lövök két sorozatot és elfogyott a lőszer, mondjuk arra nem jöttem rá hogy tudom a sebzést magamon gyógyítani.
Minden ami jó volt a BF-ben kihajították belőle, mint valami impotens kezdő gyakornok fejlesztő brigád, nagyon felcsűrték az agyam ezek.
Elég lett volna alá tenni új pályákat, új fegyvereket és kész, hangok minden maradt volna a régi.
BF1-ben az a roham amikor a csapat elindul és támadja a pontokat, lihegnek a katonák, futnak a sárban, ordibálnak, tökéletes volt, erre kiadják ezt a futrinka utcát :(
Ezek a csattogó fegyverhangok hihetetlenül gagyik, 40 lőszerrel elindulni meg egy vicc.
BF1 köröket ver erre, ennek a végleges verzája is egy rakat xar lesz sajnos, pedig hittem bennük :(
Marad a RDR2 őszre.
Hónapok óta nem volt befizetve a plus most ezért hajlandó vagyok kipengetni 2 rugót.
A BF1-ben a hangok tökéletesek voltak, bízom benne hogy a véglegesben ezt is hozni fogják, sztem ők is tudják mik a gondok nem vakok és süketek.
És a kevés skulót is feltornászhatnák.
Látvány nekem, unalmas és túl csilivili. Egyszeruen nehéz észrevenni az ellenséget. Olyat, hogy bejelöld a csapattársadnak, az ellenfelet meg már nincs, helyette egy ,,DANGER,, jelzést tudunk elhelyezni a térképre. Nem sok segítség :/
Hangok, ha egyáltalán vannak ilyenek. 5.1re, medium hangfalakra (logitech Z906) állítva semmi nem jött át, hogy én egy háburúban vagyok. Nem volt térhatás feeling, a fegyverek ropogásai szegényesek, nincs dörrenés. Az ellenségek lépkedéseit nem lehetett hallani, se hóban, se fán, sehol.
Fornite építkezés. Most tényleg ez kell nekünk, hogy 3mp alatt 2météres homokzsákfalat építgessünk, köszi nem.
Sokkal többet unatkoztam 2 halál közt mint a BF1 alatt. Míg itt szenvedek(nyilván ha újraéleszetenek) vagy feladom 5mp erejéig utána még várnom kell 7mp et, hogy újra berakjon. Tehát durván az 13-15mp halálonként. SOK, megtöri a játékot.
Megértem, hogy eltolták ezt 1 hónappal, de szerintem ez is kevés, nagyon sok minden van amit itt még helyrehozni kell.
Lesz itt bukta
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.