A Microsoft online értékesítései nagy valószínűséggel az évben első alkalommal elérték az 1 milliárd dolláros határt - legalábbis az elemzők számításai szerint.
A Microsoft online értékesítései nagy valószínűséggel az évben első alkalommal elérték az 1 milliárd dolláros határt - legalábbis az elemzők számításai szerint. Az Xbox Live internetes játék-videó szolgáltatása a forgalmazott filmekkel, letölthető avatárokkal és játékkiegészítésekkel együtt lépte át ezt a bűvös számot. A Microsoft nyilatkozta szerint a felhasználók fele, mintegy 25 millió játékos éves díjat fizetnek azért, hogy olyan játékok online játékmódjával játszhassanak, mint a Call of Duty: Modern Warfare 2. Június 30-ával bezáródó időszak alapján ez mintegy 600 millió eurós bevételt jelent, a fennmaradó rész olyan termékek értékesítéséből származik, mint a letölthető filmek és tévéműsorok, valamint az Arcade címek és a DLC-k. Erre Dennis Durkin az Xbox frencsájz értékesítési igazgató-helyettese hívta fel a figyelmünket.
A megjegyzések azt sugallják, hogy az üzletből generált bevétel 1.2 milliárd dollár volt a tavalyi évben, amely még az elemzők becsléseit is meghaladta. Az online játék sikere rendkívül fontos a Microsoft számára, hiszen a többi termékük alig produkál bevételt, maga az Xbox 360 egység és a mobiltelefonuk is alulmarad a Google és az Apple konkurenseivel szemben.
"Az Xbox Live sok konzol eladásában segédkezett és egy csomó hűséges felhasználót nyertünk vele." - mondta Matt Rosoff, a cég kirklandi elemzője. "Már mindenki arról beszélt, hogy a Microsoft nem képes a megújulásra, de ez nagyon jó példa arra nézve, hogy hol vannak az ő újításaik? Csak jobban kéne időzíteniük."
A jövőbeli bevételek növelésére az Xbox Live által kínált tartalom kibővül a Walt Disney és az ESPN csatorna előfizetési lehetőségével, továbbá mozgásérzékelős technológiájuk, a Kinect is teret hódíthat majd, bár vélhetőleg a huszonévesek körében nem érik el a tervezett 20 százalékos növekedést az évben.
A megjegyzések azt sugallják, hogy az üzletből generált bevétel 1.2 milliárd dollár volt a tavalyi évben, amely még az elemzők becsléseit is meghaladta. Az online játék sikere rendkívül fontos a Microsoft számára, hiszen a többi termékük alig produkál bevételt, maga az Xbox 360 egység és a mobiltelefonuk is alulmarad a Google és az Apple konkurenseivel szemben.
"Az Xbox Live sok konzol eladásában segédkezett és egy csomó hűséges felhasználót nyertünk vele." - mondta Matt Rosoff, a cég kirklandi elemzője. "Már mindenki arról beszélt, hogy a Microsoft nem képes a megújulásra, de ez nagyon jó példa arra nézve, hogy hol vannak az ő újításaik? Csak jobban kéne időzíteniük."
A jövőbeli bevételek növelésére az Xbox Live által kínált tartalom kibővül a Walt Disney és az ESPN csatorna előfizetési lehetőségével, továbbá mozgásérzékelős technológiájuk, a Kinect is teret hódíthat majd, bár vélhetőleg a huszonévesek körében nem érik el a tervezett 20 százalékos növekedést az évben.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.