A Sega tervei szerint 2024 Shadow éve, és ez meg is látszik a Sonic-franchise-on. Nemcsak a harmadik Sonic-film érkezik az idén, ahol végre feltűnik a tökéletes létforma is, de a pozőr karakter megkapta új, saját játékát is, ezúttal szoros összefüggésben Sonic egyik korábbi kalandjával. Ugyan a mozira még várnunk kell, a játék azért kárpótol minket. Ha nagyon röviden kellene fogalmazni, akkor a Shadow Generations egy olyan Sonic Generations, ami a Frontiers szellemi örököse, csak ezúttal a fekete sündisznóval a főszerepben.
Ha kimaradt volna a 2011-es játék, akkor kifejezetten jó hír lehet, hogy a csomag tartalmazza a Sonic Generations remasterelt verzióját. A franchise mai napig egyik legjobbnak ítélt játéka valójában egy nosztalgia utazással kevert vegytiszta Sonic-élmény. Nemcsak az eredeti, alacsonyabb és kerekdedebb Sonic-kal száguldhatunk az oldalnézetes pályákon, de a modernebb, immár poénokat durrogtató verzióval is játszhatunk, akivel a teljesen 3D-s szakaszoknak vághatunk neki. Minden világ két pályából áll, két világ teljesítése után pedig egy kötelező kihívásos szakaszhoz érünk, ahol 6 próba letudása után megnyílik a boss-szint. Ezek is, akárcsak az egyébkénti pályák is, a korábbi Sonic-játékokat idézik, célunk pedig kiszabadítani barátainkat és kijutni a fehér térből. Ezt a játékmenetet vette át a Shadow Generations, némi változtatással.
Kapásból a legjelentősebb, hogy egyetlen karaktert irányíthatunk, a másik pedig az, hogy a hub világ teljesen 3D-s, itt kell megtalálnunk a következő szinteket és kihívásokat, nem ritkán egy új képesség mögé rejtve. Az egyes szintek itt is hol 2D-s, oldalnézetes pályák, hol a még vadabb 3D-s verziók, csakúgy, mint a Sonic Generationsben. Mivel a gyűjthető képek, zenei anyagok és egyéb nyalánkságok nem a pályákon vannak elszórva, mint Sonic esetében, ezért a hub világban sokkal több időt fogunk felfedezéssel tölteni.
Maga a játékmenet nem tartogat nagy meglepetéseket, de mégis sikerült Shadow egyedi vonásait is belevinni a dologba. A Chaos Control nevű képességünk például remekül jön egy izzasztó vagy egyenesen lehetetlen szakaszon, amikor is egyszerűen megállítjuk az időt. A továbbjutáshoz szükséges képességeket sorban oldjuk ki, és ezek révén el is különül a voltaképpeni játékmenet a kék cimbora kalandjától, bár az őrült száguldás és a kaotikus platformer pályák itt is ugyanúgy megvannak.
Nemcsak a játékmenet, de a történet okán is érthető, hogy a két játék csak csomagkapcsolva érhető el, mivel a Shadow Generations a Sonic Generationsszel párhuzamosan történik, több ponton is kapcsolódik egymáshoz a két játék sztorija, sőt még Sonic is feltűnik az új játékban egy ponton. Nem kell semmi eget rengetőre számítani, de a franchise-t és a karaktert is kellően elmélyíti a történet. Shadow a Sonic Generations kezdetén azon az űrállomáson jár egy anomália nyomában, ahol „született”. Itt keveredik bele a Sonic Generationsből ismert téridő anomáliába, és lényegében a korábbi Sonic-játékok pályáinak újraértelmezésein kell átverekednie magát. De ennél is nagyobb kihívást jelent Shadow számára, hogy szembe nézzen a múltjával és eredetével.
Bár Shadow egy merőben eltérő karakter Sonic-hoz képest, attól még tévedés ne essék: a Shadow Generations egy ízig-vérig Sonic-játék, hiába kapunk egy rakás Shadow-specifikus képességet és egy komorabb történetet, maguk a játékmechanikai alapok ugyanazok: egyharmad ritmusérzék, egyharmad reflex és egyharmad pályamemorizálás a siker kulcsa. Végigmenni egy-egy pályán nem nagy kihívás, viszont S-re, vagy akár A-ra teljesíteni azt, na az már valami. Ez a könnyen teljesíthető, de nehezen tökéletesíthető játékmenet eredményezi, hogy a nagyjából 5 és fél órás story ellenére is könnyen bele lehet tenni ennek többszörösét is minden pálya minden útvonalának feltérképezésével és a gyűjthető tárgyak megtalálásával, hogy a hub világ teljes felfedezését és a story végén aktiválható nehezítést már ne is említsem.
Azért nem minden fenékig tejfel Green Hillben sem. Kapásból az irányítás, ami a Frontiers esetében is zavaró volt, itt is gyakran hátráltató, a hossz pedig valóban csak ennyi mindkét játék esetében, igaz, a történetben nem is feltétlenül van több. A remaster új átvezetőket, új karakterek kapott, sőt új mozdulatokat is használhatnak hőseink, viszont az eredeti játék egyik legjobb kioldható tartalma, az 1991-es eredeti játék portja, kimaradt a felújításból, a Shadow Generations esetében pedig egyáltalán nincs lehetőség pontbeváltásra.
Mindent összevetve egy stabil alapokra építkező játékot és egy remek felújítást is kaptunk, és ugyan itt-ott bele fogunk futni pár zavaró változtatásba, valamint egyszeri végigjátszásához kicsit rövidek a játékok, a kék sündisznó rajongóinak bizony egy remek gyűjteményként ajánlható a Sonic X Shadow Generations.
A Sonic X Shadow Generations 2024. október 22-én jelenik meg PC-re, Nintendo Switch-re, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re. Mi PlayStation 5-ön játszottunk vele.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.