Hihetetlen, de a Tom Clancy's The Division életútjának kezdete egészen 2013-ra nyúlik vissza, hiszen a Ubisoft az adott évi E3-on leplezte le a játékot, ami aztán a döbbenetes bemutatója után meglehetősen gyorsan vált közutálat tárgyává. A három évvel ezelőtti megjelenés előtti bétatesztek végül csillapították a kedélyeket, bár az is igaz, hogy a végleges termék közel sem olyan lett, mint amit az E3-as bemutató ígért. Ennek ellenére a The Division egy nagyon ígéretes új franchise-ként indult útnak, az eltelt évek alatt pedig rengeteget javított és finomhangolt rajta a Ubisoft Massive, ez pedig elég volt ahhoz, hogy komoly rajongóbázist toborozzanak maguknak a Strategic Homeland Division New Yorkban bevetett alvó ügynökei, akiknek ezúttal az Egyesült Államok fővárosában, Washington D.C.-ben kell rendet tenniük.
A játék zárt bétája túl sok lehetőséget nem kínált arra, hogy mélyebben elmerülhessünk a történetben, így mindössze annyi derült ki, hogy a fővárosban a rejtélyes vírus okozta káoszt valamelyest sikerült kihevernie a helyieknek, így mindenki arra törekszik, hogy új életet kezdhessen. A civil kezdeményezésre alakult helyi rendfenntartók azonban nem bírnak a fosztogató banditák, többek között a Hiénák csoportjával, így segítségül hívják a Strategic Homeland Division New Yorkban már sikeres küldetéseket teljesítő ügynökeit, akiknek lényegében az lesz a feladata, hogy kipucolják a város utcáit, és felszámolják a titokzatos droglaborokat.
Amiben biztosan mást nyújt a folytatás, az a játék helyszíne és annak hangulata. Elhagytuk New York fagyos téli időjárását, szűk, sötét, vészjósló utcáit. Helyette Washington D.C.-be tesszük át a székhelyünket, ahol a jobb klímának köszönhetően már nem kell attól rettegnünk, hogy a jéghideg téli éjszakában bóklászva halálra fagyunk. A lepusztult városi környezet ugyan most is megmaradt, de a természet több helyen is visszahódította azt, amit régen elvettünk tőle. Dús füvekkel és fákkal borított vidékek, hatalmas, nyílt terepek jellemzik a The Division folytatását, igaz, a játék kezdeti pillanatai után azért gyorsan világossá válik, hogy itt is inkább a város utcái között fogunk kószálni, és az bizony erős hasonlóságot mutat az első részben megismert hangulattal.
Ahogy tulajdonképpen minden más is ismerős lesz. A játékmechanikai elemek, a tevékenységeink például első ránézésre semmit sem változtak, illetve fejlesztéseink terén sem kaptunk markáns változásokat. Sajnos a technikai problémákat is megörökölte a folytatás, legyen szó a hálózati problémákról, a matchmaking nehézségeiről vagy éppen a borzasztó grafikai csúfságokról. Megmaradt a förtelmes popup-hatás, olykor pedig az is előfordult, hogy egy épületet megmászva, majd letekintve az utcára, konkrétan eltűnt alólunk minden. A csaták közben a fegyverropogás hangja rendszeresen recsegett, ezzel garantálva, hogy a hetet a fülészetnél kezdjük. Még mindig iszonyúan nehézkes társakat találni egy-egy küldetés erejéig, illetve hiába tudunk most már gyakorlatilag egyetlen gombnyomással segítséget hívni (a rendszer jelzi, ha valaki gondban van, és azonnal csatlakozhatunk az ő küldetéséhez), az állandóan bemondott hívószó egy idő után iszonyúan idegesítővé válik.
A harcrendszer viszont az alapok meghagyása ellenére alaposan megújult, igaz, az adaptálódás itt sem fog gondot okozni. Az első rész egyik legjobb megoldása a karakterünk elképesztően fluid irányítása volt. A harcok közben könnyedén tudtunk pozíciót váltani, fedezéket keresni. A gond inkább az volt, hogy erre nem voltunk rákényszerítve. Most viszont muszáj lesz folyamatosan mozgásban lennünk, új pozíciókat felvennünk, mert egyrészt a banditák tagjai végig arra törekednek, hogy bekerítsenek és lehetőség szerint hátba támadjanak. Másrészt pedig már nem látszik minden rosszarcú felett az őket jelölő ikon, így nemcsak, hogy nem tudjuk felmérni, valójában mekkora ellenállásra számíthatunk, de a harc közben is könnyebb lesz megfeledkezni az ellenséges egységek pontos létszámáról, így könnyedén érhet majd minket meglepetés. Ezúttal a mordályok kategorizálása is jobban elkülönül, tényleges különbségek vannak most már a közelharci, illetve a közepes és nagyobb távolságra szánt fegyverek között.
A fejlesztési lehetőségeink is kibővültek. Most is rengeteg opció közül választhatunk majd, viszont nem az alapszintű képességet fejleszthetjük tovább, hanem úgynevezett variánsokra tehetjük le a voksunkat. Például a lőtoronyt aktiválva később lehetőségünk lesz kétféle változatban továbbfejleszteni azt, és az egyik többek között a távolabbi célpontokra lesz alkalmas. A drónunk esetében is választhatunk majd, hogy minket gyógyítson, vagy a lőtornyot javítsa meg, de ha ez nem fekszik a mi stílusunkhoz, akkor akár kisebb szőnyegbombázással is megkínálhatja a banditák tagjait. Jópofa megoldás, hogy most már parancsot is adhatunk például a lőtoronynak, így egyetlen gomb lenyomásával megmondhatjuk neki, éppen melyik célpontot célozza meg és szedje le vagy tartsa fel.
A tennivalók köre is ismerős lesz, igaz, azért akad itt is némi változás. Ezúttal a Fehér ház lesz a központi bázisunk, ezt kell majd fejlesztenünk. Most is különböző szekciókat kell aktiválnunk, hogy többek között kraftolni vagy fejleszteni tudjunk. Ehhez megfelelő szakembereket kell toboroznunk, akiket többek között az úgynevezett erődítményekben felvett küldetésekkel tudunk majd elérni és elcsábítani. Az erődökben amúgy szintén rengeteg feladatunk lesz és természetesen ezeket is fejleszthetjük majd.
Az az igazság viszont, hogy a The Division 2 bétája nem sokat mutatott a teljes játékból, és amit kaptunk, az is eléggé ismerős volt. Szuper, hogy az ellenfelek már nem nyelik szivacsként a lőszert, és a harcrendszer módosításai is ígéretesek, mert így végre taktikusabbá váltak az összecsapások. Bevezetésre került az armor-rendszer, de egyelőre ennek lényege nem ütközött ki markánsan. Minden más viszont ugyanannak tűnik, miközben az első rész bosszantó hibáitól sem sikerült maradéktalanul megszabadulni.
Ugyan van még hátra egy hónap a megjelenésig, de nem vagyok benne biztos, hogy még egy problémás rajtot elbír a sorozat, ráadásul kihívó is akad bőven majd a hónapban, nem biztos, hogy ilyen minőségű játékra a premier napján ráharapnak a rajongók. A The Division is hónapok munkájával lett később nagyon élvezetes, csak addigra lehet, hogy késő lesz: amit most láttunk, az a rajongóknak elegendő lehet, de új játékosokat nem biztos, hogy be tud majd rántani a The Division 2.
A The Division 2 PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelenik meg március 15-én. A zárt bétát Xbox One-on próbáltuk ki.
.
Kapcsolódó cikkek
A 2. részt már nagyon várom. Aki szeretne esetleg multizni PCn, az nyugodtan írjon rám :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.