A Call of Duty sorozat ritka nagy érdekessége, hogy két csapat is felelős érte, akik az újabbnál-újabb epizódokat felváltva készítik hozzá. A régi Medal of Honor frencsájz alkotóiból avanzsált Infinity Ward csapat és az immáron hivatalosan is összetartozó pókemberes Treyarch - Grey Matter duó közösen osztozik a projekten, páratlan részhez érve pedig most ismét az utóbbiakon van a világ szeme. Fiúk lányok, bemutatkozik az új Call of Duty!
A készítők úgy döntöttek, hogy a több mint nyolcmilliós eladott példányszámmal büszkélkedő negyedik rész modernkori kanyarja után most ismét visszatérnek a második világháborús hadszíntérre. És ha már a világégés van ismét terítéken, akkor a sok partraszállós klisék helyett jöjjön két viszonylag új téma, a csendes-óceáni hadműveletek, és az oroszok bevonulása Európába.
A japánok elleni hadjáratban többek között az okinawai ütközet, és az Iwo Dzsima elfoglalása, valamint az oda vezető út vár ránk, míg az utóbbiban a szovjetek kelet-európai és németországi invázióját élhetjük át. Erre egy egész orosz kampány is épül majd, mely bár jelenleg kevésbé hangsúlyozott, azért öblös részét képezi majd a játéknak. Bármelyik frontot is válasszuk, az biztos, hogy véres, kemény és izzasztó dolgokra számíthatunk.
A játék első és talán legfontosabb tulajdonsága, hogy a korábbi részeknél sokkal sötétebb és félelmetesebb lesz. Igazi pszichológiai terrorban lesz majd részünk, a váratlanul főhősünkre ugró katonák egy idő után paranoiássá tesznek minket is, minden kis zajra oda fogunk majd figyelni, és minden árnyékra elkapjuk a ravaszt. A második világháborús veteránok beszámolói szerint ugyanis a japán hadszíntéren történtek a legkeményebb és leginkább embert próbáló események, mindenki a későbbi vietnámi háborúhoz hasonlította az ottani helyzetet. A Dicsőség Zászlaja, vagy a Levél Iwo Jimáról című Clint Eastwood filmek nemrég mindenféle finomság nélkül bemutatták a távol-keleti frontot – na valami hasonló élményre számíthatunk az új Call of Dutyban is.
A World at War a negyedik rész motorját fogja használni, úgyhogy látványban nagyjából ugyanarra számíthatunk, mint az előd esetében. A tűz azonban itt sokkal nagyobb szerephez jut majd, lángszórónk segítségével ugyanis bármit felgyújthatunk, leégethetünk. Ezen fícsörhöz a technikát is rendesen mozgósítani kellett, a Treyarch pedig házon belül oldotta meg mindezt. Írtak egy saját kiegészítőt a motorhoz, hogy idén ősszel kedvünkre tudjuk majd lángba borítani a gerilláktól nyüzsgő dzsungelt, a házakat, a különböző fából és textilből készült tárgyakat, és nem utolsó sorban ugye az ellenséges katonákat. Ez utóbbi felettébb brutálisan fog majd kinézni a játékban, a tűz nem csak meggyújtja majd az embereket, de a bőr szó szerint le fog olvadni a katonák testéről, a tetem pedig úgy fog kinézni mindezek után, mint az újévi malacsült. Elképzelni is szörnyű, hát még amilyen halálsikolyokat kevernek majd alá!
Ha tűz van, akkor legyen víz is – gondolták a készítők – úgysem tudtunk még egyik Call of Dutyba sem úszni. A World at Warban azonban nem csak a különböző folyókon lehet majd ily módon átkelni, de taktikai húzásokra is használhatjuk újdonsült képességünket. Elbújhatunk majd a folyóban, és ha arra megy az őrjárat, egyszerűen csak ki kell majd ugranunk a vízből, és hátba lőni az összest, elkerülve ily módon a szemtől szembeni harcot.
Nagy változásokra számíthatunk a multiplayerben is. Az egyjátékos kampány végigtolható lesz co-op módban is, egy gépen osztott képernyő mellett ketten, vagy hálózaton, illetve interneten keresztül akár négyen is. Itt sokat lehet majd taktikázni, külföldi kollégáink demóról készült beszámolójában például olyat olvastunk, hogy míg az egyik játékos eltereli az ellenséges tank sofőrjének figyelmét, addig a másik felmászhat rá hátulról, és bedobhatja a gránátot a vezetőfülkébe. Nem semmi ötletek rejlenek tehát a co-op játékmódban, sőt jó hír még, hogy az itteni teljesítményünkért cserébe pontokat kapunk, amit multiplayerben be lehet majd váltani mindenféle új felszerelésre és fegyverre.
A járművek nagy szerephez jutnak a Call of Duty: World at Warban is, a single player és a multiplayer mód egyaránt kihasználja majd ezeket. A COD3-hoz hasonlóan itt is mindenféle tankot, motort és autót tudunk majd vezetni, multiplayerben pedig külön pályák lesznek azok számára, akik az ilyen Battlefield stílusú összecsapásokat kedvelik inkább.
Noha a Treyarch által készített epizódok annyira nem szoktak jóra sikerülni, azért nagy lelkesedéssel várjuk az új részt, mely állítólag nem is az ötödik lesz, csupán egy amolyan kitérő, mint mondjuk a San Andreas meg a Vice City volt a GTA III és IV között. A második világháborús hadszíntérre való visszatérés azonban még nem jelenti azt, hogy itt is marad a sorozat, az Infinity Ward most állítólag sci-fi FPS-t fejleszt, és a Battlefield példáját látva nem lepődnénk meg, ha az is a Call of Duty címet kapná. Ez azonban még a távoli jövő, előtte lesz egy World at Warunk, mely ha minden igaz, PC, PS2, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo DS és Wii platformokra idén ősszel meg is fog jelenni.
A japánok elleni hadjáratban többek között az okinawai ütközet, és az Iwo Dzsima elfoglalása, valamint az oda vezető út vár ránk, míg az utóbbiban a szovjetek kelet-európai és németországi invázióját élhetjük át. Erre egy egész orosz kampány is épül majd, mely bár jelenleg kevésbé hangsúlyozott, azért öblös részét képezi majd a játéknak. Bármelyik frontot is válasszuk, az biztos, hogy véres, kemény és izzasztó dolgokra számíthatunk.
A játék első és talán legfontosabb tulajdonsága, hogy a korábbi részeknél sokkal sötétebb és félelmetesebb lesz. Igazi pszichológiai terrorban lesz majd részünk, a váratlanul főhősünkre ugró katonák egy idő után paranoiássá tesznek minket is, minden kis zajra oda fogunk majd figyelni, és minden árnyékra elkapjuk a ravaszt. A második világháborús veteránok beszámolói szerint ugyanis a japán hadszíntéren történtek a legkeményebb és leginkább embert próbáló események, mindenki a későbbi vietnámi háborúhoz hasonlította az ottani helyzetet. A Dicsőség Zászlaja, vagy a Levél Iwo Jimáról című Clint Eastwood filmek nemrég mindenféle finomság nélkül bemutatták a távol-keleti frontot – na valami hasonló élményre számíthatunk az új Call of Dutyban is.
A World at War a negyedik rész motorját fogja használni, úgyhogy látványban nagyjából ugyanarra számíthatunk, mint az előd esetében. A tűz azonban itt sokkal nagyobb szerephez jut majd, lángszórónk segítségével ugyanis bármit felgyújthatunk, leégethetünk. Ezen fícsörhöz a technikát is rendesen mozgósítani kellett, a Treyarch pedig házon belül oldotta meg mindezt. Írtak egy saját kiegészítőt a motorhoz, hogy idén ősszel kedvünkre tudjuk majd lángba borítani a gerilláktól nyüzsgő dzsungelt, a házakat, a különböző fából és textilből készült tárgyakat, és nem utolsó sorban ugye az ellenséges katonákat. Ez utóbbi felettébb brutálisan fog majd kinézni a játékban, a tűz nem csak meggyújtja majd az embereket, de a bőr szó szerint le fog olvadni a katonák testéről, a tetem pedig úgy fog kinézni mindezek után, mint az újévi malacsült. Elképzelni is szörnyű, hát még amilyen halálsikolyokat kevernek majd alá!
Ha tűz van, akkor legyen víz is – gondolták a készítők – úgysem tudtunk még egyik Call of Dutyba sem úszni. A World at Warban azonban nem csak a különböző folyókon lehet majd ily módon átkelni, de taktikai húzásokra is használhatjuk újdonsült képességünket. Elbújhatunk majd a folyóban, és ha arra megy az őrjárat, egyszerűen csak ki kell majd ugranunk a vízből, és hátba lőni az összest, elkerülve ily módon a szemtől szembeni harcot.
Nagy változásokra számíthatunk a multiplayerben is. Az egyjátékos kampány végigtolható lesz co-op módban is, egy gépen osztott képernyő mellett ketten, vagy hálózaton, illetve interneten keresztül akár négyen is. Itt sokat lehet majd taktikázni, külföldi kollégáink demóról készült beszámolójában például olyat olvastunk, hogy míg az egyik játékos eltereli az ellenséges tank sofőrjének figyelmét, addig a másik felmászhat rá hátulról, és bedobhatja a gránátot a vezetőfülkébe. Nem semmi ötletek rejlenek tehát a co-op játékmódban, sőt jó hír még, hogy az itteni teljesítményünkért cserébe pontokat kapunk, amit multiplayerben be lehet majd váltani mindenféle új felszerelésre és fegyverre.
A járművek nagy szerephez jutnak a Call of Duty: World at Warban is, a single player és a multiplayer mód egyaránt kihasználja majd ezeket. A COD3-hoz hasonlóan itt is mindenféle tankot, motort és autót tudunk majd vezetni, multiplayerben pedig külön pályák lesznek azok számára, akik az ilyen Battlefield stílusú összecsapásokat kedvelik inkább.
Noha a Treyarch által készített epizódok annyira nem szoktak jóra sikerülni, azért nagy lelkesedéssel várjuk az új részt, mely állítólag nem is az ötödik lesz, csupán egy amolyan kitérő, mint mondjuk a San Andreas meg a Vice City volt a GTA III és IV között. A második világháborús hadszíntérre való visszatérés azonban még nem jelenti azt, hogy itt is marad a sorozat, az Infinity Ward most állítólag sci-fi FPS-t fejleszt, és a Battlefield példáját látva nem lepődnénk meg, ha az is a Call of Duty címet kapná. Ez azonban még a távoli jövő, előtte lesz egy World at Warunk, mely ha minden igaz, PC, PS2, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo DS és Wii platformokra idén ősszel meg is fog jelenni.
Kapcsolódó cikkek
Na mindeggy ettől függetlenűl nagyon várom már.
Bobby
32: látom te sem tudod mi az az EMO..pff
Te kis emos gyerek!
Egy és ugyan az! Egy kocka fejű nyámnyila!
23: inkább te haggyad már...lécci...
20: elvileg 2008 ősz
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.