Rush for Berlin

  • Írta: fojesz
  • 2006. március 16.
Link másolása
Értékelés 9.4
A hét elején lehetőségünk volt huzamosabb ideig próbálgatni a Stormregion új második világháborús stratégiáját, a Rush for Berlin-t. Eme apropóból tudtunk Nektek összeállítani egy újabb előzetest a hamarosan megjelenő programról. Természetesen erősen ajánlott elolvasni az első cikket is, lévén sok dologról csak felületesen ejtek szót, amely esetleg ott már elhangzott.
Gondolom, sokatok fanyalog a mai napig a rengeteg világégés alatt játszódó játék miatt, bár sorra jelennek újabb és újabb e témát feldolgozó csúcsgammák. Felvetődhetett sokatokban a kérdés, hogy minek még egy világháborús RTS, pláne a magyar illetőségű Stormregion-tól, kik már kettő ilyesféle programot is kreáltak. Fontos információként jegyezném meg ismét, hogy az RfB szinte gyökeresen különbözik majd a Codename: Panzers eddigi fázisaitól történeti, játékmeneti szempontból, sőt a fejlesztők és személyes tapasztalatok szerint a játék teljesen más játékstílust von maga után, mint a korábbi Stormregion RTS-ek.



A Rush for Berlin-ben három, egyenként hét küldetést tartalmazó kampány lesz: a szovjet, a nyugati illetőleg a német. A szovjetekkel illetve a nyugatiakkal célunk az leszen, hogy még a másik fél előtt elfoglaljuk Berlint – derülhet ki ez a címből is. A németekkel – a Storm szerint a legkeményebb hadjárat – meg kell védenünk ezzel szemben Németországot. Azoknak jelezném, akik elvből a németekkel próbálkoznának, hogy velük csak egy döntetlent hozhatunk ki végeredményként, nem nyerhetjük meg a háborút – a játék története azért ennyire nem alternatív, habár nem is a pontos történelmi hűség áll a középpontjában. A Panzers második fázisának jugoszláv bónuszkampányának mintájára, a Rush for Berlin-be is négy levezető misszió került, melyben a francia ellenállókat irányíthatjuk – a francia küldetések tényleg nagyon lazák lesznek, tekintve például, hogy mindössze egy jármű található a pályákon összesen. Persze a játék egészét illetően nem tökölhetünk majd, hiszen el kell foglalnunk – mintegy versenyt vívva a másik féllel – Berlint vagy meg kell védenünk azt: minden pályán igyekeznünk kell, hogy végül mi érjük el először Németország szívét. Teljesítményünktől függ majd, hogy milyen gyorsan haladunk előre, ezt vizuálisan is ábrázolni fogja a küldetések között látható Európa-térkép, ahol a szerint tolódnak előre a frontvonalaink, ahogy mi végeztünk a feladatokkal (természetesen ezzel egyetemben az ellenfelek vonalai is törnek előre). Ez alapján lehetőségünk nyílik arra, hogy újratoljunk rosszabbul sikerült küldetéseket, ha úgy látjuk, nem érjük el elsőként Németországot. A missziózás alatti helyzetjelentést elősegítendő helyett kapott egy kijelző a játékban, mely mutatja, hogy éppen miként állunk: középről indulunk, majd mutatványainktól függően eshet le és ugorhat fel ez a mutató – a jelző feltornászását ellenfelek likvidálásával, gyorsasággal, opcionális és titkos feladatok megoldásával érhetjük el.



Mint már említettem az RfB-ben hősök helyett tisztek (Officers) szerepelnek, kikre érdemes vigyázni, lévén tapasztalatot gyűjtve szintet lépnek és jobbnál-jobb képességekre tesznek szert. Természetesen a tisztek száma a pályán korlátolt, ám elveszítve egyet-egyet kérhetünk belőlük „utánpótlást". Ilyen képességek lesznek a tüzérségi támogatás vagy az előző előzetesben említett „Propaganda", ahol az ellenfél morálját rombolhatjuk különféle szórólapokkal – morálvesztés esetén a katonák pontatlanabbul lőnek, gyorsabban sebződnek. Végül a fejlesztők úgy döntöttek, hogy minden egyes alap egységet ellátnak egy-egy ilyesféle adottsággal. A sorkatonák mágneses aknákat dobálhatnak a tankokra, melyek hatalmasat sebeznek azokon. A mesterlövész új pozíciót kereshet magának, midőn egyszerűen „teleportál" egy általunk kijelölt helyre. A felfedezőjárgányok is hasznosabbak lesznek, ők kérhetnek felderítő gépeket, taktikai és szőnyegbombázást. Mint korábban említettem az új harcászati járművek jelentős részét a német – prototípus – csodafegyverek fogják kitenni: be kell valljam, mikor először találkoztam egy Maus-szal a tesztelés során, komolyan hátrahőköltem tőle. :) A nyersanyagként funkcionáló idővel tudunk egységeket gyártani majd a Panzers Domination nevű multiplayer mókájának mintájára. Megtudtuk, hogy ezúttal inkább a gyalogosoké lesz a főszerep, így a küldetések harminc százaléka lesz csupán harckocsis diadal, ám ezek hatalmasak lesznek: egyik csatánál körülbelül 120 tank mérkőzik majd meg egymással.



A mesterséges intelligencia kiválóan szolgál, a gépi ellenfeleknek okos megmozdulásai vannak: próbálják a legjobb egységeinket leszedni (tisztek, mesterlövészek), hogy nehezítsék dolgunkat. Ha kell visszavonulnak, helyezkednek. Semmi szokatlan butaságot nem tapasztaltam, az útvonalkeresés is megfelelőnek bizonyult. A játék egyszerűen meseszép, az alaposan felturbózott Gepard Engine odatesz a konkurenciának még több évesen is. Minden gyönyörűen ki van dolgozva, a modellek aprólékosak, a textúrák részletesek, a víz pedig egyenes a vizuális orgazmust hozza az emberre. A pályákra ekképp jellemző a változatosság és a szépség: nehéz elhinni, de még Párizst is szinte teljesen valósághűen modellezték le a srácok, így megleshetjük majd a Notre Dame-t és a Louvre-t is többek között, ha erre esetleg eddig nem volt alkalmunk. A több évszak még inkább lehetővé teszi a változatosságot: egyszerre fordulnak majd elő őszies, komor, illetve zord, rideg téli pályák, végül zöldellő növényekben gazdag tavaszi küldetések. Mindezért nem árt majd egy komolyabb vasat beszerezni, bár minimális gépigényként egyelőre az 1.7Ghz-es processzorral, az 512Mb RAM-mal illetőleg a GeForce 4-es videókártyával rendelkező alapkonfigurációt jelölték meg a fejlesztők, ám 1Gb RAM és egy 9700-es körüli kártya ajánlott lehet a szebb teljesítmény érdekében. Öröm az ürömben, hogy bár a Rush for Berlin számos újításon esett keresztül játékmenetileg a Panzers óta, azonban a kezelés nem vált komolyabb változtatások áldozatává.



Akinek hangulatilag bejött a Panzers valamelyik fázisa, az a Rush for Berlin-t imádni fogja! Mint említettem a játék messzemenően változatos a különféle pályáknak és küldetéseknek köszönhetően, ráadásul nem kicsit fognak ütni az átvezető animációk, melyek engem rendkívül megfogtak: volt szerencsém megtekinteni a szovjet kampány záróvideóját – s mivel nem célom lelőni a lényeget csak higgyétek el nekem, nem lesz semmi! Elképesztően komoly ütközetekre lesz majd lehetőségünk, az RfB komolyabb stratégiázást is megkövetel magának. Nagyban növeli a játék újrajátszhatósági faktorát a számtalan opcionális és titkos küldetés, melyekért megéri lesz újratolni egy-egy missziót, lévén a két szememmel láttam, hogy az egyes titkosított feladványok megoldását alapos keresés, s pályabejárás fogja megelőzni! Minden küldetés többféle módon oldható meg, így ismét van miért bizonyos missziókat újranyomni. Az újítások (tisztek bevezetése, egységgyártás, stb.) révén szinte kénytelenek leszünk elfelejteni Panzers-féle játékstílusunkat, mivel az RfB-t célszerű a tisztek használatával végigtolni, így lesz ugyanis a legegyszerűbb dolgunk. Persze nem feltétlenül szükséges ekképp gondolkodnunk, a Stormregion szerint simán lehetséges a korábbi játékok alapján szerzett képességekkel való végigjátszás.



Jelenleg a multiplayer módokat tesztelik bőszen a srácok, így erről nem tudok pontosabban közvetíteni. Pontjaink számát ismét feltölthetjük majd a GameSpy-ra, ám egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy csak egy későbbi patch letöltése után tehetjük ezt meg. Érdemes lesz várni a játékot, Panzers rajongóknak kiváltképp – akik kételkednének benne, hogy a második világháborús játékokba már nem lehet színt vinni, próbálja majd ki a programot, mert véleményük egyből megváltozik, ezt bizton állíthatom. Előreláthatólag április közepén jelenik meg majd egy kétpályás publikus demó, melyet szerverünkről is elérhettek remélhetőleg. Május 26-án debütál a játék – addig szórakozhatunk majd a demonstrációs változattal.

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...