F1 24 teszt

Link másolása
Értékelés 6.0
Habár idén nem kapott történet módot az Codemasters-féle F1-játék, azért pár jól hangzó újdonságot ezúttal is sikerült a játék dobozára ráírni. Az új karrier mód és irányítás ígéretesnek tűnt - lássuk, hogyan sikerültek!

Teljes mértékben átérzem az menetrendszerűen megjelenő sportjátékok fejlesztőinek problémáit: nekem csak cikket kell kanyarítanom az évente megjelenő Forma 1-es a címekről, de így ötödik-hatodik alkalommal már nagyon nehéz olyan frappáns bevezetőt írni, amiben ne ismételgetném önmagamat. Hát még milyen nehéz újdonságokkal megtölteni egy több mint 10 éve futó sorozatot, amiben komoly változtatásokat csak akkor lehet eszközölni, ha maga sportág is szabálymódosításokon esik át. A készítők becsülettel próbálkoznak minden évben, azonban a forradalmi újdonságként reklámozott funkciók egyre inkább tűnnek jól hangzó marketing dumának, semmint valódi újdonságoknak. Az idei epizódból kimaradt a tavaly rendkívül szórakoztatóra sikerült sztoriorientált Braking Point, cserébe azonban érkezett egy új karrier mód, valamint ezúttal jobban belenyúltak az autók kezelhetőségébe a fejlesztők.

Kezdjük az előbbivel: kapunk egy új karrier módot, ahol az eddigiekkel ellentétben nem egy csapat működését kell menedzselnünk, hanem egy pilóta karrierjét. Az ilyen módoknál megszokott létrehozható egyedi karakter mellett, akár egy létező pilóta felett is átvehetjük az irányítást, de F2-es versenyzőket és Forma 1-es legendákat is elindíthatunk. Jópofa, hogy akár Sennát vagy Schumachert is próbára tehetjük a modern korban, bár a dolog abszurditásán kívül gyakorlatilag semmit nem változtat meg a karrier mód működésén. Annál is inkább, mert ez a versenyzőknek szóló karriermód igazából egy némileg átalakított és jócskán leegyszerűsített változata az alap játékmódnak. A legnagyobb újdonság, hogy az általunk választott pilóta képességei szintet lépnek és fejlődnek, így minél jobban versenyzünk, annál jobb ajánlatokat kapunk más csapatoktól.

A szintlépés természetesen egy látványos animációkkal és hatalmas számokkal teli képernyőn történik a versenyek után, ami az erre fogékony játékosokat egy ideig talán lefoglalja, ha azonban nem vagytok a virtuális számok és rangok megszállottjai, nem biztos, hogy értékelni fogjátok ezt a szintlépősdit. Ezen kívül azonban nem igazán mondhatni, hogy tartogatna akármilyen izgalmat ez az új mód. A különféle csapattagoktól kapott kihívások unalmasak és egyszerűek, a versenyek során kapott challengek pedig annyira véletlenszerűek, hogy néhol egyszerűen nem éri meg őket teljesíteni, mert rosszabb helyzetbe hoznak minket a futam során. Volt például. hogy arra kért a mérnököm, hogy fogyasszam el az ERS 70 százalékát a következő körben, miközben amúgy két és fél kör van hátra és épp két autó is egy másodpercen belül üldöz – jól kitoltam volna magammal és pozíciókat buktam volna ha belemegyek ebbe.

Hasonlóan nehéz mit kezdeni az új irányítással, mely a tavalyi finomításokhoz hasonlóan ezúttal is szép reklámnevet kapott: EA SPORTS™ Dynamic Handling. Elvileg teljesen újraírták a rendszert és másképp reagálnak a gumik, valamint az egész felfüggesztés is. Mivel nincs kormányom, így csak a kontrolleres irányítással kapcsolatban tudom elmesélni tapasztalataimat, ami igazából annyi, hogy hatalmas változásokat nem észleltem - a versenyautók könnyebbnek és egyszerűbben manőverezhetőbbnek tűnnek picivel. Nem vagyok benne biztos, hogy a játékosok nagy része észrevenné a változásokat, ha nem kapta meg volna ezt a hangzatos nevet. Az esportolók beszámolói alapján szörnyűséges irányba változott a játék irányíthatósága, és én ezt feltétel nélkül el is hiszem nekik, kontrollerrel azonban nem sokat észlelni ebből. A gumik hőmérséklete sokkal jobban számít, mint eddig bármikor, valamint a kopás is jobban érezhető, de a hardcore szimulátorok rajongói azért továbbra se itt keressék az új kedvencüket.

Az idei F1 játék talán leglátványosabb újítása, hogy itt-ott kapott némi grafikai ráncfelvarrást a széria. Több pálya – Spa, Jeddah, Silverstone, Quatar – vonalvezetését és grafikai megvalósítását is frissítették, így az említett helyszínek valósághűbbé és szebbé váltak. Hála a jó égnek végre a pilóták arcait, mozgását és animációit is átdolgozták, így az átvezető videók végre normálisan mutatnak, valamint rengeteg új kameraszöget és jelenetet is belecsempésztek a játékba – sőt, a futam utáni pillanatokban a saját hangjukon szólalnak meg a pilóták a rádióban. Új szövegeket és kommentátorokat is kapott a játék, amiket véletlenszerűen cserélget a versenyek során – ez határozottan jót tesz a körítésnek.

Amire végre ráférne már egy kis update az a versenyszimuláció. Sokat javult ilyen téren a játék a generáció hajnalán, azonban azóta mintha egy helyben topogna. Még mindig rengeteg stratégiai bakit követnek az AI által hajtott versenyzők, így továbbra is gyakran sikerült nekik rossz gumikat választani (száraz helyett pl intert), de a biztonsági autós fázisok is rendre összezavarták őket.

Apropó biztonsági autó: ha valóságnak megfelelő mennyiségű safety cart szeretnénk látni, akkor továbbra is érdemes a sűrűbbre állítani – az alapbeállításon elég ritkán bukkan elő még városi pályákon is. Egy normális oktató vagy tesztelős játékmód még mindig hiányzik a játékból, hiszen elég béna, hogy még mindig külsős oldalt kell igénybe venni ahhoz, hogy be tudjuk lőni a köridejeink alapján milyen szintű AI-t érdemes beállítani. És ha már itt tartunk: igazán el lehetne felejteni már ezt a 2000-es évek sportjátékaiból kölcsönvett lassú és ronda főmenüt, tavaly sem szerettük már.

Nehéz értékelni az idei F1 játékot, hiszen hangzatos funkciók ide vagy oda, határozottan kevesebbnek tűnik a játék a tavalyi, Braking Pointtal megtámogatott epizód után. Az új karrier jópofa újdonság lehet azoknak, akik már belefáradtak a régi játékmódba, de annyira sok munka azért nem volt benne, hogy emiatt kihagyhatatlannak nevezzük az 2024-es felvonást. Hasonlóan nehéz hova tenni a divatosan külön névvel ellátott új vezetési modellt, mely bár tartalmaz újításokat, ezek egy laikus számára lehetséges, hogy fel sem fognak tűnni kontrollerrel játszva. A többi újítás annyira kevésnek hat, hogy egy nagyobb patchben is elfért volna, így idén érdemes lehet inkább az akciókat vagy az EA Accesst megvárni a F1 24-hez – sőt azzal sem maradsz ki semmiből, ha átugrod a 2024-es epizódot.

Az F1 24 PC-re, PS4-re, PS5-re, Xbox One-ra, valamint Xbox Series konzolokra jelent meg, Mi Xbox Series X-en teszteltük.

2.
2.
Merőkanál
Egy évtizede szinte ugyan az a látvány nem unják még odabent ? Egyszerűen így 2024 re sem sikerült egy új játékmotort alkotni ? Napokban került hozzám a Dirt 5 játékuk ami egyértelmű visszafejlődés !!!! A jővőben messze elkerülöm a Codmasters játékokat ami a mai napig nem tudott túllépni az Xbox 360 látványon maximum csak felbontásban javultak ami elkeserítő . . . .
a 6 pont nagyon jóindulatú én maximum 4 et adtam volna
1.
1.
Nothing
"EA SPORTS™ Dynamic Handling"

Vicces, hogy az EA milyen kreatív tud lenni, ha új nevet kell adni a semminek. :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...