The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth

  • Írta: InGen
  • 2003. október 23.
Link másolása
Értékelés 7.5
A Gyűrűk Ura napjainkban hatalmas népszerűségnek örvend, ami azt hiszem nem kétséges, hogy annak köszönhető, hogy a maximalista rendező, a hobbit külsejű Peter Jackson egy egészen kiváló filmet tett le az asztalra...

...a Gyűrű Szövetsége és a Két Torony képében, és valószínűleg nem történik ez másként a Király Visszatér bemutatójakor sem. Ezzel Tolkien fantasztikus világa azokat is meghódította, akik esetleg még nem olvasták a könyvet, bár olyanok biztosan nem sokan vannak :).
Az Electronic Arts pedig szokás szerint lecsapott a lehetőségre és úgy ahogy van felvásárolta a Gyűrűk Ura filmek játéklicensz jogait, így a konkurens Vivendinek már �csak� a könyv maradt meg, ami még önmagában nem lenne baj, de sajnos az ebből készült produktumok sorozatosan olyan gyengék lettek, hogy az EA fokozott előnybe tudott kerülni. Az EA kétségtelenül jobban járt a film jogaival, hiszen abban Jacksonék nagyon eltalálták a karaktereket megformáló színészeket és azoknak akülsejét, így talán ők állnak a legközelebb ahhoz, ahogy anno Tolkien mester elképzelhette saját regényének főszereplőit.

A verseny ennek ellenére továbbra is zajlik a két óriás kiadó között, és véletlenül mindketten pont stratégiai játékon dolgoznak. Előbb a Vivendi jelentette be a War of the Ring-et, melyet a Battle Realms-szel már bizonyított fejlesztőcsapat készít, és amely jelent állapotában nem tűnik másnak, mint egy Gyűrűk Ura világban játszódó Warcraft 3 klónnak. Ezzel szemben a nemrég bejelentett Battle for Middle Earth egészen más stílus felé megy el, igyekszik megfogni a filmek legnagyobb és legkirályabb részeit képző gigantikus csatajeleneteket egy nagyon látványos RTS keretein belül. A fejlesztés az EA Los Angeles stúdió égisze alatt folyik, akiknek a C&C Generalsot is köszönhettük, így én maximális bizalmat szavazok nekik, és remélem, hogy tényleg el tudják készíteni ezt a játékot úgy, ahogy megígérték.

De hogy mégis milyen játék lesz ez? Jelenleg úgy áll a fáma, hogy lejátszhatjuk majd benne a film és a könyv legnagyobb csatajeleneteit, valamint természetesen egy egyedi, egyjátékos (hoppá mennyi egyes) módra is lehet számítani, mégpedig két oldal szereplésével, ezek pedig természetesen a gonoszok és a jók. A rossz oldal Szarumán vasudvardi és Szauron mordori seregeit gyűjti magába, a jó oldalon pedig Gondor, Rohan és a tündék állnak. Utóbbiak egyébként különleges egységek lesznek a játékban, az már szerencse számba megy, ha egy tünde van a csapatunkban, ugyanis harci képességeik messze jobbak, mint az átlagos egységeké, ráadásul az erdőkben el is tudnak rejtőzni.

Felmerülhet a kérdés, hogy mégis milyen motor tudja azt a sok egységet megjeleníteni, ami egy ilyen csatához kellhet? Kérem szépen ez a Generals átalakított motorja lesz, melyet természetesen hozzáigazítanak a járték egyedi, fantazis mivoltához, és a készítők szerint a végleges engine körülbelül 500-600 egységet tud majd megjeleníteni egy képernyőn, ami valljuk be, igencsak dicséretes dolog. Ráadásul ezek nem ilyen kis sprite emberkék lesznek, hanem olyan szintű látványra tessék gondolni, mint a film renderelt csatajelenetei, és az a vicc, hogy ez nem vicc! Ez halálosan komoly, ha Myko papa bepakol egy-két screenshotot a cikk mellé, akkot Ti is megláthatjátok, hogy bizony tényleg fantasztikus a látvány! Ráadásul a motion capture animációkat egyenesen a film effektjeit jegyző Weta-tól kapták, így a harcok hevességére, látványosságára sem lesz panasz az egyszer biztos. Egyetlen kételyem az, hogy mindez milyen gépen fog elfutni, hiszen már a Generals is kiakasztotta a legtöbb mai csúcsmasinát, hát még ez.

A játékban gyárthatjuk majd a filmben és a könyvben látott legtöbb egységet, így például irányításunk alá kerülhetnek a hatalmas olifántok, tünde íjászok, gondori kardforgatók, katapultok, ostromgépek és minden olyan szerkezet, aminek csak hasznát vehetjük a harcban. Természetesen nem maradnak ki a hősök sem a buliból, így jön majd az orkokkal táncolni Aragorn, Gimli, Legolas és a film legfontosabb hősei egytől-egyig megfordulnak majd kurzorunk alatt.

Azért nehogy azt higgyétek, hogy a nagy seregek szerepeltetése miatt a játék eszement �kijelölöm az egységeimet oszt� benyomom az ellenséghez szemből azt majd csak lesz valami� stílusúvá fog alakulni. Ugyanis a gamma szerves részét képezi az újszerű kő-papír-olló szisztéma, melyet legtöbbet talán a Blizzard stratégiáiban láthattunk, amely rendszer arra alkalmas, hogy minden egységnek meg legyen a maga ellenszere. Így az ellenség hiába jön lovasokkal, ha mi ügyesen dárdásokat veszünk, és így lazán lenyomjuk őt, és ugyanúgy hiába próbálkoznánk az olifántok lábát ütlegelni karddal, a hatalmas kreatúra hátáról lövöldöző íjászok pár másodperc alatt rommá lőnek minket.

Összességében tehát nagyon ígéretesnek tűnik a Battle for Middle Earth, és véleményem szerint ez az a játék, ami leginkább közel áll az �ideális Gyűrűk Ura játék� fogalmához. A témaválasztás kiváló, a megvalósítás pedig az egyik legtapasztaltabb fejlesztő stúdió kezében van, így reméljük, hogy a végeredmény is megérdemli majd az elismerést.

InGen

Kapcsolódó cikkek

1.
1.
Rage
Teljesen SpellForce - The Order of Dawn stílus lett a játék, de azért jó. Frafikailag arra emlékeztet.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...